Bondepigen skriver:
Hihi, jeg vidste at der nok ville komme noget tilbage på mit indlæg...
Du behøver ikke forklare mig noget om hvad Jesus hed. Kært barn har mange navne...
Der er jo forskellige retninger indenfor kristendommen, og jeg vil ikke sige at jeg følger en bestemt retning, jeg har læst hele det nye testamente og det meste af det gamle..og jeg følger mit hjertes tro. Jeg er ikke opdraget til at være kristen, det er bare noget jeg er! Jeg har oplevet Jesu fred i mit liv, og derfor tror jeg nu kun endnu stærkere.
Jeg gider ikke diskutere min tro med andre der ikke tror, og da slet ikke på skrift... Puha dertil er der alt for mange ting der kan siges.
Hvis man kun ser på dele af biblen, kan jeg godt forstå at den kan fremstå som kvindehadsk, men læser man det hele og kan se sammenhængen, gennem såkaldte åbenbaringer, så ser det faktisk helt anderledes ud! Kan ikke forklare det nærmere, eller orker det ikke, da jeg synes det er meget omfattende på skrift, så der må jeg bede dig spørge på jesusnet eller andetsteds. Og nogle gange hjælper det jo heller ikke at forklare det til nogen der ikke tror, ligesom det heller ikke hjælper at nogen prøver at overbevise mig om at tro noget andet.
Jeg har haft en kæmpe oplevelse med Gud som ikke kan forklares, hvis man ikke selv har prøvet det...
Det med om jorden kun i følge biblen skulle være 6000 år gammel synes jeg egentlig heller ikke er så vigtigt for den store helhed. Det kan osse, ved jeg fra nogen, se ud som om at der mÅske er to skabelsesberetninger.'men uanset hvad synes jeg ikke det er kernen i kristendommen, men det er nok der den store forskel ligger. For det er vigtigt for dig, fordi du søger beviser. Det er ikke vigtigt for mig, jeg søger ikke beviser.
Men der findes osse beviser, jeg personligt husker ikke præcist hvilke, da det for mig ikke betyder noget, men mange ting kan man få af vide på f.eks. Jesus net, hvis man spørger.
Puha, det er besværligt at skrive så lange tekster på iPhone, så jeg undskylder hvis der er masser af stavefejl osv...
Og jeg kan næsten heller ikke huske, hvad jeg har skrevet og kan ikke gå tilbage og kigge
Jeg Kan ikke forklare min tro, og slet ikke på skrift, da det er for omfattende... Håber det er ok?! Ved bare at jeg tror!

Jeg er skam troende, bare nok på en anden måde
men jeg finder dele af både alle religionerne brugbare, jeg forstår godt den store mening, men det jeg mener er at det altid vil være en subjektiv fortolkning som man har når man læser fx. biblen, og ja jeg syntes der findes mange ting i den som er stærk modstridende og omhandler leveregler fra dengang, som ikke har noget med hverken jesu eller Gud at gøre, men som omhandler den tid dem der har skrevet de forskellige elementer i biblen, dele af den fanger essensen af hvad jeg tror der var ment ift. det at tro, men deet har intet med hverken kirken, regler eller lign. at gøre - men om det forhold man har til sig selv, andre mennesker, omverdenen og den jord vi lever på.
Jeg finder derimod Biblen dybt politisk, et af brevene, Romerbrevet kap. 14, omtaler at vi skal acceptere og respektere andres måde at leve på (at spise - hvilket jo selvfølgelig henfører til jøderne og grækerne dengang) for de er også vore brødre, men det handlede jo i bund og grund om at Paulus skriver brevet fordi han ønsker alligerede.
Jeg tror, bare ikke på en bog skrevet af mænd for mange år siden, med mange forskellige motiver og hensigter og nogle som slet ikke tidsberegningsmæssigt har været i nærheden af Jesu mens han levede, og jeg forstår ikke at man tager biblen som værende deri "sandheden" ligger (forstået sådan at jeg ikke forstår at man ikke er kristisk for netop de ting som religionskritikere påpeger, og så bare anvender de elementer som passer ind i ens fortolkning af hvad man tror på)
Og ja der er to skabelsesberetninger, men eftersom det stammer fra Torah - så er det jo de jødiske beretninger der her er tale om, det jeg stiller spørgsnmålstegn ved er at stole blindt på skrift, som måske eller måske intet har med jesu ord at gøre, deri også at man tror at vi stammer fra Adam og Eva og skabelsen af jorden osv. - de ting som er blevet modbevist, vi stammer alle fra mellemøsten (i hvert fald det der er mellemøsten nu - da det er der menneskeheden opstå - altså denne slags homo sabiens) - det forstår jeg ikke hvordan man ikke kan forholde sig til - man kan jo stadig tro, det ene udelukker ikke det andet i min verden.