Synes godt nok det er svært :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Mit svar var ikke for at være bedre vidende eller at du ikke har 2 børn- jeg reagerede bare på et forslag som jeg ifølge min faglige viden, slet slet ikke kunne stå inden for! Og som jeg faktisk helt ærligt synes er omsorgssvigt! (Jeg er støttepædagog og arbejder med adfærdsvanskelige børn)

Jeg synes det er ærgeligt at du tager det så personligt at jeg ikke lige er enig med dig, så du føler du har behov for at forsvarer dig og gå til angreb på mig!

Nej det er selvfølgelig ikke hos alle det bare går over, men det er det så hos langt langt de fleste! Tænker også at du i den grad modsiger dig selv. For kan da sagtens forstå at det ikke gik over i det tilfælde du beskriver hvis barnet blev isoleret. Så vil det jo handle i endnu større afmagt, og føle siger endnu mere uden for og derfor også kæmpe endnu mere for opmærksomhed. Negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed.

Citat; Så jeg får helt ondt i maven når jeg læser forslag om at han skal isoleres i et andet rum eller bag tremmer. Det vil KUN gøre tingene være da han så først vil føle sig uønsket og nedsat til anden pladsen.

Tager det skam ikke personligt, da jeg har set det andet virke. Blot utroligt som I med flere børn kan sige at mit forslag er det samme som omsorgssvigt osv. 

Og de har det bedste søskende forhold idag, altså ingen skade taget ved at hun har siddet på trappen. 

Modsige mig selv? hans opførsel blev bedre og bedre for hver uge det gik, da han fandt ud at det at slå - sparke og ikke høre efter = med at mor gik. Så stopped han stille og roligt... Han kunne hvis han ville både nå hende og hans lillesøster på trappen - så han kunne sagtens have taget ting og kastet på dem, slået mellem tremmerne mm. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Maise

R&N skriver:

Jeg vil blot sende dig en krammer søde! Nicolai er også sådan for tiden.. Han kan stå og ae mig og lige pludselig sætter han bare kløerne i mig ;-( han ved godt det er forkert, for han siger undskyld igen, men for pokker hvor er det frustrerende Stor krammer til dig søde! Ps - skal lillebror ik snart ha et navn?

ja hvad pokker er det af ?? de aer en i ansigtet og så sætter de kløerne i og river en helt vildt i ansigtet og griner.

Anmeld

21. maj 2011

bullerbassen skriver:

Kan kun give dig ret - svarede heller ikke fordi jeg har flere børn eller være bedre vidende.

Har godt nok mere end 1 barn men mine var jo store da lillebror blev født - så har aldrig selt stået i den situtiation.

Men mine følelser som MOAR vendte i mig, udfra det skrev jeg

det kan da godt være at min svigerinde handled i afmagt, men hos dem virked det - da intet andet virked. 

De har idag hvert deres værelse, men sover begge i storebror's seng på hans værelse. Så taget skade har ingen af dem.  

Anmeld

21. maj 2011

LISBETH:-)

Mor til Frederic skriver:

Citat; Så jeg får helt ondt i maven når jeg læser forslag om at han skal isoleres i et andet rum eller bag tremmer. Det vil KUN gøre tingene være da han så først vil føle sig uønsket og nedsat til anden pladsen.

Tager det skam ikke personligt, da jeg har set det andet virke. Blot utroligt som I med flere børn kan sige at mit forslag er det samme som omsorgssvigt osv. 

Og de har det bedste søskende forhold idag, altså ingen skade taget ved at hun har siddet på trappen. 

Modsige mig selv? hans opførsel blev bedre og bedre for hver uge det gik, da han fandt ud at det at slå - sparke og ikke høre efter = med at mor gik. Så stopped han stille og roligt... Han kunne hvis han ville både nå hende og hans lillesøster på trappen - så han kunne sagtens have taget ting og kastet på dem, slået mellem tremmerne mm. 

Hvorfor bliver du ved med at hænge dig i det med at vi har flere børn? Jeg taler overhovedet ikke ud fra om jeg har 0,1 eller 10 børn. Jeg taler ud fra hvad der er godt for et barn og hvad der ikke er.

Derud over så er der også stor forskel på om det er mor der fjerner sig fra situationen og viser barnet at adfæren ikke er i orden, eller om det er barnet der bliver fjernet fra situationen.

