Øv et ar :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Lady Marion <3

ladydan1 skriver:

Der er forskel på dem - lægerne altså! Kan godt forstå du er i chock over det, men det bliver bedre! og selvom man nok kan se de som en rød streg i nogle år så bliver det mere og mere usynligt.

:-) Sisse

Lige pt en rød hævet streg og en rimelig stor rød hævet trekant   Håber du har ret , håber virkelig på det falder lidt til ro

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

SaraLM

Skal du op til dem igen?

Der findes forskellige badager (kan altså ikke huske hvad de hedder) men der findes en type, der er beregnet tl at lægge over arret når det først såret er væk - som hjælper tl at gøre det pænere og mindre synligt da det sørger for det helt rigtige miljø for hudentil, at blive fin igen.

Selve bandagen er "hudfarvet" og kan desværre ikke huske hvad de hedder....

Spørg på sygehuset og evt på apoteket. - hvis de ikke ved det så prøv at henvende dig i sygeplejeartiklerved fx Abena ( http://www.abena.dk/Sårbehandling.aspx?ID=114 00 ) som burde kunne hjælpe dig videre med et navn og indkøb af rette materialer - men de er som regel ret dyre så se om du evt kan få dem betalt eller i det mindste et tilskud.

Held og lykke!

Anmeld

26. maj 2011

Hulubulu86

Muffi<3 skriver:

Det lyder da super spændende med sådan en creme , men hva pokker indeholder den tænker jeg   Og hvornår måtte han begynde at smørre den på ?? Lige nu må jeg ikke smøre med creme eller andet da det skal have ro og skal tørre ..

Naar man hoerer hvad den indeholder taenker man ad , men det skal man virkelig ikke.  Jeg skriver lige indholdsfortegnelsen om et oejeblik

Han begyndte at bruge cremen efter et par dage (var der jeg lige saa ham), men om man venter flere maaneder goer ingen forskel.

Anmeld

26. maj 2011

henh01

hej.. først en  og herefter

Stort tillykke med at du er blevet RASK! Det er da så fantastisk.. Dernæst - jeg kan sagtens forstå dig - det må være svært at skulle blive mindet om det mareridt du har været igennem hver gang du kigger dig i spejlet. Med det sagt skal du måske være lidt opmærksom på at få bearbejdet oplevelsen ordentlig - det ydre afspejler altid noget dybere dvs at der med det ar kan være rigtig meget skidt forbundet og efterhånden som det bliver bearbejdet vil du accepterer aret.

Udover det så husk på at et ar tager op til 6 mdr før det ikke er rødt og hævet og så bliver det med garnti smukt igen

Anmeld

26. maj 2011

SaraLM

Skal du op til dem igen?

Der findes forskellige badager (kan altså ikke huske hvad de hedder) men der findes en type, der er beregnet tl at lægge over arret når det først såret er væk - som hjælper tl at gøre det pænere og mindre synligt da det sørger for det helt rigtige miljø for hudentil, at blive fin igen.

Selve bandagen er "hudfarvet" og kan desværre ikke huske hvad de hedder....

Spørg på sygehuset og evt på apoteket. - hvis de ikke ved det så prøv at henvende dig i sygeplejeartiklerved fx Abena ( http://www.abena.dk/Sårbehandling.aspx?ID=114 00 ) som burde kunne hjælpe dig videre med et navn og indkøb af rette materialer - men de er som regel ret dyre så se om du evt kan få dem betalt eller i det mindste et tilskud.

Held og lykke!

Det er disse forbindinger jeg tænkte på!!

https://www.abenaonline.dk/Products.aspx?ProductGr oupId=010000200010

De er så ikke hudfarvede længere men det er vel lige meget?

Anmeld

26. maj 2011

TheLittleOne

Det kan altså stadig nå at blive rigtigt pænt! Godt råd brug en god solcreme med fakta 50!

Min kæreste og jeg fik fjernet skønhedknopper i ansigtet sidste år! Kan huske at jeg også var så ked af det og faktisk i lang tid fortråd jeg at jeg fik dem fjerne! Men idag ser det meget pænere ud end lige da de havde fjernet dem!

Op med humøret

Anmeld

26. maj 2011

Aves.

Først og fremmest, så vil jeg sige at det dælme da er ok at tude over at man skal have et ar i ansigtet....altså, selvom du er rask og mod sygdom er det ingenting, men stadigvæk, så er der jo et liv efter...

Og så vil jeg sige som lalydan, få fat i en dygtig plastikkirurg, jeg kan anbefale en hvis det er, hun kan virkelig noget og du kan ikke se arrene...

Ar skal også have tid..men altså,...få kontakt til en der kan rette det så det bliver smukt...

Og godt du kom igennem det..stort kram til smukke dig..

Anmeld

26. maj 2011

Hulubulu86

Det lyder da super spændende med sådan en creme , men hva pokker indeholder den tænker jeg   Og hvornår måtte han begynde at smørre den på ?? Lige nu må jeg ikke smøre med creme eller andet da det skal have ro og skal tørre ..

Du faar den lige paa engelsk (haaber det gaar):

80% snail secretion filtrate extract. 20% excipients (liquid parafin, propilene glycol, stearic acid, Cetyl Alcohol, Sodium Lauril Sulfate, Diazolidinyl Urea, Triethanolamine.

Saa den bestaar primaert af snegle ekstrat (det som faar mange til at sige aaaad). Men det er virkelig den laekreste creme der optages super-hurtigt. Har nogle foer/efter billeder liggende af mine ar paa en usb-stick, men den har lige forputtet sig.

Men vil i hvert fald gerne sende dig en krukke kvit og frit. Ville selv vaere saa ked af det hvis det var mig

Anmeld

26. maj 2011

Caroline86

årh hvor træls, altså

Som flere af de andre skriver så kan det, heldigvis, blive meget bedre alene når rødmen osv falder... hvis ikke du bliver tilfreds og du ikke har mod på en ny operation så har jeg et andet godt råd:

Jeg har selv et ret slemt ar fra det kateter jeg har haft liggende i hjertet og selvom jeg var glad for endelig at være så rask at det kunne fjernes var det selvfølgelig ærgeligt med et stort rødt ar henover brystet...

Jeg fik en creme der hedder Kelo-Cote og efter få dage kunne jeg se forskel! Det er virkelig en god creme! Den tager hævelse og misfarvning fra arrene.. her er lige et link

Du kan også lige få lov at se et billede af hvordan arret ser ud nu.. jeg brugte cremen i 14 dage og det var skrigende rødt da jeg startede! arret er faktisk 2 cm længere end det ser ud på billedet - 1 cm til hver side - men det er stort set usynligt efter jeg har brugt den creme! virkelig godt! Daniel har også brugt det på sit blindtarmsar med kæmpe succes!

knus

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. maj 2011

<3

Ham på vesterbrogade nr. 16-20 noget er dygtig... Der har jeg engang fået fjernet en dims også.

Er så ked af at du har fået et grimt ar Til at gøre arret pænt tror jeg det eneste der er at gøre er at lysbehandle det. Jeg har et grimt ar på kinden og fik noget lysbehandling til behandling af akne og det gjorde mit år SÅ pænt! Jeg gik ude hos helios hvor du bliver behandlet modsat mange andre steder af læger...

Knus og kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.