Rigtig hårdt og vi har været igennem samme tur her!
Du må for ALT I VERDEN da ikke lukke ham ude. Han reagere i afmagt fordi mor giver en anden hans opmærksomhed. Han skal vende sig til at det ikke er ham der er babyen og får alt hygge putte kontakten. Han reagere som han gør fordi han nettop føler sig lukket ude! Så jeg får helt ondt i maven når jeg læser forslag om at han skal isoleres i et andet rum eller bag tremmer. Det vil KUN gøre tingene være da han så først vil føle sig uønsket og nedsat til anden pladsen.
Jeg kan kun sige at det er altså ganske normalt, det er pisse hamrende hårdt men det går over. Du skal se på det som om hvis din mand fik en anden elsker hvordan ville du så have det? Sådan har det store barn det lige nu. Hans følelser er i oprør. Du skal selvfølgelig ikke lade ham slå dig/jer - det skal han meget klart have afvide at han ikke må, og så samtidig skal han have sin mor for sig selv på andre tidspunkter, og så skal han bare bekræftes i at han er elsket og ønsket!
Giv ham tid, han skal nok vende sig til tanken om at han må dele mor med andre
han skal nok lærer det - som alle andre
Mange 
Jeg er meget enig. Det ville være helt det modsat af dét, som han har brug for, hvis han skal ekskluderes og udelukkes mere, end han allerede føler, at han er.
Det svarer til at blive holdt udenfor.
Og INGEN MENNESKER trives med at være udenfor!
Han er bare en nybagt storebror, som forsøger at finde sin rolle.
Og som lige skal lære, at være sikker på, at mor stadig er hans.....selvom han nu skal dele hende med sin lillebror.
Det er meget frustrerende og anstrengende, som forældre.
Men det er dét han kan, og det han kender, dér hvor han ér lige nu, at han reagerer som han gør.
Giv tid. Det skal nok blive bedre!
Selvfølgelig skal han irettesættes og vide at det ikke er OK, at han slår dig/jer eller sparker ud, osv. Grænserne skal sættes, og overholdes konsekvent!! .....Han skal bare ikke føle sig forkert eller mindre elsket, fordi han "gør oprør" - på den eneste måde han kan.
Jo større den lille bliver, des nemmere vil det blive! Så hav tålmodighed og stå ved! ......Så kommer der bare ANDRE problematikker senere hen, når den lille bliver større...hehe. Fx. at deles om legetøjet