er så stresset over de penge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

jeg er sygmeldt pga bækkenløsning, og min kontrakt med min tidligere arbejde udløb d. 30/4. Så nu får jeg barselsdagpenge, og har lige modtaget en lønseddel hvor jeg får 6700 udbetalt. WHAT? hvordan skulle jeg kunne leve for det, når min husleje er 8400, godt nok er vi to til at betale.

Er jo vant til at få en del mere i løn, så kan slet ikke lige se hvordan jeg skulle kunne leve for 6700 om måneden når jeg også har en del regninger at skulle betalle. + vi mangler stadig en del babyting. er i uge 27

er du sikker på at det ikke er KH du får? hverken barselsdagpenge eller sygedagpenge er så lavt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Filippa & Liva

Anonym skriver:

Nå det vidste jeg ikke at jeg kunne.

Ved du hvad kontanthjælpen satsen ligger på?

Jeg er sygemeldt og på KH, jeg har ca. 8500,- udbetalt.

Anmeld

26. maj 2011

Hansen97

Anonym skriver:

jeg er sygmeldt pga bækkenløsning, og min kontrakt med min tidligere arbejde udløb d. 30/4. Så nu får jeg barselsdagpenge, og har lige modtaget en lønseddel hvor jeg får 6700 udbetalt. WHAT? hvordan skulle jeg kunne leve for det, når min husleje er 8400, godt nok er vi to til at betale.

Er jo vant til at få en del mere i løn, så kan slet ikke lige se hvordan jeg skulle kunne leve for 6700 om måneden når jeg også har en del regninger at skulle betalle. + vi mangler stadig en del babyting. er i uge 27

kan det være fordi du har fået noget løn fra det andet arbejde?? Hvis du først var færdig 30. april må du jo have fået noget løn fra det andet arbejde??

Anmeld

26. maj 2011

henh01

helt enkelt er det fordi "kun" har haft et vikariat og er blevet sygemeldt så har du ikke nået at optjene nok til fuld DP sats. Og får derfor kun det antal timer du er berettiget til. (det antal timer du arbejdede om ugen da du var i job) Du er sikker skolelærer eller noget i den stil, for i disse tilfælde bliver hjemmeforbedringstimerne ikke talt med når man ser på hvor mange timer du har haft på dit arbejdet i snit om ugen.

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til kommunen ASAP og få et møde med din rådgiver der kan hjælpe dig til at få suppl. kontanthjælp.

Håber mit indlæg giver mening.

Anmeld

26. maj 2011

henh01

Ni-ko-li-ne skriver:

er du sikker på at det ikke er KH du får? hverken barselsdagpenge eller sygedagpenge er så lavt

jo det bliver regnet efter de antal timer TS har haft på sit tidl. job og hvis ikke det er en 37 timers stilling kan den snilt være så lav. Har en veninde i nøjagtig samme situation.

Anmeld

26. maj 2011

henh01

Ni-ko-li-ne skriver:

sygedagpenge er mere end det der hun får

det bliver beregnet ud fra de antal timer TS har haft på sit tidl. job

Anmeld

26. maj 2011

Bare mig..

Jeg fik KH på barsel og fik udbetalt 9200 kr mener jeg det var/er. Så det er da en del mere.. Kan du ikke søge det som supplerende, eller komme på KH mens du er på barsel? -Hvis altså i ikke er gift eller ejer noget!

Anmeld

26. maj 2011

Lilje82

Hvor gammel er du?

For alderen spiller en rolle, hvis du over til en kontanthjælp, altså hvis ikke du havde været sygemeldt og det blir beregnet efter det.

Her får jeg 10900,- ud, men jeg er tilgengæld berettigt til dagpenge fra min a-kasse, får derfor det samme, som den i arbejde ville få under sin barsel.

Anmeld

26. maj 2011

Aves.

Det kan jeg sørme godt forstå du er....der er ikke noget værre end bekymringer omkring penge, men I må prøve at sætte jer ned og se hvad I kan spare på. Er jo desværre ikke andet at gøre...går selv ned nu her hvor jeg skal på dagpenge...øv..

Anmeld

26. maj 2011

K&S

Anonym skriver:

Perioden løber jo fra den 20. til den 20., så du har højst sandsynligt kun fået for 3 uger. Prøv lige at tjekke, hvilken periode du har fået for på din dagpengespecifikation

Jeg får ca. 11.500 udbetalt (hver 3 måned 14.000)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.