rugemor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2008

MorCamilla

Det er en svær beslutning du skal tage..
Hvis jeg var dig ville jeg ikke gøre det, af den eneste grund at jeg ikke tror at jeg ville kunne klare det psykisk at vide at det barn jeg har i maven ikke er mig.. Og donere æg, ville jeg heller ikke kunne, da jeg også ville vide at barnet er "delvis" mit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2008

BellaT

Nej og nej. Hverken rugemor eller ægdonation. Aldrig. Det vil jeg simpelthen ikke kunne.

Anmeld

15. november 2008

Bastian

MorCamilla skriver:

Det er en svær beslutning du skal tage..
Hvis jeg var dig ville jeg ikke gøre det, af den eneste grund at jeg ikke tror at jeg ville kunne klare det psykisk at vide at det barn jeg har i maven ikke er mig.. Og donere æg, ville jeg heller ikke kunne, da jeg også ville vide at barnet er "delvis" mit...

Det er ikke så svær en beslutning, når det nu ikke kan lade sig gøre i Danmark! Det er bundulovligt. Netop fordi det stiller mennesker i en urimelig situation og risikerer grimme retsager og ulykkelige forældre/rugemødre i sidste ende. Så hvis veninden er barnløs pga manglende æg, må hun i kø til de æg der er donerede af anonyme danske kvinder. Ventetiden skulle være mindre i Spanien og et par andre lande, hvor kvinder i de lande donerer æg i højere grad end de danske.

Anmeld

15. november 2008

skovfidusen

jeg kunne ikke finde på at være rugemor med mindre at det var for min søster.
Til gengæld syntes jeg at alle skulle overveje at donere sine æg, eller i hvert fald tage stilling. Det må være forfærdeligt at ønske sig et barn og ikke kunne få det. Der er så få som donere æg at det er temlig urealistisk at få et når man er ufrivillig barnløs.
Syntes de fortjener en chance for at have et lille liv som er deres (i hvert fald 50%). Men syntes at det alligevel er en svær beslutning med alle de medikamenter man skal tage for at være donor.
det er svært.............

Anmeld

15. november 2008

ekzunz

Behøver jeg heldigvis ikke bekymre mig om - jeg er nemlig for gammel!
Aldersgrænsen går ved 35.
Ægdonation kunne jeg ha' overvejet, men aldrig rugemor.

Anmeld

15. november 2008

ivfmarie

Jeg ville hjertens gerne donere æg - men jeg er for gammel!

Jeg ved hvor vidunderligt det er at være mor, og hvis jeg med en ægdonation kan hjælpe bare et eller to par til at få deres højeste ønske ville jeg med glæde hjælpe!!

Og jeg synes at I alle burde overveje alvorligt om ikke I kunne tænke jer at være ægdonor! Vi manger virkelig ægdonorer i dk!

Marie - ærgelig over at være fyldt 35 år

Anmeld

15. november 2008

Balderson

Nej.....

Anmeld

15. november 2008

Mie A

ivfmarie skriver:

Jeg ved hvor vidunderligt det er at være mor, og hvis jeg med en ægdonation kan hjælpe bare et eller to par til at få deres højeste ønske ville jeg med glæde hjælpe!!

Og jeg synes at I alle burde overveje alvorligt om ikke I kunne tænke jer at være ægdonor! Vi manger virkelig ægdonorer i dk!

Jeg troede faktisk kun at det var kvinder, som der allerede er i behandling, der kunne donere æg?

Anmeld

15. november 2008

Bastian

Mie A skriver:

Jeg troede faktisk kun at det var kvinder, som der allerede er i behandling, der kunne donere æg?

Niks ikke mere. Men læs mere om ægdonation her: http://www.nordica.org/composite-730.htm

Hele diskussionen om man vil donere til en søster, kusine, veninde er hypotetisk, for man donerer altså som anonym og har intet medflydelse på, hvem der får ens æg.

Anmeld

15. november 2008

heaven

ivfmarie skriver:

åh ja, du har så evigt ret Marie...

Har jo selv været igennem "jeg er ufrivilligt barnløs-møllen", - det lykkedes heldigvis i 6 icsi forsøg, men det kunne være rart hvis flere donerede... at blive mor er det største i verden, og tænk at nogen ikke opnår det, fordi der er for få ægdonationer...

Jannie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.