Kunne du være hjemmegående?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Charlie

Jeg er hjemmegående. Det var egentlig ikke planlagt, men jeg har det rigtig fint med det og er super glad for det.

Vi flyttede til Luxembourg, da jeg ventede den første i 2006. Da var jeg stadig under uddannelse og manglede et semester. Jeg holdt 1 års barsel og tog så til DK for at færdiggøre uddannelsen, og så var det jo meningen, at jeg skulle finde mig et job hernede. Men det kunne så bare ikke lade sig gøre, da det viste sig, at de ikke bruger tandplejere her. Jeg prøvede alt muligt, men det kunne ikke lade sig gøre. Så det endte med, at jeg tog et job i en børnehave som pæd.medhjælper. Det var ikke et arbejde, jeg befandt mig særligt godt med. Så det var faktisk en lettelse, da jeg kunne gå derfra på barsel, da jeg blev gravid med nr. 2. Da det så viste sig, at jeg ikke kunne få mere end 3 måneders barsel efter fødslen, besluttede vi os for, at jeg skulle gå hjemme. Og nu er jeg så hjemmegående og venter nr 3. Jeg har nogle rigtig dejlige veninder hernede, som også er hjemmegående, og jeg vil sige, at det at have en omgangskreds, man kan se i løbet af dagen, bare betyder så meget. Jeg tror, det er det der gør, at det fungerer for mig, for ellers ville jeg ikke have ret meget voksenkontakt i løbet af dagen, da min kæreste arbejder 12-13 timer om dagen.

Den ældste på 4 1/2 går i skole, og den, indtil videre, yngste er hjemme hos mig, og det kommer baby også til at være. Så jeg har masser at lave i løbet af dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

eElak

Jeg ville absolut ikke være god til at være hjemmegående - hverken som singlemor eller hvis jeg havde en mand.

Jeg har brug for at komme ud, og lave nogle andre ting :-)

Jeg håber dog at kunne få det til at løbe rundt med et 30 timers job, hvis jeg da finder et... ;-)

Anmeld

9. maj 2011

Gaia

Hvor er det skønt at læse alle jeres svar og jeres tanker omkring emnet. Det sætter jo også tankerne igang her. Jeg håber sådan at kunne finde et lille job, som kun tager en 10-15 timer om ugen og så ellers gå hjemme for resten. Når det nu kan lades sig gøre, vil det måske være dumt ikke at tage imod det

Anmeld

9. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Mi skriver:

Dejligt at høre fra en som har gået hjemme i flere år  Her er vores Laura TRÆT når hun kommer hjem fra skole, så det ville virkelig have været synd, hvis hun også skulle have været i sfo et par timer eller tre.

Jeg har talt med flere som har gået hjemme, og ikke en eneste har fortrudt det. Jeg kan godt forestille mig at jeg bliver ved med at gå hjemme i nogle år, for man får ikke mindre travlt, jo ældre børnene bliver. Manden joker med at jeg skal gå hjemme til børnene fylder 18 år

Gik dine heller ikke i børnehave?

Jo den store har gået i BH, og nu er den lille så også startet op.

Udover det har vi ikke brugt Dagpleje, børnehave eller sfo. Jeg har nydt at kunne have dem med til indkøb, rengøring, tøjvask. Eller når urtehaven skulle plantes til eller luges. Jeg mener bestemt det har givet dem en stor bonus og en god start på livet.

Jeg kan da også se på mine børn, at de er utrolig hjælpsomme i alle forbindelser og rumlige iforhold til deres jævnalderen. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om det er fordi de har været hjemme, men det vælger jeg altså at tro. Det er nogle rolige børn, fordi de ikke er bevet kastet ud i en stresset hverdag fra start af.

Nu ved jeg godt, at det ikke er alle der har den mulighed, og hatten af for jer der skal nå det hele. Arbejde og børn kan da sagtens forenes, men man skal deleme være rigtig god til det, hvis vi ikke skal skabe en generation med stresset børn, masser af sygdom mv.

