Omsorgssvigt - med link til "mors lille dreng 1 og 2"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.370 visninger
64 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

Mi

Diana88 nævnte i en anden debat den udsendelse der var for år tilbage og den opfølgning der blev lavet 10 år efter, "Mors lille dreng" og "Mors lille dreng - 10 år efter". Det var en hjerteskærende udsendelse, men dets indhold er ikke usædvanligt og det sker rundt omkring i Danmark hver dag.

Jeg ville se opfølgningen og fandt den på sputnik. Jeg ville lige dele linket med jer. Der er sikkert mange som ikke har set den, da det jo er ældre udsendelser

Mors lille dreng

http://sputnik.tv2.dk/play/tv-2dok-3911/

Mors lille dreng - 10 år efter

http://sputnik.tv2.dk/play/tv-2dok-3912/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Mira0911

Det er så hjerteskærende at se... Er glad for jeg blev tvangsfjernet... Og desværre har min søster taget skade af det... Hun var dog også syg konstant og indlagt hele tiden... 

Anmeld

20. maj 2011

Dinna88

Måske kan det ændre nogle folks holdninger. 

Det er en forfærdelig skæbne.

Anmeld

20. maj 2011

Mi

MoarJ skriver:

Det er så hjerteskærende at se... Er glad for jeg blev tvangsfjernet... Og desværre har min søster taget skade af det... Hun var dog også syg konstant og indlagt hele tiden... 

Ja der er jo tusindevis af børn derude som ikke får den hjælp de skal have.

Godt at du er kommet rask ud af forløber

Anmeld

20. maj 2011

Mi

Dinna88 skriver:

Måske kan det ændre nogle folks holdninger. 

Det er en forfærdelig skæbne.

Hvis ikke de udsendelser rykker på nogle opfattelser, så er der intet der gør

Anmeld

20. maj 2011

Mira0911

Mi skriver:

Ja der er jo tusindevis af børn derude som ikke får den hjælp de skal have.

Godt at du er kommet rask ud af forløber

Ja desværre.... Er skam også kun glad, hvis jeg ikke var fjernet dengang, ja så ville jeg nok også have taget skade... 

Anmeld

20. maj 2011

Jonna1979

jaaa det er frygtelig jeg arbejder selv på en døgninstitution og er virkelig skræmt over hvordan vi kan se igennem fingrene for alle de skæbner der er rundt omkring fordi de ikke har råd til at anbringe bare se Brønderlevssagen.

politikkerne trøster sig selv med det er trods alt bedre de er hjemme for tallene viser det ikke har nogle effekt med anbringelse tror sgu selv de finder de tal for vi har mange solstråle historier

Anmeld

20. maj 2011

hilma

jeg kan huske første gang jeg så den der dokumentar. jeg begyndte simpelthen at græde og det var på pæd. semi. 

Det er så frygteligt at de får lov til at have deres søn som prøveklud...

Men Dk. er en af de lande der er "dårligst" til at tvangsfjerne børn kontra Norge, Sverige ja endda Færøerne.. men jeg tror at de seneste sager i Dk gør at kommunerne gør en større indsats, man kan ihvertfald håbe på det. 

Jeg har den holdning at det er barnet man skal have i betragtning istedetfor forældrene,- men at dårligt stillede forældre skal -inden de bliver forældre- "undervises" i, hvad det vil sige at være forældre.. et barn skal aldrig være en prøveklud..

ej puha, hele den dokumentar skærer stadig så hårdt i mit hjerte

Anmeld

20. maj 2011

hilma

Jonna1979 skriver:

jaaa det er frygtelig jeg arbejder selv på en døgninstitution og er virkelig skræmt over hvordan vi kan se igennem fingrene for alle de skæbner der er rundt omkring fordi de ikke har råd til at anbringe bare se Brønderlevssagen.

politikkerne trøster sig selv med det er trods alt bedre de er hjemme for tallene viser det ikke har nogle effekt med anbringelse tror sgu selv de finder de tal for vi har mange solstråle historier

du skal da lige have en 

Anmeld

20. maj 2011

FrkT

Puhhh jeg så det godt dengang det kom frem, det er godt nok skræmmende. Og det kunne jo også ske for et par forældre der arbejdede utrolig meget, uden at det er fordi de ikke vil det... ej jeg synes det er stygt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.