benjamins'mor skriver:
Ja, piger. Så har jeg jo altså lige fundet ud af at nogle påstår at jorden går under om 10 dage.
Ved ikke om nogle har lavet en lignende debat, og ved heller ikke om nogle af jer godt ved det.
Men tror i virkeligt på alt dette?
Stakkels mand som har solgt alt hvad han ejede, for at nå at rejse jorden rundt inden jorden går ''under''.
- Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg bliver sku lidt bange når jeg læser sådan noget.
Hvis jorden virkeligt gik under, så ville jeg hellere end gerne leve i uvished.
Det minder mig om bogen Røde Orm.
Den foregår i vikingetiden og hovedpersonen Røde Orm, er blevet kristen og har fået at vide at dommedag vil komme ved årtusinskiftet.
Han er jo lidt bekymret, for hvad nu med høsten og al den slags?
Men så hører han sig jo til via biblen, at i himlen bliver der ikke høstet og heller ikke født børn, og han er heller ikke helt sikker på hvor sjovt det vil blive i himlen, samt at han skal undvære sine gode venner, som ikek er kristne.
Men stor er hans lettelse, da man hen på sommeren år 999 opdager at adskillige kvinder, der ER kristne i bygden er gravide, så Røde Orm konstaterer, at så længe kvinderne bliver gravide og, der kan såes og spire korn, så kommer dommedag ikke lige med det samme 
Kære ven.
Dommedag eksisterer ikke.
Det er gamle myter og legender afledt af at man i gamle dage skulle finde på en forklaring på uforklarlige naturkatastrofer, som man ingen viden havde om, forenet med den genetiske viden om, at alt er forgængeligt også jordkloder.
Så træk du bare vejret roligt, jorden går hverken under om en uge eller i 2012 

Kærligst
Sussie
Anmeld