At handle sundt ind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Dinna88 skriver:

Det med brødet er da nemt løst - du bager da bare selv Det er billigere.

Helt sikkert, men jeg må ikke få hvede... så jeg skal købe det hunde dyre drovhvede i helse... men nu spiser ikke så meget af det... jeg spiser mere knækbrød uden hvede eller yoghurt cheasy uden sukker... rugbrødet uden hvede er desvæære også lidt dyrt, men kan ikke undvære det... tror nu også det er kødet som er den dyreste post.... Så er det er prioritetsag om man vil undvære....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

hvinanden

Det KAN være rigtig dyrt, men man kan også lave mange sunde retter billigt. Supper af gulerødder, og eller rodfrugter koster ikke så meget. Man kan også lave meget lækkert med hakket spinat på frost det koster 6 kroner Også hvidkål kan holde længe og bruges i både råkost-salat, og alm salater.

Nå det var lige et par af mine erfaringer, men det kræver lidt fantasi at vende tankegangen rundt, og få ideer. MAnge gange er det jo salat med pinjekerner oog granatæble og så bliver det hurtigt dyrt

Held og lykke, og sejt gået i har taget det store spring

Anmeld

22. maj 2011

slettet_7530

Vi spiser meget sundt herhjemme, blandt andt får jeg fisk MINDST 5 gange om ugen, men alligevel lever vi billigere end da vi lagde kosten om.

Det er klart at kødet med den høje fedtprocent er billigere end den med den lave for der er størstedelen jo fedt og ikke kød   jeg tror også i skal skære ned på mængderne.

Skal du lave noget sammenkogt vil jeg anbefale den der hedder 9-12 procent og er det bøf vil jeg anbefale den der hedder 3-7 procent

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Mathias Villads skriver:

Helt sikkert, men jeg må ikke få hvede... så jeg skal købe det hunde dyre drovhvede i helse... men nu spiser ikke så meget af det... jeg spiser mere knækbrød uden hvede eller yoghurt cheasy uden sukker... rugbrødet uden hvede er desvæære også lidt dyrt, men kan ikke undvære det... tror nu også det er kødet som er den dyreste post.... Så er det er prioritetsag om man vil undvære....

Ah, det var dog dumt, at du ikke må det. Men lyder da til, at du har funden en fin genvej

Jeg er også helt sikker på, at kødet er den dyreste post! Vi sparer faktisk penge herhjemme, på at det eneste kød vi køber pålæg til min mor. Det er super

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Solstråle2011 skriver:

Hvis du piller kødet ud af barnets kost, skal du sikre dig på anden vis, at det både får jern og K vitaminer, som findes i bl.a. kød. Der er desuden bestemte aminosyrer i kød, som er svære at erstatte gennem anden kost..

Men personligt synes jeg ikke om, at man pålægger børn fx. at være vegetarer.. Oplever det i mit arbejde og jeg synes sgu det er synd, når barnet sidder og beder om pølse og man må sige "nej du skal have det her champignonpostej"... men det er en anden snak

Hehe njeg tror nu heller ikke min søn ville bryde sig om ideen.....han er 11 år, og har sine egne meninger om tingenen

Nej jeg må vist bare holde øje med de gode tilbud. Engang imellem kan man jo være heldig, at finde magert kød på tilbud. Førhen spiste jeg meget kylling og kalkun, når jeg skulle tabe mig

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Du kan jo bare lave kødaften to gange om ugen måske. Det er slet ikke sundt at spise kød hver dag Det handler jo om vane. 

Jeg aner intet om det, men jeg kan ikke se hvad problemet skulle være. Hvis I spiser vitaminpiller, så er I i hvert fald sikre på, at I ikke mangler noget. Min blodprocent faldt meget da jeg stoppede med at spise kød, men den har altid været rigtig lav, så kødet var bare lige det der holdt den oppe. Så i dag er jeg på jernpiller, altid. Men alt I får i kød kan I jo få andre steder fra. Det eneste "problem" er B12, som kun findes naturligt i kød, men til gengæld er det "kunstigt" i nogle andre ting - huske ikke hvilke. Men I kan jo bare købe vitaminpiller med B12 i. 

hehe så skal man jo bruge en masse penge på vitaminer

Ej men kan godt se din pointe  tror bare jeg holder godt øje med tilbudene, og så måske 1-2  kødløse dage om ugen....hvis ellers drengen ikke bliver for meget modstander af det

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

hehe så skal man jo bruge en masse penge på vitaminer

Ej men kan godt se din pointe  tror bare jeg holder godt øje med tilbudene, og så måske 1-2  kødløse dage om ugen....hvis ellers drengen ikke bliver for meget modstander af det

Haha. Ej, det er virkelig minimalt, hvad jeg bruger på vitaminer

Okay. Tja, du har jo vænnet ham til kød, du kan vænne ham af med det igen  

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Solstråle2011 skriver:

Hvis du piller kødet ud af barnets kost, skal du sikre dig på anden vis, at det både får jern og K vitaminer, som findes i bl.a. kød. Der er desuden bestemte aminosyrer i kød, som er svære at erstatte gennem anden kost..

Men personligt synes jeg ikke om, at man pålægger børn fx. at være vegetarer.. Oplever det i mit arbejde og jeg synes sgu det er synd, når barnet sidder og beder om pølse og man må sige "nej du skal have det her champignonpostej"... men det er en anden snak

Man kan sagtens lave vegetarisk/vegansk mad, uden at det er krævende - og uden at tænke over hvilke vitaminer/aminosyrer m.m. man får indenbord. Nogle optager dem bare ikke tilstrækkeligt til at det kun er igennem ikke-veganske produkter/nogle spiser ikke den rette mad til at kunne gøre det. Men jeg klarer mig fint. Det eneste jeg døjer med, og det er fra naturens side, er at jeg ikke optager jern godt nok

Ydermere - ts kan jo sagtens fjerne kødet fra deres dagligdag, uden at drengen bliver vegetar

Anmeld

22. maj 2011

Malthes mor

Er ikke enig med dig, i at det er dyrt at leve sundt. Vi laver madplan hver uge, og så bliver der handlet ind efter den.

Vi spiser fisk 2 gange om ugen til aften, og ellers så meget fisk til pålæg, som muligt. Kylling er også fast indslag på madplanen. Men nogle gode opskriftsbøger og du er på rette vej.

Og så spiser vi en del frugt her i hytten.

Vores primære indkøb foregår i Netto.

Ønsker dig held og lykke med din nye livsstil.

Anmeld

22. maj 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Haha. Ej, det er virkelig minimalt, hvad jeg bruger på vitaminer

Okay. Tja, du har jo vænnet ham til kød, du kan vænne ham af med det igen  

Hehe sagde det lige til min søn og han udbrød: NO WAY

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.