Men hvorom alting er så er jeg nu ret fast i min holdning og har også den faglige viden der siger mig at dit forslag ER omsorgssvigt. Derfor er der ingen grund til at fortsætte debatten da vi aldrig bliver enige, og tråden alt i alt ikke handler om hvad du og jeg mener. TS spurgte om råd og vi har begge givet vores besyv med så må TS selv vælge og vrage mellem de svar hun får!

Anmeld

21. maj 2011

bullerbassen

Mor til Frederic skriver:

det kan da godt være at min svigerinde handled i afmagt, men hos dem virked det - da intet andet virked. 

De har idag hvert deres værelse, men sover begge i storebror's seng på hans værelse. Så taget skade har ingen af dem.  

Ved hellr ikke om de TAR skade men som jeg skrev tror jeg IKKE det er løsningen.

Men man gør jo hver isæt det man føler for - jeg ville dog ALDRIG bruge den metode. Vi er jo forskellige som mennesker. Kan kun sige hvad jeg føler er rigtigt...

Anmeld

21. maj 2011

lisbeth2910 skriver:

Hvorfor bliver du ved med at hænge dig i det med at vi har flere børn? Jeg taler overhovedet ikke ud fra om jeg har 0,1 eller 10 børn. Jeg taler ud fra hvad der er godt for et barn og hvad der ikke er.

Derud over så er der også stor forskel på om det er mor der fjerner sig fra situationen og viser barnet at adfæren ikke er i orden, eller om det er barnet der bliver fjernet fra situationen.

Men hvorom alting er så er jeg nu ret fast i min holdning og har også den faglige viden der siger mig at dit forslag ER omsorgssvigt. Derfor er der ingen grund til at fortsætte debatten da vi aldrig bliver enige, og tråden alt i alt ikke handler om hvad du og jeg mener. TS spurgte om råd og vi har begge givet vores besyv med så må TS selv vælge og vrage mellem de svar hun får!

Hvad tror du selv TS vælger når du kalder mit forslag for omsorgssvigt? 

Hvad virker i din faglige verden som støttepædagog, er ikke det samme hvis det er dine egne 2 børn...

En sygeplejeske kan sagtens fagligt klare andres blod, men når deres eget barn bløder - er det andre følelser der spiller ind. 

Jep, enige bliver vi aldrig. 

Anmeld

21. maj 2011

JonTri

Hmm sikke noget med en lille hustyran. Ku se du har skrevet på vores fb væg, men skriver nu allegevel til dig her...

Da min var 1.5 år og helt vildt meget enebarn var han også en slå og rive bandit. Altså vi sagde fra og ae ae og alt det der... et barn på halvanden ER HELE VERDEN og derfor går den jo i stykker et øjeblik, når lillebror kommer. Nu har han så opdaget at han kan "danse på bordene" på bror er koblet på og det skal han da lære, at han ik skal. 

Du ved jo næsten hvornår baby spiser og deroptil synes jeg du skal lege og hygge med Liam og når bror piber skal du forklare at lillebror skal spise og spørge om Liam vil være med - eller om han vil lege med dyr f.eks. Angiv at du ønsker han skal være omkring Jer. Slår han så, så kobler du lillebror af og sætter Liam ned på gulvet og siger at her i huset slår man ikke. Og ammer så videre... Det har virket her - og selvom Liam ik har meget sprog, så forstår han godt hvad man siger...

Nå det var dagens pædagogik herfra... det koster nok lidt tårer fra lillebror, hvis han skal til og fra. Ellers må du løfte ned med een arm

Anmeld

21. maj 2011

bullerbassen skriver:

Ved hellr ikke om de TAR skade men som jeg skrev tror jeg IKKE det er løsningen.

Men man gør jo hver isæt det man føler for - jeg ville dog ALDRIG bruge den metode. Vi er jo forskellige som mennesker. Kan kun sige hvad jeg føler er rigtigt...

det er sandt...

Kender mange der lader deres barn falde i søvn med en flaske i mund - det ville aldrig finde sted herhjemme. Men det er det der virker for dem og så kan jeg være nok så enig. 

Giver blot de råd og forslag videre, som jeg har set - hørt - læst der virked for andre. 

