Line&Liam&Lillebror skriver:
Generelt gør jeg alt for at aflede, han henter ting til mig, viser mig ting osv, men sommetider, ja så gider han bare ikke... han griner vimser rundt fra den ene side af stolen s´til den anden og slår så, jeg har lagt mærke til han også slår på ting uden for når vi leger, hvor han også griner og så sender det der blik (som kun små bøllefrø kan sende), så det er ikke udelukkende i "jalousi" situationer...
Det der gør det rigtig svært for mig, er at jeg ikke kan vurdere hvorvidt det reelt er fordi han føler sig overset, eller det er en form for "leg" .
puha, det er jo en følingssag må man sige, jeg synes jo at Liam har 80/20 min opmærksomhed, og så snart far kommer hjem har han den 100 %, så JEG (vel vidende at et barnesind nok føler anderledes) føler jo virkelig ikke han bliver overset eller behandlet som en "stor" dreng, for jeg ved godt han bare er min lille "baby" 
Kan se der ikke er den store alders forskel på Liam og Silas. Silas er fra okt 09.
Her kan han også være MEGET voldsom, han slår de store drenge og os voksne. Den kan både være når han er gal , hvis han ikke får sin vilje, men også bare fordi. Han kan finde på at kaste legetøj både i gulvet men også efter os. Og med det blik i øjnene som du skriver-
Tror bestemt det er alderen og fordi han jo ikke helt forstår det gør ondt. Han ved han ikke må slå men han ved IKKE det gør ondt.
Vi har haft en lang periode , hvor han har bidt , ofte mig
men det er heldigvis ved at vende nu. Jeg har prøvet at snakke til ham ( aflede ham )istedet for at skælde ud .
Ved som sagt ikke hvad løsningen er , men for guds skyld , du må IKKE lukke ham ude bag et gitter eller et andet rum. Tror simpelhen han vil føle sig så tilside sat og det hjælper ihvertifald ikke. Tror det er en periode I skal igennem. Der er HÅRD.
Men bliv ved med at fortælle ham, at det ikke er ok.