Synes godt nok det er svært :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

bullerbassen

Mor til Frederic skriver:

lyder til han er misundelig på lillebror...

Et er at det ikke hjælper at skælde ud eller råbe. Det er ikke okay at han slår mm. 

Min første tanke var at du skulle sætte dig på køkkenbord at amme, da han så ikke kan nå jer..

Gør ham det klart at det ikke er en okay opførsel. 

Tænker også at et børnegitter kan hjælpe? så du fysisk kan lukke ham ude, men at han stadig kan se jer... Ved godt at det nok ikke er den ultimative løsning, for storebror skal også høres - men lillebror skal også have mad. 

At han evt får mulighed for at opføre sig pænt, men fortæller ham at hvis han begynder at slå - sparke mm. så bliver han lukket ude af fællesskab. Og derved du lukker børnelågen i.

Siger ikke det skal være ind til stuen eller lign. da storebror nok har sine legesager i stuen - men måske ud til køkkenet ellers jeres soveværelse...

Må simpelhen sige, at jeg IKKE tror løsninger er at lukke ham ude. Hvis det er jalosi vil da bare bliver være, hvis han skal udelukkes.

Han er jo ikke så gammel, det ville jeg altså syntes er synd. Men det er jo bare min mening.

Tror bestemt heller ikke de hjælper at skælde ud, og kender ikke løsningen. Man at udelukke ham helt tror jeg bestem ikke er løsningen.

TS : Hvad med at aflede ham, når han begynder at slå, kan du få hans opmæsksomhed på en positiv måde ved at snakke til ham om nået andet frem for at skælde ud ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

bullerbassen

lisbeth2910 skriver:

Rigtig hårdt og vi har været igennem samme tur her!

Du må for ALT I VERDEN da ikke lukke ham ude. Han reagere i afmagt fordi mor giver en anden hans opmærksomhed. Han skal vende sig til at det ikke er ham der er babyen og får alt hygge putte kontakten. Han reagere som han gør fordi han nettop føler sig lukket ude! Så jeg får helt ondt i maven når jeg læser forslag om at han skal isoleres i et andet rum eller bag tremmer. Det vil KUN gøre tingene være da han så først vil føle sig uønsket og nedsat til anden pladsen.

Jeg kan kun sige at det er altså ganske normalt, det er pisse hamrende hårdt men det går over. Du skal se på det som om hvis din mand fik en anden elsker hvordan ville du så have det? Sådan har det store barn det lige nu. Hans følelser er i oprør. Du skal selvfølgelig ikke lade ham slå dig/jer - det skal han meget klart have afvide at han ikke må, og så samtidig skal han have sin mor for sig selv på andre tidspunkter, og så skal han bare bekræftes i at han er elsket og ønsket!

Giv ham tid, han skal nok vende sig til tanken om at han må dele mor med andre han skal nok lærer det - som alle andre

Mange

Må sige ALT i mig vendte også, da jeg læste dette forslag.

Det er bare SLET IKKE LØSNINGEN  pu ha...

Det er jo ren afstraffelse

Anmeld

21. maj 2011

L-Mortil3

bullerbassen skriver:

Må simpelhen sige, at jeg IKKE tror løsninger er at lukke ham ude. Hvis det er jalosi vil da bare bliver være, hvis han skal udelukkes.

Han er jo ikke så gammel, det ville jeg altså syntes er synd. Men det er jo bare min mening.

Tror bestemt heller ikke de hjælper at skælde ud, og kender ikke løsningen. Man at udelukke ham helt tror jeg bestem ikke er løsningen.

TS : Hvad med at aflede ham, når han begynder at slå, kan du få hans opmæsksomhed på en positiv måde ved at snakke til ham om nået andet frem for at skælde ud ???