Anmeld

21. maj 2011

Cris

Det er SÅ hårdt.... og man bliver træt at høre: ja, men de få meget glæde af hinanden bagefter!..... jeg er bare så træt at høre på det!    Men som jeg kan se på din underskrift, er den store næsten 18 måneder? Så ville jeg sige, at det heldigvis ikke er så meget pga den lille bror, de er meget små endu til at føle sig truet. Det handler mest om at få lidt opmærksomhed nogle gange. Men mange andre gange er bare alderen der gør. jeg synes at der når de bliver ca 18 måneder til de bliver lidt over to år er en meget svært alder. Meget spændende også, for de alligevel er i gang med så mange sjove ting. Men det er meget svært. Nu synes jeg, at det er bare så nemt med babier men lige netop den der alder synes jeg, de kraver at vi få sved på panden flere gange. De lærer at slå (ja, jeg var chokeret at vores lille dreng dengang begyndte at slå, men i VS sagde de, at det var meget normalt og de gør det rigtigt meget i den alder) de begynder at skubbe og de begynder at udtrykke mange ting med at bare kaste med ting og slå. Nogle gange er det bare fordi det er bare sjovt. Nå de begynder at få nok ord og de begynder at kunne lege bedre, så bliver de roligere. Og de kan ikke koncentrerer sig 2min i de samme ting, de går bare fra en ting til den næste, det hele bliver bare en kæmpe rod, de vil klatre op på sofaen, stole, skammel og alt, hvad de finder, så man skal holde øjne med dem. Man kan ikke forklare til dem, at det her tager bare 5min og så kan vi lave noget, de forstår ikke konceptet om at vente. Man kan ikke f.eks starte en film mens man ammer eller man laver noget andet, for de ikke vil kikke på en skærm i længere end 5sek... osv osv... vi ved det godt... been there done that... Jeg var også tit til at tude hver gang jeg var alene med dem og jeg skulle amme, for den anden gik i gang med alle mulige ting. Jeg havde overvejet at går over til flaske men nej, for det hjælper ikke at jeg står med flaske, jeg skal alligevel passe på den lille og det var uretfærdig, at han skulle det, bare fordi storebror var lidt for meget. Så nej, jeg ammede videre og jeg ammede faktisk rigtigt meget. Jeg var også tit alene hjemme og jeg kunne ikke går udenfor så meget, for det var midt i den kolde vinter. Så det har hjulpet rigtigt meget at bare gemme nogle ting og så give ham det, når jeg skulle amme. Det har hjulpet at komme med noget guf (ja, fuldstandig upædagogisk, men jeg har bare åbnet en pose chips, når det var ved at blive for meget) og så blev jeg TRÆT af alt den ting kasteri og jeg blev nul tolerant: hver gang han har slået mig eller lillebror eller far eller kastet med ting mod os, blev han taget ud til en hjørnet og blivet der lidt. Og det har faktisk fungeret    Hvis der hjælper at være udenfor, så skal du bare gøre det så meget I kan. Jeg ved, at du ikke kan se det nu, men det går meget hurtigt og pludseligt kommer der en dag, hvor han bare bruger masser af tid med at lege med biler og med forskellige ting og han slå ikke mere. Jeg synes, at de første tre måneder har været hårde fordi man skulle amme den lille så meget, men så bliver det bedre. Den lille finder en god rytme og det gør du også. Og den lille begynder at kikke meget intereseret på hvad I laver og vil ikke ammes konstant. Bagefter synes jeg at der kom en lang periode, hvor der var mere eller mindre ro, jeg fand en god rytme og jeg blev også meget mere rutineret med at have to og at ikke tage så tung alle de ting. Og jeg lærte at bo i en evig rod   og af kold mad. Og nu er den lille 19 måneder og den store lidt over 3 og jeg har det sværer nu end dengang. For nu slås de hele tiden, de vil have det samme legetøj og de tager det bare fra hinanden, den lille forstå det ikke og er i netop den alder, som jeg synes, det er svært. Den store vil bestemme og alt hvad den lille tager vil han også tage. Den lille efteraber den store (de gode men desværre også de ting som han ikke må, f.eks at lave pjat med maden, aftensmaden er nogle gange umuligt) og motorisk kan den lille ikke så meget, men han alligevel følge med til den store og så banker han hovedet med et eller andet... nej... nu savner jeg dengang den lille var bare en ammebaby... Og derfor er jeg træt at høre folk sige til mig: det var godt de er så tæt på hinanden, de får glæde af hinanden... For det synes jeg de gør det også dem som har 3 eller 4 år imellem!

