Mi skriver:
Jeg tror ikke at det kan ske i samme udstrækning for et forældrepar som har ok forældreevner, men "bare" arbejder meget. Men jo, jeg har også mødt flere familier hvor forældrene arbejder meget, og børnene skriger ofte efter noget nærhed.
Selvfølgelig er der forskel, men ligesom dig har jeg også mødt de der familier.... det er forfærdeligt. Var faktisk ung pige i huset hos sådan en familie i København, og endte også med at stoppe der, da jeg slet ikke kunne med den måde de var forældre på, det var så synd for børnene. Og jeg, som var ansat til at tage mig af den lille pige på 5 måneder (5 måneder da jeg startede og 10 da jeg sluttede) og hendes storebror på 3 år (som var i børnehaven indtil midt eftermiddag). Og for dem var det vigtigere at jeg gjorde rent... så hvis pigen lå og skreg, så skulle jeg gøre rengøringen færdig først (og der var RIGTIG meget rengøring hver dag), det var jo forfærdeligt og SÅ meget mod det jeg tror på, så det kunne jeg slet ikke med. Den eneste grund til at jeg blev 5 måneder i stedet for 1, det var børnene..
Anmeld