Generelt gør jeg alt for at aflede, han henter ting til mig, viser mig ting osv, men sommetider, ja så gider han bare ikke... han griner vimser rundt fra den ene side af stolen s´til den anden og slår så, jeg har lagt mærke til han også slår på ting uden for når vi leger, hvor han også griner og så sender det der blik (som kun små bøllefrø kan sende), så det er ikke udelukkende i "jalousi" situationer...

Det der gør det rigtig svært for mig, er at jeg ikke kan vurdere hvorvidt det reelt er fordi han føler sig overset, eller det er en form for "leg" .

puha, det er jo en følingssag må man sige, jeg synes jo at Liam har 80/20 min opmærksomhed, og så snart far kommer hjem har han den 100 %, så JEG (vel vidende at et barnesind nok føler anderledes) føler jo virkelig ikke han bliver overset eller behandlet som en "stor" dreng, for jeg ved godt han bare er min lille "baby"

Anmeld

21. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

bullerbassen skriver:

ud fra ts... lyder det til at hun har afprøvet en del ting for at få ham til ikke at slå mm. uden at noget hjælper... 

Det er jo svært med en ved bryst at fysisk flytte storebror et andet sted hen, for at han kan 'slappe af'.

Ja storebror skal høres, men den negative stemning ved amning kan hurtigt danne en ond cirkel, hvor lillebror'n slet ikke kan finde ro til at amme og hvor storebor blot bliver en større bandit omkring amning. 

Anmeld

21. maj 2011

Shibby

Hans behov for dig er jo stadig stort,meget muligt at han er blevet storebror men han er altså stadig meget lille og har brug for dig,-i et omfang du ikke kan være der for ham i længere. Han vil ændre sig med tiden.. Ved ikke hvor gammel man skal være for at bruge v tech smile, for ellers kan peter plys spillet måske aflede ham mens du ammer.. Dunno.. Håber på fremgang for jer

Anmeld

21. maj 2011

L-Mortil3

Shibby skriver:

Hans behov for dig er jo stadig stort,meget muligt at han er blevet storebror men han er altså stadig meget lille og har brug for dig,-i et omfang du ikke kan være der for ham i længere. Han vil ændre sig med tiden.. Ved ikke hvor gammel man skal være for at bruge v tech smile, for ellers kan peter plys spillet måske aflede ham mens du ammer.. Dunno.. Håber på fremgang for jer

Det ved jeg skam godt, jeg ser ham heller ikke som værende "store"bror, nok nærmere bare bror, for Liam er stadig meget lille, i dag har jeg haft ham i haven med vovse, den kunne aflede opmærksomheden, men omvendt så føler jeg ikke jeg har godt nok opsyn med ham.

Fjernsyn fanger ham ikke rigtig endnu, så tror ikke spil gør, men det er jo under alle omstændigheder et forsøg værd.

Anmeld

21. maj 2011

bullerbassen

Line&Liam&Lillebror skriver:

Generelt gør jeg alt for at aflede, han henter ting til mig, viser mig ting osv, men sommetider, ja så gider han bare ikke... han griner vimser rundt fra den ene side af stolen s´til den anden og slår så, jeg har lagt mærke til han også slår på ting uden for når vi leger, hvor han også griner og så sender det der blik (som kun små bøllefrø kan sende), så det er ikke udelukkende i "jalousi" situationer...

Det der gør det rigtig svært for mig, er at jeg ikke kan vurdere hvorvidt det reelt er fordi han føler sig overset, eller det er en form for "leg" .

puha, det er jo en følingssag må man sige, jeg synes jo at Liam har 80/20 min opmærksomhed, og så snart far kommer hjem har han den 100 %, så JEG (vel vidende at et barnesind nok føler anderledes) føler jo virkelig ikke han bliver overset eller behandlet som en "stor" dreng, for jeg ved godt han bare er min lille "baby"

Kan se der ikke er den store alders forskel på Liam og Silas. Silas er fra okt 09.

