Vores kæledyr - særlige ting der gør dem specielle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

SussieThyssen

Katte87 skriver:

"Pindsvinevennerne i Danmark" gør bestemt et godt stykke arbejde!

Jeg har også altid været helt forelsket i dem - men jeg vidste jo også at danske pindsvin var fredede. Men man må gerne holde afrikanske hvidbuede dværgpindsvin Så da min kæreste og jeg så hende på Rødovre reptil messe (de har også pattedyr ..) sidste år, var vi helt solgte

Det kan jeg da godt forstå..selvom jeg alligevel et eller andet sted synes det er synd at holde dem i fangenskab.

Et afrikansk pindsvin..ja der kan man bare se

Er det så lige så socialt som danske pindsvin?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

LRJ

SussieThyssen skriver:

Han er ikke så høj...men laaang LOL..og ja..meget slank..og btw..nej..han kan stadig ikke sige miav

Hehe "synger" han stadig meget ?

Anmeld

19. maj 2011

Ka+Ma=Be

SussieThyssen skriver:

Det kan jeg da godt forstå..selvom jeg alligevel et eller andet sted synes det er synd at holde dem i fangenskab.

Et afrikansk pindsvin..ja der kan man bare se

Er det så lige så socialt som danske pindsvin?

Mener du socialt i forhold til om det er et flokdyr, eller i forhold til mennesker?

Hun er solitær, så vi kan ikke holde hende sammen med andre, men hun er vant til os. Vi prøver at have en balance mellem, ikke at glemme hende helt og tage hende ud, men også at lade hende få fred. Vi ser mest til hende om aftenen, når hun vågner

Anmeld

19. maj 2011

SussieThyssen

Lone H. skriver:

Hehe "synger" han stadig meget ?

Nej..ikke så meget..men han snakker...MEGET...han har, jeg ved ikke hvor mange forskellige lyde han bruger..og så spørger han.
Han har en spørgsmålslyd, så når der er noget han vil, ikke forstår eller skal have styr på..så spørger han..han kommer med lyden der starter sådan lidt midt i tonelejet, går dybere ned og stiger så mod slutningen..og man er ikke spor i tvivl om at det er et spørgsmål, for han ser intenst på en og tingen fx eller kigger efter en for at få en med.
Han aporterer også kugler, bolde, pinde og andre ting man kaster til ham...hvis han altså gider 

Anmeld

19. maj 2011

Frk.S

SussieThyssen skriver:

Jeg synes vi skal have en omgang "kæledyr" igen, men denne gang synes jeg vi skal fortælle om hvad der gør DIT/DINE kæledyr anderledes end lige den art, race eller andet normalt er/kan.

Har du fx en hund der er ældre end Metusalem eller en pony, der er mindre end normalt..en undulat der kan synge første vers af "Dengang jeg drog afsted", et pindsvin der går på line eller sådan nogle pudsige ting..så fortæl om dem her.
Læg gerne billeder, videoklip, artikler eller andet ind.
Jeg tror det kunne være utroligt hyggeligt. 

Jeg vil lægge ud med vores Elvis.
Jeg tror han har en af de længste haler jeg nogensinde har set hos en kat.
Jeg har haft katte hele mit liv, og jeg har haft mange, men Elvis slår alle rekorder i længder af kattehaler. Den er 32 cm lang...så lang at vi tror han bestemt må have været Lemur i et tidligere liv.

Til eksempel kan jeg fortælle at Felix vores anden kats hale er 23 cm og den ligner en hel normal gennemsnits kattehale.

Se bare..og prøv at måle jeres egen..er der nogen, der kan slå de 32 cm???

Kærligst
Sussie

He he - fin kat.

Min kat's hale er godt nok mindst 35 cm lang. Fik ikke målt hende helt præcis - hun har for meget krudt i r**** - men et sted mellem 35 og 36 cm vil jeg skyde på.

Anmeld

19. maj 2011

SussieThyssen

Katte87 skriver:

Mener du socialt i forhold til om det er et flokdyr, eller i forhold til mennesker?

Hun er solitær, så vi kan ikke holde hende sammen med andre, men hun er vant til os. Vi prøver at have en balance mellem, ikke at glemme hende helt og tage hende ud, men også at lade hende få fred. Vi ser mest til hende om aftenen, når hun vågner

Danske pindsvin er jo i perioder meget sociale..og som små dør de ligefrem af sorg, hvis de ikke er i nærkontakt med andre pindsvin.
Har man fx et babypindsvin alene, så bliver man nødt til at gå rundt med det i en lille pose på brystet ind mod hjertet, så det kan høre ens hjertelyd, ellers giver de ganske enkelt op og dør.
Derfor tænkte jeg, at det måske var anderledes med de afrikanske eller måske det samme

Anmeld

19. maj 2011

Mira0911

Sussie - Behøver jeg sige noget?? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. maj 2011

SussieThyssen

Frk.S skriver:

He he - fin kat.

Min kat's hale er godt nok mindst 35 cm lang. Fik ikke målt hende helt præcis - hun har for meget krudt i r**** - men et sted mellem 35 og 36 cm vil jeg skyde på.

Hold da op..er det en skovkat eller maine coon?
De har jo som bekendt længere haler end normalt.
har du et billede?

Anmeld

19. maj 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Sussie - Behøver jeg sige noget?? 

Nåååh..dejlig vuffer 

Den ligner min gamle labradorblanding 

Anmeld

19. maj 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Nåååh..dejlig vuffer 

Den ligner min gamle labradorblanding 

Du kan lige bande på han er rigtig dejlig... Han passer virkelig på mig.. og følger mig nærmest ud til kummen når han kan se det er tiden til det... I love him... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.