Vores kæledyr - særlige ting der gør dem specielle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Lullaby

Min smukke Cleo mis er den største snakke-kat jeg nogensinde har mødt. Hun snakker hele tiden, når hun skal på kattebakke, når hun har været, når hun skal have mad, når hun har spist, når hun ikke kan finde os, når hun ser en fugl, når hun skal op og putte, ja jeg kunne blive ved. Man bliver helt afhængig af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

SussieThyssen

Lullaby skriver:

Min smukke Cleo mis er den største snakke-kat jeg nogensinde har mødt. Hun snakker hele tiden, når hun skal på kattebakke, når hun har været, når hun skal have mad, når hun har spist, når hun ikke kan finde os, når hun ser en fugl, når hun skal op og putte, ja jeg kunne blive ved. Man bliver helt afhængig af det

Det er så sjovt når katte snakker

Anmeld

19. maj 2011

Frk.S

SussieThyssen skriver:

Hold da op..er det en skovkat eller maine coon?
De har jo som bekendt længere haler end normalt.
har du et billede?

Nej, hun er bare en alm. huskat.

Jeg har et par billeder fra hun var lille, hvor man sådan nogenlunde kan se hendes hale. Jeg har egentlig ikke rigtig tænkt over at hun havde en specielt lang hale, men jeg har godt nok målt den til ca. 35 cm.

På det sidste billede ser man en af de ting der gør hende speciel - hendes helt fabelagtige evne til at fange edderkopper (denne var den første vi så hende fange).

Hun har engang "reddet" mig fra en kæmpe edderkop:
Jeg var på vej ned ad kældertrappen med Phoebe i hælene. Jeg stoppede op midt på trappen, da jeg opdagede en kæmpe edderkop der sad på væggen dernede. Phoebe stoppede op og stivnede næsten lige så meget som mig mens hun stirrede på edderkoppen. Så spurtede hun det sidste stykke ned ad trappen, hoppede op, så hun med poten kunne rage edderkoppen ned fra væggen, dræbte den med koldt blod, og åd den!
Det så simpelthen så fedt ud, og hun fik kæmpe ros for at redde mig fra det store uhyre (min kæreste var nemlig ikke hjemme til at fange den og sætte den ud).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. maj 2011

SussieThyssen

Frk.S skriver:

Nej, hun er bare en alm. huskat.

Jeg har et par billeder fra hun var lille, hvor man sådan nogenlunde kan se hendes hale. Jeg har egentlig ikke rigtig tænkt over at hun havde en specielt lang hale, men jeg har godt nok målt den til ca. 35 cm.

På det sidste billede ser man en af de ting der gør hende speciel - hendes helt fabelagtige evne til at fange edderkopper (denne var den første vi så hende fange).

Hun har engang "reddet" mig fra en kæmpe edderkop:
Jeg var på vej ned ad kældertrappen med Phoebe i hælene. Jeg stoppede op midt på trappen, da jeg opdagede en kæmpe edderkop der sad på væggen dernede. Phoebe stoppede op og stivnede næsten lige så meget som mig mens hun stirrede på edderkoppen. Så spurtede hun det sidste stykke ned ad trappen, hoppede op, så hun med poten kunne rage edderkoppen ned fra væggen, dræbte den med koldt blod, og åd den!
Det så simpelthen så fedt ud, og hun fik kæmpe ros for at redde mig fra det store uhyre (min kæreste var nemlig ikke hjemme til at fange den og sætte den ud).

Nååh hvor er hun fin

Anmeld

19. maj 2011

Peanut

SussieThyssen skriver:

Se bare..og prøv at måle jeres egen..er der nogen, der kan slå de 32 cm???

Har faktisk aldrig målt mine kattes haler før.. Hehe

Men målte lige mine to maine coons. 

Deres haler er 24-35 cm lange, og bamserne er hhv. 6 0g 7 mdr gamle, så forventer da, at de bliver længere 

Anmeld

19. maj 2011

Peanut

Peanut skriver:

Har faktisk aldrig målt mine kattes haler før.. Hehe

Men målte lige mine to maine coons. 

Deres haler er 24-35 cm lange, og bamserne er hhv. 6 0g 7 mdr gamle, så forventer da, at de bliver længere 

Hov. Der skulle stå 34-35 cm 

Anmeld

19. maj 2011

Nessie

SussieThyssen skriver:

Han er ikke så høj...men laaang LOL..og ja..meget slank..og btw..nej..han kan stadig ikke sige miav

Ha ha

Har du en kat der ikke kan sige miav????

Hvad siger den så?

Og ja, den har da en mega lang hale

Anmeld

19. maj 2011

Nessie

Mine katte kan ikke noget specielt.

Men den ene, en hunkat, bliver megatyk om vinteren, og taber det hele igen på noget der ligner den første sommerdag. Så snart det begynder med lidt dårligt vejr og efterår tager hun på, og taber det lige så hurtigt igen i foråret. Det ser næsten ud som om det foregår på én dag

Min gamle perserkat har en masse gryntelyde og kan snorke højt som en voksen mand. De to dage han var forsvundet i sidste uge, lagde vi rigtig mærke til, hvor meget han egentlig "larmer". Hold da op hvor vi savnede hans lyde.

Anmeld

19. maj 2011

Mimic

Mine to "grise" Bumle (den rød/hvide) og Laura, de er noget specielt fordi de følger vores døgnrytme, hilser os velkommen når vi kommer hjem, svarer når vi kalder og bedst af alt, de elsker at komme med under en varm dyne, især Laura, der har en tendens til at ligge sig om på siden, og falde i søvn.

De har aldrig bidt, og de nyder at blive nusset af både store og små...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. maj 2011

SussieThyssen

Peanut skriver:

Hov. Der skulle stå 34-35 cm 

Ja..de har nogle lange haler de missebasser..der er jo også maine coon i vores

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.