At handle sundt ind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

Malthes mor

Carina1977 skriver:

Ok, så kan det altså lade sig gøre

Måske jeg bliver bedre til at finde steder jeg kan spare, efterhånden som man er kommet ind i en rutine

Ja mon ikke. Det handler om nye vaner. Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Oh christ... Så gider jeg ikke læse til eksamen mere!!

Man tager aldrig skade af at terpe, så fortsæt du bare haha

Anmeld

22. maj 2011

mrsminimus

giver dig ret det sunde burde være langt billiger men der var ellers forkellige gode tips den anden dag i de unge mødres drøm om hvordan man kunne få få penge til at række langt til sund kost...

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Man tager aldrig skade af at terpe, så fortsæt du bare haha

Ooooooooooooh, jeg vil hellere være død og dum end død og klog, faktisk

Anmeld

22. maj 2011

slettet_7530

Carina1977 skriver:

Vi plejer normalt at handle ind for 500 kr. pr. uge

okay er det med alt elelr kun MAD?? men er der ikke noget med i har Kiwi der hvor du bor? de skulle være billige og have godt frugt og grønt.

Jeg handler ind efter at jeg helelre vil have kvalitet frem for kvantitet så her har jeg købt lækker vandmelon igår MUMS

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Albertesmor skriver:

okay er det med alt elelr kun MAD?? men er der ikke noget med i har Kiwi der hvor du bor? de skulle være billige og have godt frugt og grønt.

Jeg handler ind efter at jeg helelre vil have kvalitet frem for kvantitet så her har jeg købt lækker vandmelon igår MUMS

Nej 500 kr. bruger vi på mad, drikkevarer, rengøringsmidler osv.

Men heldigvis har jeg da råd til at kunne bruge flere penge, så ryger der bare det mindre over på opsparingen. Førhen kunne vi bare nøjes med 500 kr.

jo vi har en kiwi minipris......så tak for tippet

Anmeld

22. maj 2011

slettet_7530

Carina1977 skriver:

Nej 500 kr. bruger vi på mad, drikkevarer, rengøringsmidler osv.

Men heldigvis har jeg da råd til at kunne bruge flere penge, så ryger der bare det mindre over på opsparingen. Førhen kunne vi bare nøjes med 500 kr.

jo vi har en kiwi minipris......så tak for tippet

Altså her handler jeg frugt og grønt ind ca 4-5 gange om ugen, så bliver svindet mindre, fisk køber jeg ved fiskehandleren så får jeg lige præcis den mængde jeg skal bruge og så er det helt frisk.

Her i huset har vi kun rugbrød vi spiser ikke brød til vores måltider som sådan, så vi køber rugbrød på bud og smider i fryseren, kød køber jeg fra dag til dag.

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Albertesmor skriver:

Altså her handler jeg frugt og grønt ind ca 4-5 gange om ugen, så bliver svindet mindre, fisk køber jeg ved fiskehandleren så får jeg lige præcis den mængde jeg skal bruge og så er det helt frisk.

Her i huset har vi kun rugbrød vi spiser ikke brød til vores måltider som sådan, så vi køber rugbrød på bud og smider i fryseren, kød køber jeg fra dag til dag.

Fisk køber vi også altid ved fiskehandleren....så er man også mest sikker på at det er frisk. Det plejer vi at få hver onsdag, når fiskevognen er her. Ellers får vi mest fisk som pålæg

Grønsager 4-5 gange i ugen? Nu er i også en større familie...er i ikke? Vi er kun min søn og jeg, så derfor vil vi jo heller ikke have behov for at købe grøntsager så tit. Vi køber altid gulerødder, som er en ret billig grøntsag...vi bruger vel et par poser om ugen (har jo også marsvin). Peberfrugt køber jeg somregel flere gange om ugen, da jeg synes at de har en tendens til hurtigt at blive dårlige. I hvert fald min erfaring.

Men mon ikke det hele handler om planlægning...at man lige skal ind i en god rutine, og så finder man vel hurtigt ud af henad vejen, hvordan man kan gøre det billigst

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Ooooooooooooh, jeg vil hellere være død og dum end død og klog, faktisk

åhrr jeg stiler ellers efter at være en Einstein, den dag jeg stiller træskoene  

Anmeld

22. maj 2011

slettet_7530

Carina1977 skriver:

Fisk køber vi også altid ved fiskehandleren....så er man også mest sikker på at det er frisk. Det plejer vi at få hver onsdag, når fiskevognen er her. Ellers får vi mest fisk som pålæg

Grønsager 4-5 gange i ugen? Nu er i også en større familie...er i ikke? Vi er kun min søn og jeg, så derfor vil vi jo heller ikke have behov for at købe grøntsager så tit. Vi køber altid gulerødder, som er en ret billig grøntsag...vi bruger vel et par poser om ugen (har jo også marsvin). Peberfrugt køber jeg somregel flere gange om ugen, da jeg synes at de har en tendens til hurtigt at blive dårlige. I hvert fald min erfaring.

Men mon ikke det hele handler om planlægning...at man lige skal ind i en god rutine, og så finder man vel hurtigt ud af henad vejen, hvordan man kan gøre det billigst

Jo vi er 4  men hvis du går efter kvalitetsgrøn så køb hellere ind 2-3 gange om ugen fremfor det ligegr og bliver kedeligt, frugt og grønt er levende organismer der hurtigt ældes og bliver tørre og kedelige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.