Her kan han også være MEGET voldsom, han slår de store drenge og os voksne. Den kan både være når han er gal , hvis han ikke får sin vilje, men også bare fordi. Han kan finde på at kaste legetøj både i gulvet men også efter os. Og med det blik i øjnene som du skriver-

Tror bestemt det er alderen og fordi han jo ikke helt forstår det gør ondt. Han ved han ikke må slå men han ved IKKE det gør ondt.

Vi har haft en lang periode , hvor han har bidt , ofte mig  men det er heldigvis ved at vende nu. Jeg har prøvet at snakke til ham  ( aflede ham )istedet for at skælde ud .

Ved som sagt ikke hvad løsningen er , men for guds skyld , du må IKKE lukke ham ude bag et gitter eller et andet rum. Tror simpelhen han vil føle sig så tilside sat og det hjælper ihvertifald ikke. Tror det er en periode I skal igennem. Der er HÅRD.

Men bliv ved med at fortælle ham, at det ikke er ok.

Anmeld

21. maj 2011

quar20

Da jeg ammede Lillebror Liam og Tino var hjemme - han er nu 2½år - satte jeg mig ind på Tinos værelse og ammede når jeg var alene med drengene..!! Det fungerede virkelgi PERFEKT... Jeg var på Tinos domæne, men var jeg i stuen i sofaen var det præcis samme situation som du beskriver..!!

Dog har vi det stadig en smugle - men han er i selvstændigalderen og forsøger at udtrykke sig og finde ud af alle hans følelser han rummer pt. Jeg plejer at sige .Hvis du slår så græder mor. Og når han så slår - så begynder jeg at hulke..!! Han stopper ØJEBLIKKELIGT...!!

Anmeld

21. maj 2011

bullerbassen

Mor til Frederic skriver:

ud fra ts... lyder det til at hun har afprøvet en del ting for at få ham til ikke at slå mm. uden at noget hjælper... 

Det er jo svært med en ved bryst at fysisk flytte storebror et andet sted hen, for at han kan 'slappe af'.

Ja storebror skal høres, men den negative stemning ved amning kan hurtigt danne en ond cirkel, hvor lillebror'n slet ikke kan finde ro til at amme og hvor storebor blot bliver en større bandit omkring amning. 

Men løsningen er IKKE og lukke ham ude eller sætte ham i et andet rum. Så vil han da først føle sig uden for.

Han er jo ikke så gammel og det ville da være en afvisning ..

Ja vi er forskellige , jeg ville ALDRIG bruge den løsning. Pu ha det gør helt ondt at tænke på..

Ved ikke hvad løsningen er , har selv en i den alder. Problemet er jo at de ikke ved det faktisk gør ondt.

Anmeld

21. maj 2011

quar20

bullerbassen skriver:

Kan se der ikke er den store alders forskel på Liam og Silas. Silas er fra okt 09.

Her kan han også være MEGET voldsom, han slår de store drenge og os voksne. Den kan både være når han er gal , hvis han ikke får sin vilje, men også bare fordi. Han kan finde på at kaste legetøj både i gulvet men også efter os. Og med det blik i øjnene som du skriver-

Tror bestemt det er alderen og fordi han jo ikke helt forstår det gør ondt. Han ved han ikke må slå men han ved IKKE det gør ondt.

Vi har haft en lang periode , hvor han har bidt , ofte mig  men det er heldigvis ved at vende nu. Jeg har prøvet at snakke til ham  ( aflede ham )istedet for at skælde ud .

Ved som sagt ikke hvad løsningen er , men for guds skyld , du må IKKE lukke ham ude bag et gitter eller et andet rum. Tror simpelhen han vil føle sig så tilside sat og det hjælper ihvertifald ikke. Tror det er en periode I skal igennem. Der er HÅRD.

Men bliv ved med at fortælle ham, at det ikke er ok.

Det tror jeg bestemt hellere ikke er løsningen - det vil blot gøre det hel værre tror jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.