Eva. skriver:
jeg sad i lørdags og talte med et par veninder og min kusine om det at får børn som ung eller gammel...
Min veninde fik første barn som 24 årig og sidste som 32 årig..jeg fik første som 22 årig og sidste som 30 årig...min kusine adopterede som single en skøn unge da hun var 37 årig og min veninde på 35 år har endnu ikke mødt manden og overvejer at finde en donor...
Min kusine hun har så meget ro og nyder den lille gut på 3 år...men sagde at hun følte hun var liiiige gammel nok da hun fik ham, min veninde er også ked af hun endnu ikke har fået et barn eller to..og jeg sagde at jeg ville ønske jeg havde ventet til efter de 30 år, da jeg oplever de ældre mødre har en helt anden ro og tilgang til deres børn end de unge...
Men hvad tænker I...har I haft en ung eller ældre mor og hvad har det betyder, hvis det da har haft betydning...
Jeg synes selv det er vildt mærkeligt at have en søn der nu er 14 år når jeg nu ikke selv føler mig så gammel..
min mor fik mig som 24 årig og det var vidst meget normalt dengang..
Har I tænkt over egen eller andres alder i forhold til det at få børn...og hvordan man er som mor i forhold til alder...
Og den her tråd er ikke en der handler om hvorvidt man er en dårlig eller god mor i forhold til alder...jeg går ud fra alle er gode mødre..
men det handler om de forskelligheder der er i forhold til at have levet lidt eller mere inden man bliver mor..
I min familie har både min mormor, farmor og mor fået børn tideligt! De var alle 19 år, da de fik deres første barn! Min mor er dog en efternøler og min mormor var 35, da min mor kom til verden! Jeg vidste at jeg ikke ønskede at få børn SÅ tidligt, men har altid sagt, at jeg gerne ville have mit første barn inden jeg blev 25!
Min mor var som sagt 19 og jeg har været rigtig glad for at have en ung mor! Dog vil jeg sige, at det sommetider er blevet et mere venindeagtigt forhold og respekten for hende er måske ikke så stor, som den burde være

Jeg blev mor en måned før min 24 års fødselsdag og jeg er glad! Vores datter passer perfekt ind i vores livsstil og føler, at jeg med tiden hviler mere og mere i mig selv og føler mig ikke usikker på rollen som mor! Det gjorde jeg lidt i starten, fordi jeg tror at man som ung mor møder mange fordomme! Jeg fandt med tiden ud af, at det var mine egne fordomme jeg kæmpede imod

Jeg tror ikke nødvendigvis at man kan definere alder udfra hvordan man er med sit barn. En mor på 22 kan være ligeså afklaret, rolig og tilpas i rollen som mor, som en på 35! Jeg tror det er individuelt og handler meget om, hvor man står i sit liv!
Jeg er glad for at være "ung" mor og håber på at snuppe to unger mere inden jeg bliver 30