villle I sige det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

N&J

Det kan godt være at jeg er helt forkert på den men er der ikke noget med at man har pligt til at sige det, eller er det "kun" hvis man går i seng med en efter?

At du har en HPV virus, fortæller du også hvis du ugen forinden har haft forkølelsessår..  - det er begge viruser og er skam ikke lovpligtigt

Det er dog noget helt andet med HIV, men det er også en hel anden virus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

N&J

Anonym skriver:

jeg tænker også at sandsynligheden for at det er nogle af dem inden min eks. kæreste er ikke særlig stor, for så er det alligevel ved at være 5 år siden og så burde de have opdaget det tænker jeg.

Ej, når det er så lang tid siden, syntes jeg da bare du skal komme videre med dit liv, der er 80% der får denne virus i løbet af deres liv, så det er nærmere usansynligt ikke at blive smittet, det vigtigste er at du bliver behandlet og måske giver den sidste fyr et kald, ellers så ville jeg altså ikke gøre mere. 

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

så er der skrevet til ham på facebook om han har et mobilnummer eller tid i 5 min. at snakke, jeg er nervøs nu

Anmeld

15. maj 2011

lukasmor

N&J skriver:

At du har en HPV virus, fortæller du også hvis du ugen forinden har haft forkølelsessår..  - det er begge viruser og er skam ikke lovpligtigt

Det er dog noget helt andet med HIV, men det er også en hel anden virus

Har bare hørt at man har pligt til at sige det med kønssygdomme.
Ja, med HIV kan du få en straf hvis du ikke siger det.
Her snakker vi ikke om at kunne få en straf men at det er ens pligt at sige det videre. Ja, altså bare hvad jeg har hørt

Anmeld

15. maj 2011

eElak

det er også lidt det jeg tænker, men vi taler altså om dødstrusler og sådan nogle ting, så har ikke lyst til at mødes med dem og mår ærligt indrømme jeg ikke har den største lyst til at skrive det til dem på facebook.

Af hensyn til egen sikkerhed, når vi taler dødstrusler, så havde jeg ikke sagt det videre... 

Rent etisk så skal man fortælle det, ville jeg mene, men i det her tilfælde, så synes jeg sgu at man er sig selv nærmest. 

Anmeld

15. maj 2011

lykkekevin

nu spørg jeg måske dumt men hvad er det der hpv nu kan ikke alle de forkortelser

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

lykkekevin skriver:

nu spørg jeg måske dumt men hvad er det der hpv nu kan ikke alle de forkortelser

HPV er flere forskellige virusser, som overføres via sex. EN af dem giver f.eks. kønsvorter, hvor en anden (kan ikke hsuke om der er mere end en) giver livmoderhalskræft. Det er den børn kan få gratis vaccine imod.

Anmeld

15. maj 2011

Mauser.

Jeg ville helt sikkert gøre det, syntes at vedkommende har ret til at få sådanne slags ting a vide, også selvom der har været en masse problematikker i mellem jer .. 

Anmeld

15. maj 2011

N&J

Lukasmor skriver:

Har bare hørt at man har pligt til at sige det med kønssygdomme.
Ja, med HIV kan du få en straf hvis du ikke siger det.
Her snakker vi ikke om at kunne få en straf men at det er ens pligt at sige det videre. Ja, altså bare hvad jeg har hørt

Hihi.. det var nu mere fordi jeg endnu ikke har hørt om at man skulle oplyse om det, jeg ved at man med HIV skal oplyse det til et eller andet sundhedsvæsen og at man vist nok skal oplyse det hvis der er sundhedsrisiko for andre, men jeg mener faktisk ikke du SKAL oplyse det til en evt. kommende partner, men du må ikke bevist udsætte andre for fare - det kan man blive dømt for, men mener faktisk ikke de kan tvinge en til at sige noget til en evt. kæreste så længe man beskytter sig, men det er længe siden jeg læste det og reglerne kan jo have ændret sig.. 

Anmeld

15. maj 2011

lukasmor

N&J skriver:

Hihi.. det var nu mere fordi jeg endnu ikke har hørt om at man skulle oplyse om det, jeg ved at man med HIV skal oplyse det til et eller andet sundhedsvæsen og at man vist nok skal oplyse det hvis der er sundhedsrisiko for andre, men jeg mener faktisk ikke du SKAL oplyse det til en evt. kommende partner, men du må ikke bevist udsætte andre for fare - det kan man blive dømt for, men mener faktisk ikke de kan tvinge en til at sige noget til en evt. kæreste så længe man beskytter sig, men det er længe siden jeg læste det og reglerne kan jo have ændret sig.. 

Ja okay Jeg ved (heldigvis) heller ikke så meget om det så det lyder til at være op til TS selv at vælge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.