At handle sundt ind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Hehe sagde det lige til min søn og han udbrød: NO WAY

Lyder til at han er med på at gå på kompromis! haha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

AndreasMor84

Dinna88 skriver:

Man kan sagtens lave vegetarisk/vegansk mad, uden at det er krævende - og uden at tænke over hvilke vitaminer/aminosyrer m.m. man får indenbord. Nogle optager dem bare ikke tilstrækkeligt til at det kun er igennem ikke-veganske produkter/nogle spiser ikke den rette mad til at kunne gøre det. Men jeg klarer mig fint. Det eneste jeg døjer med, og det er fra naturens side, er at jeg ikke optager jern godt nok

Ydermere - ts kan jo sagtens fjerne kødet fra deres dagligdag, uden at drengen bliver vegetar

Det kan vi diskuterer fra nu og så til juleaften.. haha.. vi er ikke enige

Mange af de essentielle aminosyrer får man normalt i rigelig mængde fra kød. Vegetarer er dog nødt til at kombinere nogle af de vegetabilske fødevarer, således at aminosyrerne kemisk forbinder sig til de essentielle aminosyrer. - dette kræver jo at man ved noget om dette og sætter sig ind i, hvad en vegetarkost skal bestå af!

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Solstråle2011 skriver:

Det kan vi diskuterer fra nu og så til juleaften.. haha.. vi er ikke enige

Mange af de essentielle aminosyrer får man normalt i rigelig mængde fra kød. Vegetarer er dog nødt til at kombinere nogle af de vegetabilske fødevarer, således at aminosyrerne kemisk forbinder sig til de essentielle aminosyrer. - dette kræver jo at man ved noget om dette og sætter sig ind i, hvad en vegetarkost skal bestå af!

Fair nok

Som jeg skrev, så gør nogle dette uden at vide det - jeg må være en af dem. For nogle er det intet problem, at leve uden kød. Og jeg kan ikke se hvorfor det skulle være det. Hvad skulle problemet egentlig være i, at man (eventuelt) skal sætte sig ind i dette?

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Albertesmor skriver:

Vi spiser meget sundt herhjemme, blandt andt får jeg fisk MINDST 5 gange om ugen, men alligevel lever vi billigere end da vi lagde kosten om.

Det er klart at kødet med den høje fedtprocent er billigere end den med den lave for der er størstedelen jo fedt og ikke kød   jeg tror også i skal skære ned på mængderne.

Skal du lave noget sammenkogt vil jeg anbefale den der hedder 9-12 procent og er det bøf vil jeg anbefale den der hedder 3-7 procent

Vi plejer kun at spise 1 stykke kød hver

Til sammenkogte retter, plejer jeg at købe en lille pakke fars, og så har vi kød til et par dage i den. Det er nok også fars, der kan svare sig, sådan rent økonomisk...tror jeg.

Anmeld

22. maj 2011

AndreasMor84

Dinna88 skriver:

Fair nok

Som jeg skrev, så gør nogle dette uden at vide det - jeg må være en af dem. For nogle er det intet problem, at leve uden kød. Og jeg kan ikke se hvorfor det skulle være det. Hvad skulle problemet egentlig være i, at man (eventuelt) skal sætte sig ind i dette?

Der er ikke noget problem... jeg siger bare, at det at leve som vegetar måske kræver lidt mere arbejde for at finde ud af, hvad man skal erstatte fx. kød med, for at sikre sig, at man får det man skal.

Anmeld

22. maj 2011

slettet_7530

Carina1977 skriver:

Vi plejer kun at spise 1 stykke kød hver

Til sammenkogte retter, plejer jeg at købe en lille pakke fars, og så har vi kød til et par dage i den. Det er nok også fars, der kan svare sig, sådan rent økonomisk...tror jeg.

Hvor stort budget har i?? pr uge?

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Solstråle2011 skriver:

Der er ikke noget problem... jeg siger bare, at det at leve som vegetar måske kræver lidt mere arbejde for at finde ud af, hvad man skal erstatte fx. kød med, for at sikre sig, at man får det man skal.

Det kan sagtens være, men det er nu ikke så svært

Anmeld

22. maj 2011

AndreasMor84

Dinna88 skriver:

Det kan sagtens være, men det er nu ikke så svært

Det kan det jo være for nogen. Det er heller ikke svært at leve sundt for mig, men det kan det være for andre You know what I mean

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Malthes mor skriver:

Er ikke enig med dig, i at det er dyrt at leve sundt. Vi laver madplan hver uge, og så bliver der handlet ind efter den.

Vi spiser fisk 2 gange om ugen til aften, og ellers så meget fisk til pålæg, som muligt. Kylling er også fast indslag på madplanen. Men nogle gode opskriftsbøger og du er på rette vej.

Og så spiser vi en del frugt her i hytten.

Vores primære indkøb foregår i Netto.

Ønsker dig held og lykke med din nye livsstil.

Hvor meget kommer det så til at koste jer i ugen? Vi plejer nemlig at leve for max 500 kr. i ugen for mad, drikkevarer, rengøringsmidler osv. synes det er lidt svært at kunne fortsætte med nu

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Solstråle2011 skriver:

Det kan det jo være for nogen. Det er heller ikke svært at leve sundt for mig, men det kan det være for andre You know what I mean

Hm. I know what you mean, men nu er det jo sådan at man ikke dør fra den ene dag til den anden, hvis ikke man har styr på tingene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.