Omsorgssvigt - med link til "mors lille dreng 1 og 2"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Jonna1979

hilma skriver:

du skal da lige have en 

taaakkkkk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Mi

Jonna1979 skriver:

jaaa det er frygtelig jeg arbejder selv på en døgninstitution og er virkelig skræmt over hvordan vi kan se igennem fingrene for alle de skæbner der er rundt omkring fordi de ikke har råd til at anbringe bare se Brønderlevssagen.

politikkerne trøster sig selv med det er trods alt bedre de er hjemme for tallene viser det ikke har nogle effekt med anbringelse tror sgu selv de finder de tal for vi har mange solstråle historier

Jeg har nemlig også arbejdet på døgninsitution og set skæbnerne  Og at anbringelser ikke virker  Det er vel bare et udtryk for at de sker for sent og at for få kommer ud i plejefamilier, tænker jeg. I hvert fald er der ikke et af de børn jeg havde igennem mine hænder som ville have haft det bedre hjemme.

Anmeld

20. maj 2011

Mi

hilma skriver:

jeg kan huske første gang jeg så den der dokumentar. jeg begyndte simpelthen at græde og det var på pæd. semi. 

Det er så frygteligt at de får lov til at have deres søn som prøveklud...

Men Dk. er en af de lande der er "dårligst" til at tvangsfjerne børn kontra Norge, Sverige ja endda Færøerne.. men jeg tror at de seneste sager i Dk gør at kommunerne gør en større indsats, man kan ihvertfald håbe på det. 

Jeg har den holdning at det er barnet man skal have i betragtning istedetfor forældrene,- men at dårligt stillede forældre skal -inden de bliver forældre- "undervises" i, hvad det vil sige at være forældre.. et barn skal aldrig være en prøveklud..

ej puha, hele den dokumentar skærer stadig så hårdt i mit hjerte

Den er også bare hård den dokumentar  Og tænk at barn nr 2 havde de i 14 måneder, på trods af at moderen var erklæret uden forældreevne.

Anmeld

20. maj 2011

Mi

FrkT skriver:

Puhhh jeg så det godt dengang det kom frem, det er godt nok skræmmende. Og det kunne jo også ske for et par forældre der arbejdede utrolig meget, uden at det er fordi de ikke vil det... ej jeg synes det er stygt!

Jeg tror ikke at det kan ske i samme udstrækning for et forældrepar som har ok forældreevner, men "bare" arbejder meget. Men jo, jeg har også mødt flere familier hvor forældrene arbejder meget, og børnene skriger ofte efter noget nærhed.

Anmeld

20. maj 2011

132319

Jeg har aldrig fået set hverken den ene eller den sneen, måaske skulle jeg vove mig ud i det i aften, hvis mit moderhjerte kan holde til det

Anmeld

20. maj 2011

Mi

132319 skriver:

Jeg har aldrig fået set hverken den ene eller den sneen, måaske skulle jeg vove mig ud i det i aften, hvis mit moderhjerte kan holde til det

Sørg for at have kleenex klar, og så vil du nok kramme dine børn ekstra hårdt bagefter

Anmeld

20. maj 2011

Jonna1979

Mi skriver:

Jeg har nemlig også arbejdet på døgninsitution og set skæbnerne  Og at anbringelser ikke virker  Det er vel bare et udtryk for at de sker for sent og at for få kommer ud i plejefamilier, tænker jeg. I hvert fald er der ikke et af de børn jeg havde igennem mine hænder som ville have haft det bedre hjemme.

nemlig men de er heller ikke sammen med ungerne ret meget ofte bare en sag....

ja der er mange skæbner derude tænk sig det tillader vi i DK

Anmeld

20. maj 2011

FrkT

Mi skriver:

Jeg tror ikke at det kan ske i samme udstrækning for et forældrepar som har ok forældreevner, men "bare" arbejder meget. Men jo, jeg har også mødt flere familier hvor forældrene arbejder meget, og børnene skriger ofte efter noget nærhed.

Selvfølgelig er der forskel, men ligesom dig har jeg også mødt de der familier.... det er forfærdeligt. Var faktisk ung pige i huset hos sådan en familie i København, og endte også med at stoppe der, da jeg slet ikke kunne med den måde de var forældre på, det var så synd for børnene. Og jeg, som var ansat til at tage mig af den lille pige på 5 måneder (5 måneder da jeg startede og 10 da jeg sluttede) og hendes storebror på 3 år (som var i børnehaven indtil midt eftermiddag). Og for dem var det vigtigere at jeg gjorde rent... så hvis pigen lå og skreg, så skulle jeg gøre rengøringen færdig først (og der var RIGTIG meget rengøring hver dag), det var jo forfærdeligt og SÅ meget mod det jeg tror på, så det kunne jeg slet ikke med. Den eneste grund til at jeg blev 5 måneder i stedet for 1, det var børnene..

Anmeld

20. maj 2011

Mi

Jonna1979 skriver:

nemlig men de er heller ikke sammen med ungerne ret meget ofte bare en sag....

ja der er mange skæbner derude tænk sig det tillader vi i DK

Jeg oplever systemet sådan, at forældrenes ret til deres børn går forud for børnenes ret til et ordentligt liv

Anmeld

20. maj 2011

Mi

FrkT skriver:

Selvfølgelig er der forskel, men ligesom dig har jeg også mødt de der familier.... det er forfærdeligt. Var faktisk ung pige i huset hos sådan en familie i København, og endte også med at stoppe der, da jeg slet ikke kunne med den måde de var forældre på, det var så synd for børnene. Og jeg, som var ansat til at tage mig af den lille pige på 5 måneder (5 måneder da jeg startede og 10 da jeg sluttede) og hendes storebror på 3 år (som var i børnehaven indtil midt eftermiddag). Og for dem var det vigtigere at jeg gjorde rent... så hvis pigen lå og skreg, så skulle jeg gøre rengøringen færdig først (og der var RIGTIG meget rengøring hver dag), det var jo forfærdeligt og SÅ meget mod det jeg tror på, så det kunne jeg slet ikke med. Den eneste grund til at jeg blev 5 måneder i stedet for 1, det var børnene..

Tænk engang at prioritere sådan  De skulle skamme sig, sådan nogle forældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.