„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Jeg har meget bevidst valgt at få børn som gammel, altså 31 og 36..
Mine forældre var unge... min mor 20år og far 24 år... Men det garentere jo ikke, at de så er unge for deres børn og børnebørn... Min mor døde som 38 og min far har sclerose...
Jeg var skam klar til børn allerede som 18 årige, men jeg valgte bevidst at vente... Jeg ville leve livet inden jeg fik børn, så jeg ikke følte jeg gik glip af en masse... og det har jeg så gjort... Synes alt er prøvet af og alle grænser er nået, som jeg ville... nogen vil man stadig, men jeg sidder ikke tilbage og tænker, at det og det går jeg glip af... Jeg har en masse ro, som jeg så tror er vigtig, da jeg så har været så uheldig at få præmatur børn, som kræver ro omkring sig... Jeg fik også nået uddannelse og finde mit drømme job...
Jeg har en veninde som fik barn som 22 årige og igen som 33 årige, og hun siger at der fordele og ulemper ved begge... og det vil jeg give hende ret i... Men hun ville jo ikke ønske det anderledes, for det er hendes børn og nogle dejlige af slagsen...
Tror også det handler om indstilling til det at få børn.. synes nogle er meget klar til at få børn , når de er 20 og andre er bare ikke.... og igen sådan er det også med os ældre...
Nogle ældre er bare ikke klar til opgive karrieren for børnene.. men vil begge dele og for nogen kan det ikke gå op i en højere enhed, mens det uden problemer kan for andre... igen indstillingen...
Anmeld