Line&Liam&Lillebror skriver:
For søren hvor er jeg ved at være der hvor jeg føler jeg SLET slet S L E T ikke slår til 
Liam har/er ellers været en super duper dreng, han har taget det så flot efter vi har fået lillebror, men her på det seneste har tingene taget en uheldig drejning.
Han er min lille bølle, men "bøllestregerne" er ved at være der hvor jeg ikke kan bære det mere.
Når jeg har drengene alene (oftest i weekender) så har jeg SÅ svært ved at styre ham, det er intet problem når vi leger eller er ude, men lige så snart jeg bliver nødt til at amme lillebror så forvandler han sig til en lille "djævel".
Han slår først mig (gerne ansigt) op til flere gange hver gang han har chancen, mens han griner højlydt, hvis jeg så får afværget, så er det lillebror der står for tur.
Og han bliver ved og ved og ved, han er ikke til at kæmpe af sig igen.
Han griner somsagt højlydt, og han synes det er meget morsomt jeg ikke kan "fange" ham eftersom jeg er lidt låst fast med lillebror på babsen.
Jeg har prøvet pænt at bede ham lade være, skælde ud, sænke stemmetonelejet, men intet hjælper...
Jeg har prøvet at lade ham sidde ved siden af, og læse/lege med ham samtidig, men det udnytter han bare til at han nu også kan få nogle spark sendt ind også 
Hvad pokker gør jeg?? Jeg er lidt mere end bare GRÆDEFÆRDIG!
lyder til han er misundelig på lillebror...
Et er at det ikke hjælper at skælde ud eller råbe. Det er ikke okay at han slår mm.
Min første tanke var at du skulle sætte dig på køkkenbord at amme, da han så ikke kan nå jer..
Gør ham det klart at det ikke er en okay opførsel.
Tænker også at et børnegitter kan hjælpe? så du fysisk kan lukke ham ude, men at han stadig kan se jer... Ved godt at det nok ikke er den ultimative løsning, for storebror skal også høres - men lillebror skal også have mad.
At han evt får mulighed for at opføre sig pænt, men fortæller ham at hvis han begynder at slå - sparke mm. så bliver han lukket ude af fællesskab. Og derved du lukker børnelågen i.
Siger ikke det skal være ind til stuen eller lign. da storebror nok har sine legesager i stuen - men måske ud til køkkenet ellers jeres soveværelse...