Kunne du være hjemmegående?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kunne du blive hjemmegående?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.405 visninger
51 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Gaia

Hej

Kom til at tænke på, hvor mange kvinder der er derude som egentlig godt kunne tænke sig at være hjemmegående. Så laver da lige en lille afstemning, og nåja så kunne de også være ret spændende at høre hvorfor I der går hjemme har valgt det sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

JacobsMoar

Altså, nu er jeg jo på barsel, så pt. er jeg hjemmegående

Jeg ville utrolig gerne lave en mix, arbejde ca. 25 timer om ugen.. Det hænger bare ikke sammen økonomisk, men garanteret heller ikke for firmaet

Anmeld

9. maj 2011

Koen.

ja, og det er jeg faktisk på en måde allerede nu Passer min datter hjemme samtidig med at jeg læser AVU som fjernstudie

Anmeld

9. maj 2011

Bshizzle

Jeg går allerede hjemme.. og gjort i snart 3 år er det vist

Dette var IKKE min plan.. men var ude for en ulykke og blev ramt af Piskelsmæld. ( i form af kroniske smerter i ryg, nakke, lænd og hovedepine ).
Så derfor går jeg hjemme.. men vil SÅÅ gerne ud og arbejde igen når smerterne blir bedre og til at holde ud.

Vi har Økonomi til det.. da min kæreste er selvstændig.
Og jeg selv endt på KH.  .. med overvejende søgen af førtids Pension.

Anmeld

9. maj 2011

Aves.

Hej

Kom til at tænke på, hvor mange kvinder der er derude som egentlig godt kunne tænke sig at være hjemmegående. Så laver da lige en lille afstemning, og nåja så kunne de også være ret spændende at høre hvorfor I der går hjemme har valgt det sådan

Jeg har gået hjemme i flere år og jeg nød virkelig at give mine børn den ro og ballast...og mulighed for at tage hensyn til dem og ikke bare lade dem leve for at tage hensyn til mig.

Men som det er nu, så ville jeg gerne arbejde deltid i en periode...bare de næste par år, så jeg søger job på få timer om ugen...og håber at få det... ellers så må jeg jo bare nyde at gå hjemme på dagpenge de uger jeg kan.

Har læst de sidste 3½ år og det er jo kun 15 timer om ugen...så det har været perfekt.. også fordi jeg ikke vil bruge børnehaven mere end 4 timer om dagen og min søn skal ikke i SFO hvis ikke han vil.

Anmeld

9. maj 2011

Ciss

I en ideel verden skulle jeg gerne have gået hjemme lige de første par år med de helt små børn. Det troede jeg ikke, før jeg fik børn!

Men realiteten er jo, at hvis ikke børnene bliver passet ude, så er det vanskeligt at finde andre børn, de kan have social kontakt med, økonimien hænger ikke sammen med bare en indtægt (ja, jeg ved, at nogen får det til, men sådan ser desværre vores økonomi ikke ud), og arbejdsmæssigt ville det være meget vanskeligt for mig at få arbejde inden for mit fag igen, hvis jeg havde været uden arbejde et par år. Så nej, det er bare ikke realistisk i det hele taget. Lidt trist egentlig, for jeg tror, det ville have hjulpet os som familie på mange måder. (mere overskud i hverdagen f eks)

Anmeld

9. maj 2011

Dictes mor

Nej tak, det er ikke for mig. Jeg har læst i alt for mange år for at få netop det job, som jeg rigtig rigtig gerne vil have, så det skal jeg da ud at have, såsnart specialet er afleveret...

Anmeld

9. maj 2011

Mi

Jeg er hjemmegående, og har været det siden August sidste år.

Vi havde bare ikke lyst til at leve så stresset som vi gjorde, og ville hellere undvære nogle materialistiske goder, som tid til hinanden og børnene. Så jeg sagde mit arbejde op, trak den yngste ud af vuggestuen og går nu hjemme med hende. De to store går i skole, og kommer så hjem fra skole hver dag, og går altså ikke i SFO. Maja går så i legestue tre formiddage om ugen.

Egentlig har vi ikke mærket nogen forskel i hverdag økonomisk, men vi kan da ikke bare lige gå ud og bruge 2000kr fordi vi har lyst til et eller andet.

Det er den bedste valg vi har truffet for vores familie ind til nu  Børnene nyder det, jeg nyder det og manden nyder at være familieforsørger (der går lidt urmand i det)

Vi blev enige om at det skulle prøves, og at hvis jeg ikke kunne affinde mig med det, eller økonomien blev for stram, så måtte jeg jo bare melde mig ledig og prøve at finde et nyt job. Så egentlig kunne det ikke gå helt galt.

Jeg har så startet en lille webshop op, så har jeg det at gå op i

Overvejer du at blive hjemmegående?

www.stjerneleg.dk

Anmeld

9. maj 2011

SSL

Jeg har en drøm om, at en dag kunne arbejde 15-25 timer om ugen, og gå hjemme for resten - jeg ville så gerne kunne ordne ALT det praktiske i hjemmet, og så være fuldt ud sammen med børnene når de er hjemme fra institutioner.. Jeg synes det må være en killer at lade børnene lege, mens man ordner hjemmet, eller ordne hjemet når børnene er puttet, og så miste kvalitetstid med sin kære mand

Anmeld

9. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Nej - det ville jeg ikke have lyst til. Jeg har taget en lang uddannelse, som jeg gerne vil bruge. Jeg har har brug for at være andet end mor. Derudover synes jeg faktisk også, at folk der har fået betalt en uddannelse på statens regning har pligt til, i et vist omfang i hvert fald, at bruge den og derved give tilbage til samfundet.

Line.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.