At handle sundt ind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

eElak

Kirle skriver:

Du er IKKE den eneste...

Men hvis du bor i Kbh så kan du med fordel melde dig på KBHff.dk madordning

Hvad er det??? do tell.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

eElak

Jeg er selv ved at skifte kosten ud fuldstændig i forhold til delvist før.. og JO det er dyrere.. 

Som flere siger så er madplanen en god vej frem, da man kan tilpasse sine indkøb efter dette... :-)

Jeg skal ud af døren, men vil gerne komme med flere fif senere... :-)

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Ja vi starter 100 % vores kostomlægning herhjemme imorgen. Jeg føler mig nu endelig 100 % gearet til det.

Jeg har så lige været oppe at handle, og har nu fundet ud af, hvor dyrt det egentlig er, at handle sundt ind.

Jeg forstår godt at der er en del der lever usundt, når det skal være så dyrt at handle sundt ind.

Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor det skal være sådan at det bedre kan svare sig økonomisk, at leve usundt. Var det ikke bedre at opfordre os til at leve sundt, ved at sænke priserne på det sunde?

jeg undres i hvert fald

Hvis du vil prioritere, så kan du skære ned på kødet/fjerne det. Det er det der gør, at det ikke er dyrere herhjemme, at jeg blev veganer. Grøntsager m.m. er hundedyre hvis de også skal være økologiske, men de er jo sunde og lækre! Men kødet kan du jo sagtens undvære, og det er jo også huuuuundedyrt hvis det er skal være godt kød

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

KaLee skriver:

Jeg er selv ved at skifte kosten ud fuldstændig i forhold til delvist før.. og JO det er dyrere.. 

Som flere siger så er madplanen en god vej frem, da man kan tilpasse sine indkøb efter dette... :-)

Jeg skal ud af døren, men vil gerne komme med flere fif senere... :-)

Ok nu er jeg heldigvis tålmodig  så det glæder jeg mig da til at høre mere om

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Mathias Villads skriver:

Jeg har bare det både og... synes grønsager er rimelig i pris, men grovbrød osv er dyrere... Men jeg synes de snakker om at det sunde skal falde i pris og slik og usundt skal meget op i pris.... man kan allerede se forskellen på sodavand... ikke at det er meget, men light er billigere end alm....

Vi laver en kostplan... hvor meget kan genbruges, så blir det også billigere... altså måske får vi 3 dage med salat... enten som hovedmåltid eller tilbehør... bare et eks...

Det med brødet er da nemt løst - du bager da bare selv Det er billigere.

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Hvis du vil prioritere, så kan du skære ned på kødet/fjerne det. Det er det der gør, at det ikke er dyrere herhjemme, at jeg blev veganer. Grøntsager m.m. er hundedyre hvis de også skal være økologiske, men de er jo sunde og lækre! Men kødet kan du jo sagtens undvære, og det er jo også huuuuundedyrt hvis det er skal være godt kød

Ja men jeg har jo min søn, og han vil jo gerne have kød  Jeg kunne såmænd godt undvære kød delvist....altså kun få det et par gange i ugen.

Men jeg ved heller ikke hvor smart det er, at pille kød ud af et barns kost? Har du forstand på det?

Anmeld

22. maj 2011

AndreasMor84

Ja det er da dyrer at købe sundt ind fremfor at hive krydderboller og flødehavarti ned fra hylderne.. Og ja, frugt er dyrt, men her kan man altså spare mange penge, hvis man køber ind i Lidl, Rema osv. fremfor føtex.

Men det er jo blot et spørgsmål om at udnytte varerne fx. via en madplan, så man får brugt alle gulerødderne fremfor at smide halvdelen ud efter 5 dage. Derudover er det også meget billigere at bage sit brød selv, for ikke at nævne sundere og sjovere - så ved man hvad der er i Fordelen ved at købe de måske dyrer grove produkter er jo så også, at man spiser mindre, da det mætter mere og dermed er der til flere gange, hvis vi fx. snakker brune ris. Så i den sidste ende må det vel give nogenlunde samme resultat

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Ja men jeg har jo min søn, og han vil jo gerne have kød  Jeg kunne såmænd godt undvære kød delvist....altså kun få det et par gange i ugen.

Men jeg ved heller ikke hvor smart det er, at pille kød ud af et barns kost? Har du forstand på det?

Du kan jo bare lave kødaften to gange om ugen måske. Det er slet ikke sundt at spise kød hver dag Det handler jo om vane. 

Jeg aner intet om det, men jeg kan ikke se hvad problemet skulle være. Hvis I spiser vitaminpiller, så er I i hvert fald sikre på, at I ikke mangler noget. Min blodprocent faldt meget da jeg stoppede med at spise kød, men den har altid været rigtig lav, så kødet var bare lige det der holdt den oppe. Så i dag er jeg på jernpiller, altid. Men alt I får i kød kan I jo få andre steder fra. Det eneste "problem" er B12, som kun findes naturligt i kød, men til gengæld er det "kunstigt" i nogle andre ting - huske ikke hvilke. Men I kan jo bare købe vitaminpiller med B12 i. 

Anmeld

22. maj 2011

AndreasMor84

Carina1977 skriver:

Hvis du piller kødet ud af barnets kost, skal du sikre dig på anden vis, at det både får jern og K vitaminer, som findes i bl.a. kød. Der er desuden bestemte aminosyrer i kød, som er svære at erstatte gennem anden kost..

Men personligt synes jeg ikke om, at man pålægger børn fx. at være vegetarer.. Oplever det i mit arbejde og jeg synes sgu det er synd, når barnet sidder og beder om pølse og man må sige "nej du skal have det her champignonpostej"... men det er en anden snak

Anmeld

22. maj 2011

<3

KaLee skriver:

Hvad er det??? do tell.. 

7-8kg øko grøntsager for 100kr.

Tjek linket!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.