N&J skriver:
Den tanke fik jeg også da jeg lagde mig på puden
, men er det jorden (som alt liv - dyr, træer, os) eller bare os som mennesker? for jeg kan ikke huske hvilken Sura der stod noget om det i, mener jeg læste noget om det i forbindelse med at skulle oversætte det for en ung på min arbejdsplads, da dennes Koran var på engelsk - og det var ikke en nem opgave, men nu ligger den danske jo online - så det gør det lidt nemmere..
Ingen vil hjælpe hinanden, og alt vil falde sammen, som om det var vat; huse, veje, broer, og bjerge. Alle planeter i universet vil styrte ind i hinanden, alt vil forsvinde. Alle de mennesker, som ikke allerede er døde, vil dø på denne dag.
Derefter vil Allah (swt) vække alle mennesker til live igen, og vi vil begynde at gå frem imod Allah, for at få vores dom. Der vil være forfærdeligt varmt, solen vil hænge meget lavt og vil brænde hårdt.
Der kan gå lang tid, mange dage og måske år, inden Allah (swt) giver alle mennesker deres dom. Nogle mennesker vil være lykkelige, for de vil ikke føle den brændende sol, de vil være i Allahs skygge. Andre vil være ulykkelige og svede så meget, at deres sved vil blive til hele floder.
Det r citeret søde
Anmeld