Jorden går under om 10 dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

skønneunger

jeg tror ikke jorden går under den dag nej, jeg tror når det endelig er tid vil det ske ved naturkatastrofer som feks. vulkanen i yellowstone.

for mig er det nemt at sige nej det sker ikke den dag for jeg tror ikke rigtig på de historier i bibelen det er da et godt eventyr men andet er det ikke for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

lene

jeg tror ikke på det, det er endnu engang en eller anden sekt som prøver at skræmme og intet andet, er der i øvrigt noget bevis for noahs ark og hvordan kunne det lige lade sig gøre at ungå inavl, når der kun var 2 hver slags dyr på båden. Hvis jorden skulle gå under en dag, tror jeg ikke på det har noget med nogen religiøs ting at gøre, men simpelthen på grund af den måde som vi har behandlet naturen osv på.

Anmeld

12. maj 2011

Diana...

morethanperfect skriver:

Ja jeg er så en af de dumme der tror på det 

http://www.actiweb.es/holybible/dommedag__21_maj_2011_danske.html

Da vi for nylig har opdaget den bibelske kalender historiens på siderne af Bibelen, finder vi, at den bølge af Noas dage fandt sted i årene 4990 f.Kr.. Denne dato er helt korrekte (for yderligere oplysninger om de bibelske tidslinje historie, kan du gå til: www.familyradio.com). Det var i år 4990 f.Kr., at Gud åbenbaret til Noah, at der ville være endnu 7 dage indtil oversvømmelser af vand vil blive på jorden. Nu, hvis vi i stedet tusind år for hver af de 7 dage, vi får 7 tusind år. Og når vi projekt 7 tusind år ud i fremtiden fra 4990 f.Kr., finder vi, at det falder på året 2011 . 

4990 + 2011 = 7001 

Bemærk: Når regnet fra en Gamle Testamente dato til en ny Testamente dato, altid trække et år, fordi der ikke er nogen år nul, hvilket resulterer i: 

4.990 + 2.011 til 1 = 7 tusind år nøjagtigt. 

Ja , syns nu det gir meget god mening .. Skal til fødselsdag den dag uden Oscar .. Overvejer at bli hjemme ... 

Det må ikke være rart at gå rundt med denne følelse af at jorden snart går under  Men når nu du tror på det, må jeg så spørge  hvordan du har tænkt dig og lave op til? Jeg tror ikke på det og det gør mig ked af det at du tror på det for du må da være skræk slagende 

Anmeld

12. maj 2011

Bondepigen

morethanperfect skriver:

Jeg er kristen og tror på en dommedag, og kan godt blive angst når jeg hører om dage der bliver forudsagt, MEN jeg trøster mig med at der i biblen står "den dag og den time kender ingen" kun Gud selv.

Anmeld

12. maj 2011

lukasmor

Tror slet ikke på sådan noget fis! Og tænk engang at nogen bliver så bange at de begår selvmord! Min veninde tror på det men hun tror også næsten på alt hi hi ..

Anmeld

12. maj 2011

1977

Profilbillede for 1977
benjamins'mor skriver:

Ja, piger. Så har jeg jo altså lige fundet ud af at nogle påstår at jorden går under om 10 dage.

Ved ikke om nogle har lavet en lignende debat, og ved heller ikke om nogle af jer godt ved det.

Men tror i virkeligt på alt dette?

Stakkels mand som har solgt alt hvad han ejede, for at nå at rejse jorden rundt inden jorden går ''under''.

- Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg bliver sku lidt bange når jeg læser sådan noget.

Hvis jorden virkeligt gik under, så ville jeg hellere end gerne leve i uvished.

Cool nok - så skal jeg ikke betale resten af mit studielån

Anmeld

12. maj 2011

SussieThyssen

benjamins'mor skriver:

Ja, piger. Så har jeg jo altså lige fundet ud af at nogle påstår at jorden går under om 10 dage.

Ved ikke om nogle har lavet en lignende debat, og ved heller ikke om nogle af jer godt ved det.

Men tror i virkeligt på alt dette?

Stakkels mand som har solgt alt hvad han ejede, for at nå at rejse jorden rundt inden jorden går ''under''.

- Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg bliver sku lidt bange når jeg læser sådan noget.

Hvis jorden virkeligt gik under, så ville jeg hellere end gerne leve i uvished.

Det minder mig om bogen Røde Orm.
Den foregår  i vikingetiden og hovedpersonen Røde Orm, er blevet kristen og har fået at vide at dommedag vil komme ved årtusinskiftet.
Han er jo lidt bekymret, for hvad nu med høsten og al den slags?
Men så hører han sig jo til via biblen, at i himlen bliver der ikke høstet og heller ikke født børn, og han er heller ikke helt sikker på hvor sjovt det vil blive i himlen, samt at han skal undvære sine gode venner, som ikek er kristne.
Men stor er hans lettelse, da man hen på sommeren år 999 opdager at adskillige kvinder, der ER kristne i bygden er gravide, så Røde Orm konstaterer, at så længe kvinderne bliver gravide og, der kan såes og spire korn, så kommer dommedag ikke lige med det samme

Kære ven.
Dommedag eksisterer ikke.
Det er gamle myter og legender afledt af at man i gamle dage skulle finde på en forklaring på uforklarlige naturkatastrofer, som man ingen viden havde om, forenet med den genetiske viden om, at alt er forgængeligt også jordkloder.
Så træk du bare vejret roligt, jorden går hverken under om en uge eller i 2012

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. maj 2011

Corn

skønneunger skriver:

jeg tror ikke jorden går under den dag nej, jeg tror når det endelig er tid vil det ske ved naturkatastrofer som feks. vulkanen i yellowstone.

for mig er det nemt at sige nej det sker ikke den dag for jeg tror ikke rigtig på de historier i bibelen det er da et godt eventyr men andet er det ikke for mig.

Præcis. Herhjemme lægger jeg stor vægt på, at den eneste tro man har brug for, er troen på sig selv...

Så vi læser biblen på samme måde som vi læser Narnia, H.C. Andersen, Brdr. Grimm og sagaer... det er ikke noget jeg holder fra mine børn, men jeg fortæller dem gerne, at jeg mener at det bare er historier

Anmeld

12. maj 2011

Mira0911

Til dem der tror på at jorden går under d. 21. Maj - Hvad skal der præcist ske den dag? 

Anmeld

12. maj 2011

NinaNymannMadsen

var der ikk også snakke om at jorden ville gå under en gang næste år. tror den har været oppe mange gange med at jorden går under.

der har lige været noget om det på national geographic. det var noget med at de kristne ville blive skånet og eller andet plader.
tror ikke på det.

hvis jorden virkelig gik under hvorfor skal menneskene så hele tiden udvikle sig og blive til flere og flere hele tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.