At handle sundt ind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.884 visninger
62 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

Carina1977

Ja vi starter 100 % vores kostomlægning herhjemme imorgen. Jeg føler mig nu endelig 100 % gearet til det.

Jeg har så lige været oppe at handle, og har nu fundet ud af, hvor dyrt det egentlig er, at handle sundt ind.

Jeg forstår godt at der er en del der lever usundt, når det skal være så dyrt at handle sundt ind.

Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor det skal være sådan at det bedre kan svare sig økonomisk, at leve usundt. Var det ikke bedre at opfordre os til at leve sundt, ved at sænke priserne på det sunde?

jeg undres i hvert fald

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

<3

Du er IKKE den eneste...

Men hvis du bor i Kbh så kan du med fordel melde dig på KBHff.dk madordning

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Kirle skriver:

Du er IKKE den eneste...

Men hvis du bor i Kbh så kan du med fordel melde dig på KBHff.dk madordning

Det gør jeg desværre ikke  bor i midtjylland.

Men jeg synes bare de der priser lige ødelægger ens motivation til at tabe sig

Jeg vil selvfølgelig fortsat handle sundt ind, men jeg kunne da forestille mig, at mange af dem der har en trængt økonomi, hurtigt ville droppe det.

Jeg har lige brugt, hvad der svarer til det jeg plejer at bruge på 1 uge, og jeg er ikke engang færdig endnu. Men de her kiloer skal bare af nu

Anmeld

22. maj 2011

Stumpen

Det synes jeg så slet ikke du har ret i.. I den periode hvor jeg tog mig sammen, der sparede jeg hver uge mellem 100 og 250 i forhold til når vi spiser "normalt"...

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Stumpen skriver:

Det synes jeg så slet ikke du har ret i.. I den periode hvor jeg tog mig sammen, der sparede jeg hver uge mellem 100 og 250 i forhold til når vi spiser "normalt"...

Ok nu ved jeg så heller ikke, hvordan i levede før....det er jo meget forskelligt

Men her er det i hvert fald blevet meget dyrere

Anmeld

22. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ja det er supersvært at slanke sig når der er en begrænset økonomi...

nok også derfor at der røg 15 kg på i løbet af de 2½ år vi begge modtog kontanthjælp herhjemme...

Vores mad bestod af toastbrød, havregryn, mælk, pasta, fiskepinde...

Idag gør vi noget ud af at handle sundere men bliver stadig nødt til at overveje pengene hver gang...

det er dyrt at købe salat og sundt kød f.eks... specielt salat da det ofte ikke holder mere end 2-3 dage førend de første ting begynder at blive dårlige... kød er vi begyndt at købe de der store pakker med 1kg eller mere kød i når Kvickly har dem og så ellers bare ompakke og fryse ned..

Anmeld

22. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg har bare det både og... synes grønsager er rimelig i pris, men grovbrød osv er dyrere... Men jeg synes de snakker om at det sunde skal falde i pris og slik og usundt skal meget op i pris.... man kan allerede se forskellen på sodavand... ikke at det er meget, men light er billigere end alm....

Vi laver en kostplan... hvor meget kan genbruges, så blir det også billigere... altså måske får vi 3 dage med salat... enten som hovedmåltid eller tilbehør... bare et eks...

Anmeld

22. maj 2011

stella

Carina1977 skriver:

Ja vi starter 100 % vores kostomlægning herhjemme imorgen. Jeg føler mig nu endelig 100 % gearet til det.

Jeg har så lige været oppe at handle, og har nu fundet ud af, hvor dyrt det egentlig er, at handle sundt ind.

Jeg forstår godt at der er en del der lever usundt, når det skal være så dyrt at handle sundt ind.

Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor det skal være sådan at det bedre kan svare sig økonomisk, at leve usundt. Var det ikke bedre at opfordre os til at leve sundt, ved at sænke priserne på det sunde?

jeg undres i hvert fald

går du efter en kostplan

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Wampires skriver:

ja det er supersvært at slanke sig når der er en begrænset økonomi...

nok også derfor at der røg 15 kg på i løbet af de 2½ år vi begge modtog kontanthjælp herhjemme...

Vores mad bestod af toastbrød, havregryn, mælk, pasta, fiskepinde...

Idag gør vi noget ud af at handle sundere men bliver stadig nødt til at overveje pengene hver gang...

det er dyrt at købe salat og sundt kød f.eks... specielt salat da det ofte ikke holder mere end 2-3 dage førend de første ting begynder at blive dårlige... kød er vi begyndt at købe de der store pakker med 1kg eller mere kød i når Kvickly har dem og så ellers bare ompakke og fryse ned..

Ja det er nemlig også frugt og grønt, der får mit budget til at stige......for vi spiste ikke ret meget af sådan noget før

Synes også jeg har lagt mærke til at f.eks. fars er en del dyrere, hvis man gerne vil have det med lavt fedt-procent.

Vi har indførst en fast fiske-dag, og det er heller ikke helt billigt. men det er et valg jeg har taget, fordi det bare er SÅ vigtigt for mig, at jeg ikke kommer til at veje for meget.

Men nu vil jeg da lige holde ekstra øje med de der kære tilbuds-aviser

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

stella skriver:

går du efter en kostplan

Nej det gør jeg ikke....vi ændrer bare på kosten. Jeg har før tabt mig 30 kilo, så jeg ved godt hvor jeg skal ændre henne. Så mindre fedt, mindre sukker og mere grønt.....så skal vægten nok falde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.