Give sit barn anden kvindes mælk?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Zeus

Sialyng skriver:

har prøvet me Allomin og syrnet, Nan og Hipp og til sidst Nan HA...

Har en del uåbnede poser liggende...

Nu ved jeg ikke hvordan du har skiftet mellem mærkerne, men man må faktisk ikke bare skifte fra den ene til den anden.. Det skal have tid til at komme igennem systemet et par gange, og hvis man så skifter inden det er sket, så starter man faktisk bare forfra med den hårde mave.. Vores lille datter fik også hård mave af NAN 1, men vi skiftede mellem NAN 1 og allomin syrnet indtil hun gik over til fast mad, hveranden flaske af hver, og nu får hun HIPP øko (6 1/2 måned). Det var i hvert fald hvad vi fik af vide af både sp og læge.. Men hendes hårde mave, gik over i det øjeblik, at vi startede på fast føde

Men hvis du har mulighed give hende modermælk, så go for it

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Sialyng

Mi skriver:

Det lyder da som en god ide  Blot hun ved, at hun ikke er presset til at fortsætte med at malke ekstra ud, hvis hun ikke længere kan/vil.

Det er lige netop det! Det ville jeg aldrig at nogen skulle føle, ved selv hvor tidskrævende det er at pumpe ud!

Anmeld

23. maj 2011

Mette 28

Sialyng skriver:

har prøvet me Allomin og syrnet, Nan og Hipp og til sidst Nan HA...

Har en del uåbnede poser liggende...

Okay så har du alligevel prøvet meget, min søn kunne kun tåle Nan og min datter der får nu kan kun tåle profylac fra Apoteket, det man også giver børn der er disponible overfor allergi.. Håber hun får det bedre i maven, ellers så skal i måske prøve en kiopraktor for hun har nok problemer med at få gang i den..

Anmeld

24. maj 2011

mortilflere

Muffi<3 skriver:

Nu tåler barnet jo ikke mme

Dette havde jeg ik læst 

Min den store kunne ikke tåle min mælk , mme så han fik mælk direkte fra koen i en alder af 4 uger

Anmeld

24. maj 2011

Sialyng

JoSiDa-mor skriver:

Får din datter luft i maven af MME?

Hvis hun gør det, kunne det måske hjælpe med Mylicon-dråber, som kan købes i håndkøb på Apoteket.

Her hos os hjalp de helt fantastisk.

Hun har en del luft, men det kommer ganske let ud, det er fordi hun har så ondt i maven bare, i nat var jeg oppe 2 timer hvor hun "vågnede" og skreg og skreg og så faldt hen igen for at begynde at græde igen efter 10min  er helt færdig idag! Og nu skriger hun igen, min mand prøver at give hende mad... Dejligt at han orker!!

Mylicon har vi ogs prøvet og det fik hun ogs i nat, men jeg vil helst ikke bruge det for meget, der er rigtig meget konserveringmiddel i, og det hjælper ik så godt...

Anmeld

24. maj 2011

Sialyng

Zeus skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan du har skiftet mellem mærkerne, men man må faktisk ikke bare skifte fra den ene til den anden.. Det skal have tid til at komme igennem systemet et par gange, og hvis man så skifter inden det er sket, så starter man faktisk bare forfra med den hårde mave.. Vores lille datter fik også hård mave af NAN 1, men vi skiftede mellem NAN 1 og allomin syrnet indtil hun gik over til fast mad, hveranden flaske af hver, og nu får hun HIPP øko (6 1/2 måned). Det var i hvert fald hvad vi fik af vide af både sp og læge.. Men hendes hårde mave, gik over i det øjeblik, at vi startede på fast føde

Men hvis du har mulighed give hende modermælk, så go for it

Ja det er rigtigt at man ikke bare må skifte, i starten fik hun Allomin som vi købte færdig blandet for hun spiste ved mig og skulle bare ha lidt ekstra, Hipp fik hun kun 1 gang, så kan vel ik rigtig sige at vi har prøvet den. Men min sp foreslog at vi gav hende Nan og allomin syrnet og så hvorn det var, det blev lidt bedre me afføringen, men da jeg stoppede helt med at amme og pumpe ud gik det galt, og så sagde hun at vi skulle skifte til Nan HA da der er bifidus bakterier i og skulle være den der er mildest mod maven, det blev en smule bedre men ik meget. Så hun har fået Nan HA i lang tid nu, og tør ik skifte igen. Har overvejet profylac, men ved faktisk intet om det andet at det gives til børn der er mere eksponeret for allergi, og så at det skulle være dyrt, ligenu vil jeg helst prøve brystmælk! Så får hun da lidt af den ægte vare og forhåbentlig mere ro i maven!

Anmeld

24. maj 2011

Sialyng

Uha! Har lige fået at vide, af hende jeg kan købe mælk fra, at hun vil have 200kr pr. liter  men det må jeg vel gi... Har fået lov til at købe 2 liter.

Kan slet ikke se at man som privat person kan købe fra Hvidovre, men opdagede at prisen lige nu ligger på 150kr pr liter, den følger åbenbart et pris indeks for brystmælk, og så er det skattefrit at sælge. Det syns jeg er rigtig godt! Der er jo børn der ikke ville overleve uden når de er for tidligt født.

Anmeld

24. maj 2011

Lady Marion <3

mortilflere skriver:

Dette havde jeg ik læst 

Min den store kunne ikke tåle min mælk , mme så han fik mælk direkte fra koen i en alder af 4 uger

Hold da op , det har jeg ikke hørt om før Men tror nu heller ik der fandtes mme da jeg var barn

Anmeld

24. maj 2011

Lady Marion <3

mortilflere skriver:

Dette havde jeg ik læst 

Hold da op , det har jeg ikke hørt om før Men tror nu heller ik der fandtes mme da jeg var barn

Anmeld

24. maj 2011

chael

Sialyng skriver:

Jeg er den bedste mor hun kan have og det sidder ikke i maden men i kærlighed og omsorg!!

Men det er hårdt at se ens lille pus have så ondt i maven og at måltiderne er så frustrerende, nogle gange blir jeg nød til at vække min mand om natten så han kan tage hende lidt for hun græder så meget at jeg har brug for pause. Og om dagen når han kommer hjem er hun hans stort set, så har jeg brug for at lave noget andet feks lege me min ældste dreng eller lave mad, så er det svært med gråden efter en hel dag med den. Heldigvis har vi ogs gode tider på puslebordet hvor hun bare er et stort smil

Har du prøvet nogen forskellige mærker??

Der er jo fler typer af MME?!

Jeg ville nok tøve, for ikke at sige afvise blankt, at mit barn skulle have en "fremmed" kvindes mælk, men det er jo helt op til dig.

Jeg ville prøve mig med noget rådgivning og forskellige mærker, hvis ikke dette allerede er prøvet?

Pøj pøj med det.

*Camilla 21+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.