Nå, så pustede jeg også lidt luft herinde. Og det var ikke mening, mening var, at vi skulle støtte dig    men ja, man får faktisk også meget sjove oplevelser, den lille starter institutionen en dag og der vil den store være til god hjælp (der har aldrig rigtigt været et problem at aflevere den lille, for storebror er der og de fleste dag bliver de sammen og laver et eller andet) Og så bliver du bare sejt   For efter at man har været igennem 2 så små børn bliver man faktisk bedre til mange ting, man har ikke tålmodighed til så meget pjat og du bliver meget effektiv. Jeg kan ikke lade det være at kikke på første gangs mødre ude i institutionen og alle de ting de siger og de tror... nej, så skal du nok se, at du pludseligt bliver sejt og du pludseligt ved, at børnene ikke går i stykker og at de kan klare meget...

Jeg vil sende dig et stort kram og alt min støtte og tanker, du skal nok klare det. Gør det du synes, du skal og ikke det der stor i bøgerne. Gør det du kan for dig selv og går tidligt i seng. Husk hele tiden, at faktisk sidder du i en magisk periode som ALDRIG kommer tilbage og tiden går desværre alt for hurtigt. Husk bare, at uanset hvad, dine børn vokser og du vil klare det hele. Faktisk er vores hjerne der siger "jeg kan næsten ikke mere..." for vi føler os trætte, men jo, vi kan godt, du er den sejste mor i hele verden. Du er en stærk kvinder og dine to børn ved, at det er dig, som skal styre dem, der er ingen anden i deres verden lige nu. Og så kører verden meget bedre!

Anmeld

21. maj 2011

Cris

rikkekrogh skriver:

Hmm sikke noget med en lille hustyran. Ku se du har skrevet på vores fb væg, men skriver nu allegevel til dig her...

Da min var 1.5 år og helt vildt meget enebarn var han også en slå og rive bandit. Altså vi sagde fra og ae ae og alt det der... et barn på halvanden ER HELE VERDEN og derfor går den jo i stykker et øjeblik, når lillebror kommer. Nu har han så opdaget at han kan "danse på bordene" på bror er koblet på og det skal han da lære, at han ik skal. 

Du ved jo næsten hvornår baby spiser og deroptil synes jeg du skal lege og hygge med Liam og når bror piber skal du forklare at lillebror skal spise og spørge om Liam vil være med - eller om han vil lege med dyr f.eks. Angiv at du ønsker han skal være omkring Jer. Slår han så, så kobler du lillebror af og sætter Liam ned på gulvet og siger at her i huset slår man ikke. Og ammer så videre... Det har virket her - og selvom Liam ik har meget sprog, så forstår han godt hvad man siger...

Nå det var dagens pædagogik herfra... det koster nok lidt tårer fra lillebror, hvis han skal til og fra. Ellers må du løfte ned med een arm

Det har vi også gjord, bare at jeg aldrig har afbrugt amning pga det. Baby var en del af mig, som min bedste accesorie   Jeg gjord godt nok mange ting med kun en hånd, men når amning var i gang har jeg aldrig taget den lille væk. Det fortjæner han ikke. Han blev nød til at vente nogle gange, han blev nød til at være lidt alene nogle andre mange gange. Men når jeg så har taget ham og ammede ham, fik han lov til at bare være der og så har jeg brugt en hånd (og at amme i en slynge hjælper rigtigt meget) Men vi er forskellige i praksis. Jeg husker f.eks min veninde med også to små børn sagde, at når de begge to var kede af det, har hun konsekvent kun taget den store, for den lille forståede alligevel ikke noget og den store ville føle sig udenfor. Og det var jeg også meget uenig med hende, for man signalere til den store, at han er måske den vigtigste (og i dag, når han er 8 synes jeg, at han er lidt for meget til lille søster, det har altid været sådan, lidt for meget i min smag) Men det var hendes teknik og det hun troede, at det ville hjælpe. Så for mig er amning vigtigt og den lille fik lov til at amme så meget han ville. Og på et tidspunkt har den store vænnet sig til at se lillebror hængende der hele tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.