Anmeld

9. maj 2011

musse1

jeg har gået hjemme, og har næsten gjort det siden, jeg ventede vores den første, har lige været ude 1 år i alt. var ik rigtig hjemmegående, da jeg fik penge.

har været sygemeldt i mine graviditeter. har så fået barselsdagpenge i starten og gik senere over på suplerende kontantjælp, da vi er gift.

har været rigtig hjemmegående, uden intjening siden sidste år

jeg syns det har været rart, vi har haft en ro her hjemme, vi har kunne tage det stille og roligt, ordne ting om dagen, haft maden klar, til manden kom hjem, så der var tid til at hygge, når han kom hjem, inden børnene skal i seng. jeg kan mærke  børnene, endelig syns det er rart, vi ik skal stresse, der er tid til at lege hygge og tage sig af hver enkelt barns behov. jeg elsker at være sammen med mine børn, også selv om det er hele dagen

selvfølig har vi også haft konflikter og har det, ind imellem, men tror nu stadigvæk at vi undgår en masse. børnene elsker at få lov at hjælpe med forskellige ting..

planen er, at jeg går hjemme i hvert fald end 2-3 år. så vil jeg nok gå i gang med en uddannelse, eller også må vi se hvad der er job. så ja jeg kommer sent ud i job. men børnene bliver også hurtigt store, og er jo for sent at fortryde, når de er blivet det..

vil dog gerne inrømme, jeg godt kunne tænke mig, at lærer nogle hjemmegående omkring vores område at kende, så man kunne ses..

Anmeld

9. maj 2011

Gaia

musse1 skriver:

jeg har gået hjemme, og har næsten gjort det siden, jeg ventede vores den første, har lige været ude 1 år i alt. var ik rigtig hjemmegående, da jeg fik penge.

har været sygemeldt i mine graviditeter. har så fået barselsdagpenge i starten og gik senere over på suplerende kontantjælp, da vi er gift.

har været rigtig hjemmegående, uden intjening siden sidste år

jeg syns det har været rart, vi har haft en ro her hjemme, vi har kunne tage det stille og roligt, ordne ting om dagen, haft maden klar, til manden kom hjem, så der var tid til at hygge, når han kom hjem, inden børnene skal i seng. jeg kan mærke  børnene, endelig syns det er rart, vi ik skal stresse, der er tid til at lege hygge og tage sig af hver enkelt barns behov. jeg elsker at være sammen med mine børn, også selv om det er hele dagen

selvfølig har vi også haft konflikter og har det, ind imellem, men tror nu stadigvæk at vi undgår en masse. børnene elsker at få lov at hjælpe med forskellige ting..

planen er, at jeg går hjemme i hvert fald end 2-3 år. så vil jeg nok gå i gang med en uddannelse, eller også må vi se hvad der er job. så ja jeg kommer sent ud i job. men børnene bliver også hurtigt store, og er jo for sent at fortryde, når de er blivet det..

vil dog gerne inrømme, jeg godt kunne tænke mig, at lærer nogle hjemmegående omkring vores område at kende, så man kunne ses..

Hvor bor du da henne?

Anmeld

9. maj 2011

Diana...

Nej det ville jeg ikke, jeg har gået hjemme i over 2 år nu og jeg bliver sgu skør af det. Jeg dur ikke til det. Men jeg vil så gerne bare have 25-30 timer om ugen. 

Anmeld

9. maj 2011

musse1

Gaia skriver:

Hvor bor du da henne?

sjælland haslev, syns ik lige man hører om nogle, her omkring rigtigt..

Anmeld

9. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg vil aldrig kunne blive hjemmegående.
Jeg vil komme til at kede mig, jeg synes det var super hygge da jeg var på barsel. Men da Astrid var blevet så stor at jeg ikke kunne holde hende aktiveret, og hun også ved den tid kom i dp savnede jeg at komme afsted.
Jeg vil dermed gerne have så meget tid med min datter så muligt, men det irreterre mig ikke at jeg aflevere hende om morgenen og først får hende hjem omkring kl 3- Det er sundt for os begge to Selvom jeg nyder weekenderne med hende,.
Men hjemmegående blir jeg aldrig

Anmeld

9. maj 2011

Gaia

ideen med at kunne hente sit barn når man vil fra pasningen og at man ikke behøver bruge omsorgsdage/ferie hvis ens barn er syg, den tiltaler mig. Tror også det er en af årsagerne til at jeg godt kunne tænke mig at gå hjemme i en periode. Nåja og at jeg så kan bruge tid på at forberede en evt. undervisning på aftenskole, det ville bare være super.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.