Gamle versus yngre mødre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Fenja09

Min mor blev 21 da hun fik mig og 24 da hun fik min søster. Jeg har altid været glad for at have en "ung" og trendy mor, og det er hun da stadig den dag i dag - en flot 49 årig med to voksne børn, hvilket hun nyder stort

Jeg er nu selv 29 og venter mit første barn, ville da gerne have haft lidt tidligere, men det var ikke muligt, så er bare glad for at det sker nu og tænker egentlig ikke så meget på alderen, men at jeg har mulighed for at give barnet det den skal have.

Min mor har altid sagt at så længe man har børn ( især boende hjemme) så holder man sig ung længere både i sind, udseende og stil og mon ikke det samme gælder uanset om man får børn som 23 årig eller som 35 årig?

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Ann.

Jamen jeg føler det faktisk lidt til begge sider.

Min mor fik mig da hun var 19 år og selvfølgelig har det nok været en lidt mere urolig hverdag, hun havde ikke en uddannelse, den fik hun først efter hun fik mig og min søster. Men alligevel har jeg følte i mine teenage år, at hun havde en meget bedre forståelse og var måske knap så streg omkring nogle ting, som nogle af de andre mødre var. 

En del af mine veninder har haft et godt forhold til min mor, også på et "venneplan" uden at det er sådan rigtig venner. Men vi har da været i byen med min mor et par enkelte gange og det har da været så hyggeligt. 

Min mor er dog stadig ung, 41 og er min bedstemor - og jeg synes stadig at hun lever en lidt urolig hverdag - måske er det bare sådan hun ønsker det, det kan jeg jo ikke sige, men ved at det desværre har skabt lidt problemer for min lillebror på 10 år. Jeg håber at det bliver bedre med tiden, men må ærligt sige at jeg ikke tror det.

Anmeld

23. maj 2011

Benjamins'mor

Min mor var 20 da hun fik mig, og det har fungeret super! Og jeg har været rigtigt glad for hun ikke var ældre, hun har bedre kunnet sætte sig ind i tingene, hvor jeg derimod har oplevet nogle jeg gik i klasse meds forældre ikke kunne forstå de unges valg.

Jeg selv bliver snart 17, og har en skønherlig dreng på 5 mdr. 

Jeg synes bestemt det fungere for mig, og ville absolut ikke have valgt at være meget ældre.

Anmeld

23. maj 2011

eElak

Min mor fik mig da hun var 35 mener jeg.. Og jeg har da tænkt at mine forældre ikke lige var "med på beatet" og ret gamle i det..

Jeg ved ikke om de har haft en mere rolig tilgang til tingene.. Det er svært at sige..

jeg selv har fået min knægt da jeg var 26. og jeg synes det har været en fin alder for mig at få barn. Hvis jeg skal have flere må jeg indrømme at jeg ikke vil langt over de 30, før det barn skulle komme... jeg er 28 år den dag i dag.. Så har lidt travlt hvis jeg skulle stræbe efter det..

Jeg har været meget forvirret i rollen som mor, men den forvirring tror jeg havde været værre hvis jeg havde været yngre. Ikke fordi at unge mødre er forvirret, men fordi jeg var forvirret som ung :-)

Men hvis jeg var ældre, tror jeg at det havde været det samme som ellers

Anmeld

23. maj 2011

Lunae

Eva. skriver:

jeg sad i lørdags og talte med et par veninder og min kusine om det at får børn som ung eller gammel...

Min veninde fik første barn som 24 årig og sidste som 32 årig..jeg fik første som 22 årig og sidste som 30 årig...min kusine adopterede som single en skøn unge da hun var 37 årig og min veninde på 35 år har endnu ikke mødt manden og overvejer at finde en donor...

Min kusine hun har så meget ro og nyder den lille gut på 3 år...men sagde at hun følte hun var liiiige gammel nok da hun fik ham, min veninde er også ked af hun endnu ikke har fået et barn eller to..og jeg sagde at jeg ville ønske jeg havde ventet til efter de 30 år, da jeg oplever de ældre mødre har en helt anden ro og tilgang til deres børn end de unge...

Men hvad tænker I...har I haft en ung eller ældre mor og hvad har det betyder, hvis det da har haft betydning...

Jeg synes selv det er vildt mærkeligt at have en søn der nu er 14 år når jeg nu ikke selv føler mig så gammel..min mor fik mig som 24 årig og det var vidst meget normalt dengang..

Har I tænkt over egen eller andres alder i forhold til det at få børn...og hvordan man er som mor i forhold til alder...

