Hmm, hvornår er man "gammel" mor?
Jeg venter jo min første, og jeg er 26 år gammel - tænker at jeg vel ligger midt mellem ung og gammel mor?
Jeg troede slet ikke jeg skulle have børn for bare 2 år siden, da jeg var rædselsslagen for at lave de samme fejl som min egen mor - og det ville jeg ikke byde det lille væsen. Og så manglede jeg selvfølgelig den perfekte far til baby, men det var en mindre detalje.
Da jeg mødte manden i mit liv som ønskede børn(men ønskede mig mere - så blev aldrig presset), blev jeg udfordret på mange (dejlige) områder, bla omkring det at få børn. Og jeg havde jo drømmen om en lille kernefamilie, den var bare pakket godt og grundigt væk da jeg ingen selvtillid havde omkring hvorvidt jeg kunne klare ansvaret for et barn...
Andre overvejelser der har været inde over tidligere når Xér har bragt børneemnet på banen, har været uddannelse og økonomi. Det har altid været vigtigt for mig at få på plads, da det skaber ro og tryghed i mit liv. At skabe en dejlig omgangskreds har også været vigtig, så jeg ved at der altid er nogen til at støtte op om mig (og mit barn)når jeg bliver usikker.
Jeg synes at jeg har alle de ting jeg ønsker i mit liv nu, og kan tilbyde mit barn en ordentlig tilværelse og en dejlig familie/omgangskreds. Jeg er begyndt at tro på at jeg kan klare moderrollen, jeg kommer til at lave fejl ja, men har lært at acceptere at jeg ikke er perfekt. Det kunne jeg ikke tidligere.
De vilde byture har jeg prøvet, og er ikke en faktor i mit liv mere. Jeg ved at jeg har friheden til at slå mig løs da jeg har en skøn og tolerant mand, men netop denne frihed tror jeg minimerer mit behov. Jeg har tidligere været bange for at blive begrænset af et barn, men har måttet refletere over hvor mange prioriteter jeg egentlig havde, som ville komme i konflikt med det at være forældre... Og kom til min store overraskelse frem til at der faktisk ikke rigtig var nogen...
Ved ikke helt om det har var svar på spørgsmålet - men om ikke andet var det dejligt at få skrevet