rugemor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2008

wildcats

Eva skriver:

Men hvad med barnet....tænker du på det?? jeg synes jo det er så synd at det aldrig vil kunne finde frem til dig nogen sinde...kan godt føæge din tankegang, burde bare ikke være anonymt..
Knus..

barnet er og blir jo aldrig nogensinde mit, jeg har blot foræret et 'frøkim' til det væk.. måske er jeg at betegne som 'genetisk' mor til det/de eventuelle barn/børn men jeg mener nu alligevel den kvinde der bærer det befrugtede æg gennem graviditeten og føder det med stolthed kan kalde sig det's 'biologiske' mor.. skulle jeg evt være rugemor skulle det så tilgengæld absolut IKKE være mit eget æg, det ville jeg ikke kunne, men 'bageovn' for en andens befrugtede æg, måske..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2008

Honningblomst

wildcats skriver:

barnet er og blir jo aldrig nogensinde mit, jeg har blot foræret et 'frøkim' til det væk.. måske er jeg at betegne som 'genetisk' mor til det/de eventuelle barn/børn men jeg mener nu alligevel den kvinde der bærer det befrugtede æg gennem graviditeten og føder det med stolthed kan kalde sig det's 'biologiske' mor.. skulle jeg evt være rugemor skulle det så tilgengæld absolut IKKE være mit eget æg, det ville jeg ikke kunne, men 'bageovn' for en andens befrugtede æg, måske..

Kan sagtens følge din tankegang...sådan tænkte jeg også engang. Men det er jo desværre ikke sådan donorbørn føler det...de mangler netop vished for den anden halvdel...ikke savnet af en socialmor, men mangel på kendskab,
Jeg synes det er super det du gør...men jeg håber stadig at vi en dag i Danmark forbyder anonyme donorer, for børnenes skyld.
Knus Eva...som er sikker på du gør forældre glade en dag..

Anmeld

23. november 2008

wildcats

Eva skriver:

Kan sagtens følge din tankegang...sådan tænkte jeg også engang. Men det er jo desværre ikke sådan donorbørn føler det...de mangler netop vished for den anden halvdel...ikke savnet af en socialmor, men mangel på kendskab,
Jeg synes det er super det du gør...men jeg håber stadig at vi en dag i Danmark forbyder anonyme donorer, for børnenes skyld.
Knus Eva...som er sikker på du gør forældre glade en dag..

kender ingen donorbørn selv så kan ikke udtale mig om at de føler et afsavn af ikke at kende deres genetiske baggrund..

Anmeld

23. november 2008

Honningblomst

wildcats skriver:

kender ingen donorbørn selv så kan ikke udtale mig om at de føler et afsavn af ikke at kende deres genetiske baggrund..

Det gør jeg....det er ikke bare lige...desværre...åh, det er sgu svært...men du gør jo alt du kan og det er flot.
Jeg står lidt på den anden side...med en søn som mangler en halvdel og virkelig føler afsavn...trods socialfar...

Knus..

Anmeld

23. november 2008

ivfmarie

wildcats skriver:

næh egentlig ikke, de tanker afløses af den utrolige uselviske følelse det er at kunne give andre den chance for at få deres måske største ønske opfyldt har faktisk i mange år ønsket at kunne donere mine æg men blev slemt skuffet da jeg (dengang) fandt ud af at det kun var kvinder i fertilitets behandling der måtte donere og at gå i behandling for at donere det syntes jeg dog var for drastisk et tiltag, og så kan sæddonore nærmest bare komme ind fra gaden og enda i visse tilfælde modtage betaling for det også, det gør man altså ikke som ægdonor diskriminerende, men ikke dermed at forstå at jeg ønsker en krone for at andre må få mine æg og bruge løs af.. tanken om at andre måske får deres ønske opfyldt er 'betaling' nok for mig.. sådån er jeg måske bare, så uselvisk og betænksom på andres vegne altid, var flere det blir verdnen måske et bedre sted..

Gid der var flere af din slags i lille Danmark!

Du er for sej!!

Marie - fuld af beundring

Anmeld

23. november 2008

wildcats

Eva skriver:

Det gør jeg....det er ikke bare lige...desværre...åh, det er sgu svært...men du gør jo alt du kan og det er flot.
Jeg står lidt på den anden side...med en søn som mangler en halvdel og virkelig føler afsavn...trods socialfar...

Knus..

ok kan godt se dit dillema, men det er vel et nødvendigt valg der er foretaget mht at sønnike har en ukendt 'genetisk' far og en 'social' far..?

Anmeld

23. november 2008

Honningblomst

wildcats skriver:

ok kan godt se dit dillema, men det er vel et nødvendigt valg der er foretaget mht at sønnike har en ukendt 'genetisk' far og en 'social' far..?

Jo, men jeg havde ikke gjort det igen....ikke med anonym...så det er som ikke det at give æg eller sæd, men kun fordi man på den måde udelukke at nogle menneske aldrig vil kunne opleve halvdelen af dem...synes det er store omkostninger.
Ikke at donorer skulle være far eller mor i den gængse forstand, men bare lige de kunne se og måske møde personen en gang...de børn mangler jo ikke en forældre, men bare en afklaring..
Knus..

Anmeld

23. november 2008

wildcats

ivfmarie skriver:

Gid der var flere af din slags i lille Danmark!

Du er for sej!!

Marie - fuld af beundring

tak tak, men jeg gør det nu ikke for 'hæder og ære' gør det fordi jeg håber det måske bringer glæde til nogen andres liv..

Anmeld

23. november 2008

wildcats

Eva skriver:

Jo, men jeg havde ikke gjort det igen....ikke med anonym...så det er som ikke det at give æg eller sæd, men kun fordi man på den måde udelukke at nogle menneske aldrig vil kunne opleve halvdelen af dem...synes det er store omkostninger.
Ikke at donorer skulle være far eller mor i den gængse forstand, men bare lige de kunne se og måske møde personen en gang...de børn mangler jo ikke en forældre, men bare en afklaring..
Knus..

kan godt se din pointe, jeg ønsker heller ikke at jeg pludselig skal være mor for en andens barn, men kan godt se at der måske kunne mangle en afklaring af en slags

Anmeld

23. november 2008

Honningblomst

wildcats skriver:

kan godt se din pointe, jeg ønsker heller ikke at jeg pludselig skal være mor for en andens barn, men kan godt se at der måske kunne mangle en afklaring af en slags

Lige netop afklaring er det rigtige ord...nok bare lige se og sige aha og derfor og så lukke den dør...hvis du forstår...men igen, det er flot du og andre gør det...virkelig flot..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.