Omsorgssvigt - med link til "mors lille dreng 1 og 2"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Frøken J.

Mi skriver:

Diana88 nævnte i en anden debat den udsendelse der var for år tilbage og den opfølgning der blev lavet 10 år efter, "Mors lille dreng" og "Mors lille dreng - 10 år efter". Det var en hjerteskærende udsendelse, men dets indhold er ikke usædvanligt og det sker rundt omkring i Danmark hver dag.

Jeg ville se opfølgningen og fandt den på sputnik. Jeg ville lige dele linket med jer. Der er sikkert mange som ikke har set den, da det jo er ældre udsendelser

Mors lille dreng

http://sputnik.tv2.dk/play/tv-2dok-3911/

Mors lille dreng - 10 år efter

http://sputnik.tv2.dk/play/tv-2dok-3912/

Besluttede mig lige for at se den igen, jeg så den og gennemarbejdede den i psykologiundervisningen på gym. Men jeg måtte slukke igen. Jeg ved ikke om det er fordi, at jeg ser den med et andet syn nu jeg skal være mor, men jeg kan slet ikke have det. Måden de hiver ham op fra puslemåtten uden at støtte ham i nakken, så man kan se nakken næsten knækker bagover. Kaster dynen ned over ham, siger til ham han er frygtelig besværlig imens de giver ham flaske. Bærer ham hensynsløst over skulderen.. nej, jeg kunne ikke se mere.

Jeg væmmes til denne dag stadig over, at de fik så lang snor. Hold op det er klamt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

iris-mor

Hvordan kan man skrive anonymt her??

Pyt. Jeg kender lillebroren, der fik lov til at være hos forældrene i 18 måneder, og han er en rigtig god dreng. Godt han kom væk hjemmefra og i en god plejefamilie. Han vil altid have brug for meget hjælp, men han er en meget glad dreng.

Jeg vil gå på sputnik og gense programmerne

Anmeld

21. maj 2011

Mi

Secrets skriver:

Besluttede mig lige for at se den igen, jeg så den og gennemarbejdede den i psykologiundervisningen på gym. Men jeg måtte slukke igen. Jeg ved ikke om det er fordi, at jeg ser den med et andet syn nu jeg skal være mor, men jeg kan slet ikke have det. Måden de hiver ham op fra puslemåtten uden at støtte ham i nakken, så man kan se nakken næsten knækker bagover. Kaster dynen ned over ham, siger til ham han er frygtelig besværlig imens de giver ham flaske. Bærer ham hensynsløst over skulderen.. nej, jeg kunne ikke se mere.

Jeg væmmes til denne dag stadig over, at de fik så lang snor. Hold op det er klamt!

Kunne simpelthen ikke være mere enig

Anmeld

21. maj 2011

132319

Så fik jeg også set anden del, sent i går aftes.

Jeg synes, på trods af alt, at moderen (kan ikke huske hendes navn ) viser et utrolig stort ansvar ved selv at bede om at få Mads i familiepleje.
Naturligvis ville det bedste have været at hun ikke havde fået flere børn men når sket er sket så synes jeg på trods af alt, at hun viser en utrolig styrke og selverkendelse ¨

Men pyha, stakkels lille Jørn altså og stakkels STAKKELS pædagoger der bare måtte se til at han blev mere og mere ødelagt Som forstanderen rigtigt sagde, så er det ikke kun forældrene der omsorgssvigter men i DEN GRAD også myndighederne!

Anmeld

21. maj 2011

Mi

132319 skriver:

Så fik jeg også set anden del, sent i går aftes.

Jeg synes, på trods af alt, at moderen (kan ikke huske hendes navn ) viser et utrolig stort ansvar ved selv at bede om at få Mads i familiepleje.
Naturligvis ville det bedste have været at hun ikke havde fået flere børn men når sket er sket så synes jeg på trods af alt, at hun viser en utrolig styrke og selverkendelse ¨

Men pyha, stakkels lille Jørn altså og stakkels STAKKELS pædagoger der bare måtte se til at han blev mere og mere ødelagt Som forstanderen rigtigt sagde, så er det ikke kun forældrene der omsorgssvigter men i DEN GRAD også myndighederne!

I sådanne sager er forældrene jo ofte selv så ødelagte at man ikke rigtig kan placere skyld hos dem. Man kan blive fustreret og vred på dem, men det er jo det omgivende samfund som bærer ansvaret for at hjælpe disse børn.

Det er i hvert fald skræmmende at se hvor ødelagt et barn kan blive, selvom det er fjernet relativt hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.