Børn og begravelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

junior0811

Døden er en del af livet.

Jeg synes godt du kan tage dem med. Du/I skal bare huske at snakke om hvad der sker - svarer på deres spørgsmål.

Men det kommer også an på hvordan du selv har det begravelser. Synes du det er helt forfærdeligt og vil være ude af stand til at tage dig af ungerne, så lad dem blive væk.

En begravelse er jo faktisk smuk. Man siger farvel til et menneske man holder af. Og han var vel gammel går jeg ud fra.. så er det jo ok, trist - men okay.

Men har ikke nogen erfaring på det område...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Nemesis

Den store skal helt klart med! Jeg var selv knap 8 år da min morfar døde og jeg fik IKKE lov til at komme med til bisættelsen og har altid følt jeg aldrig har fået lov til at sige farvel.

Til min farfar var jeg med men KUN fordi min farmor insistede og hurra for det for det var 3 mdr. senere.

For knap 1 år siden døde min mormor og jeg havde min den store med, men ikke ham på 3½ (dengang) han kunne ikke relatere til olde og derfor var der ingen grund til at han skulle opleve det. Der skal nok komme flere muligheder for ham til at møde døden.

Havde han haft et forhold til olde og kunne relatere var han kommet med.

JEg håber at jeres olde kom herfra på den bedst tænkelige måde.

Sisse

Anmeld

11. maj 2011

Shibby

Jeg ville ikke tage et barn med til begravelse.

Anmeld

11. maj 2011

Bshizzle

Nu har jeg ikke læst hvad de andre har skrevet..

Men jeg ville helt sikkert ta mine børn med til begravelse, hvis de har været tæt på personen..

Vi mistede Oldefar her i Januar månede i år, og min dreng på 5 år var helt klart med.

Han lærte at det var OKAY at være ked af det og savne ham.
Og vi besøger osse tit gravstedet da Oldefar var meget tæt på os.

Anmeld

11. maj 2011

Christina.78

Eva. skriver:

Ja, hvis det er en børnene har kendt og kan huske, haft en relation til, ja, så kan jeg ikke se en eneste god grund til ikke at tage børnene med.

Mine har altid været med til de begravelser hvor de har haft kendskab til personen og det har været gamle mennesker..Er børnene store nok til selv at kunne vælge, så mener jeg de skal kunne sige fra.

..de små legede nu mest over i legehjørnet i kirken, men gik også frem og tilbage...børn giver en god stemning, synes jeg...de giver mening og viser jo netop at livet går videre og leves videre også med den afdøde som en del af det..

Helt enig..Cecilie var med til min mormors begravelse i oktober 2010..og ja hun sagde lidt i kirken men det løsnede lidt op på de andre kunne jeg se og mærke..da de sang "sang" hun med, og var også med oppe og lægge en rose på kisten..min mormor var meget glad for Cecilie men så hende ikke så tit..derfor var det ligesom et sidste kig inden hun forasvandt...

Og til dig sbs78 - jeg kondolerer..

Anmeld

11. maj 2011

hannetheis

sbs78 skriver:

Ville i tage børn med til begravelse??

vores kære oldefar er desværre død i nat. Når der nu skal være begravelse, ville i så tage børene med. Mine piger er 7½ og 3½ og 10 mdr. Den lille tager vi ikke med. Men jeg ved ikke hvad med de to andre. Oldefar har altid elsket sine 3 oldebørn meget højt, og set et stort lys i dem. jeg mener selv at den store godt ville kunne klare det, men hende på 3½ ved jeg ikke rigtig.

jeg ville personligt vælge at tage den store med når hun har et tæt forhold til ham.

je midstede min mormor da jeg var 9 år og mine forældre valgte at jeg skulle blive hjemme. da jeg havde et meget tæt forhold til hende føler jeg i dag at jeg aldrig har fået taget ordentligt afsked med hende.

så jeg ville snakke med den store om hvad der skal ske og få sagt at der ikke er noget som er forkert at spørge om.

Anmeld

11. maj 2011

K.Rehder

Jeg var ikke med til begravelsen da min kære morfar døde (jeg var 8) og det er jeg faktisk glad for jeg ikke var.

Vi skal selv til begravelse på lørdag og tager ikke vores datter med. Hun er kun 2 måneder, så hun ville alligevel ikke forstå noget som helst...men synes bare ikke at små børn og begravelse hører sammen.

Anmeld

11. maj 2011

mulle7430

sbs78 skriver:

Ville i tage børn med til begravelse??

vores kære oldefar er desværre død i nat. Når der nu skal være begravelse, ville i så tage børene med. Mine piger er 7½ og 3½ og 10 mdr. Den lille tager vi ikke med. Men jeg ved ikke hvad med de to andre. Oldefar har altid elsket sine 3 oldebørn meget højt, og set et stort lys i dem. jeg mener selv at den store godt ville kunne klare det, men hende på 3½ ved jeg ikke rigtig.

det gør mig ondt med oldefar  jeg ville nok tage den store med hun forstår det nok nu men det gør de 2 små ikke men jeg synes du skal gøre det du føler for

Anmeld

11. maj 2011

komodo

Jeg har haft min den store med til begravelse, men det var så også hans lillebror der døde, ellers ville jeg nok ikke have taget ham med, det er hårdt for børn at se voksne der er kede af det, var bare ikke lige muligt for mig at skåne ham for sorgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.