Og den her tråd er ikke en der handler om hvorvidt man er en dårlig eller god mor i forhold til alder...jeg går ud fra alle er gode mødre.. men det handler om de forskelligheder der er i forhold til at have levet lidt eller mere inden man bliver mor..

I min familie har både min mormor, farmor og mor fået børn tideligt! De var alle 19 år, da de fik deres første barn! Min mor er dog en efternøler og min mormor var 35, da min mor kom til verden! Jeg vidste at jeg ikke ønskede at få børn SÅ tidligt, men har altid sagt, at jeg gerne ville have mit første barn inden jeg blev 25!

Min mor var som sagt 19 og jeg har været rigtig glad for at have en ung mor! Dog vil jeg sige, at det sommetider er blevet et mere venindeagtigt forhold og respekten for hende er måske ikke så stor, som den burde være

Jeg blev mor en måned før min 24 års fødselsdag og jeg er glad! Vores datter passer perfekt ind i vores livsstil og føler, at jeg med tiden hviler mere og mere i mig selv og føler mig ikke usikker på rollen som mor! Det gjorde jeg lidt i starten, fordi jeg tror at man som ung mor møder mange fordomme! Jeg fandt med tiden ud af, at det var mine egne fordomme jeg kæmpede imod

Jeg tror ikke nødvendigvis at man kan definere alder udfra hvordan man er med sit barn. En mor på 22 kan være ligeså afklaret, rolig og tilpas i rollen som mor, som en på 35! Jeg tror det er individuelt og handler meget om, hvor man står i sit liv!

Jeg er glad for at være "ung" mor og håber på at snuppe to unger mere inden jeg bliver 30

Anmeld

23. maj 2011

Nalle

I min familie har man også fået børn tidligt.

Jeg fik den første da jeg var 17, og den sidste da jeg var 18

Har aldrig ønsket at jeg kunne ændre det, mine børn har det skønt, og mangler ingenting af nogen art!

Anmeld

23. maj 2011

Wimmie

Min mor var 18 da hun fik min søster og 22 da hun fik mig, og der har været rigtig mange gode ting ved at have en ung mor. Desværre har der også været ulemper; i hvert fald i min situation, og når jeg tit tænker tilbage på min barndom har de ofte været præget af kaos og der var nok mange tegn på at min mor måske var for ung og usikker - og at hun nok ikke helt havde været klar.

Men alt i alt kan jeg ikke klage, selvom jeg nogle gange kunne have ønsket lidt mere ro og stabilitet. Men en god mor har hun altid været

Selv når jeg lige at blive 30 når jeg får den første; noget jeg sommetider har været lidt ked af, men når jeg tænker på mine tidlige 20'ere, så har jeg slet ikke følt at der var et tidspunkt der havde været rigtigt for mig; jeg har rejst og oplevet rigtig meget og fået brændt en del krudt af, så jeg håber at dét samt min "høje" alder gør at jeg som forælder får en vis ro

Anmeld

23. maj 2011

Carl-Emil's mor

Min mor var 25 da jeg blev født og har haft verdens bedste opvækst og vil aldrig bytte det for noget som helst....

Anmeld

23. maj 2011

Aagaard

Muffi<3 skriver:

Årh jeg har jo prøvet begge dele .. Fik barn som 20 årig , 22 årig og 36 årig ,,,   Alle aldre sin fordel ...

Vil nu nok sige at blive mor som 36 årig har været en meget mere stille og roligt . Kan godt mærke jeg hviler meget mere i mig selv .

Jeg har nydt det mere , været mere i harmoni med mig selv, min mand og barnet . Der har været en anden ro på økonomisk end der var da jeg fik de 2 store .

Overskuddet var større da jeg var 20 kan jeg mærke , det har været hårdt at være oppe om natten denne gang

Men har den ro ikke lige så meget at gøre med at du har erfaringen fra de to andre, som med din alder da du fik den sidste?

Anmeld

23. maj 2011

svanen73

Min far var 19 og min mor 18. Min far syns ik lige om at sku være far (fair nok) så han smuttede, men kom dog tilbage da jeg var 2½ ca.

Jeg har aldrig manglet noget. Begge mine forældre er efternølere, så har kun min mormor tilbage. Jeg mistede dog min far for snart 12 år siden.

Jeg fik selv tvillinger som 20 årig og venter en søn nu her indenfor 3 uger som 38 årig. Jeg føler jeg får det bedste af hver alder...klart at jeg nu har en anden ro på mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.