Kunne du være hjemmegående?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Mor Til Oktober Børn

Gaia skriver:

Hej

Kom til at tænke på, hvor mange kvinder der er derude som egentlig godt kunne tænke sig at være hjemmegående. Så laver da lige en lille afstemning, og nåja så kunne de også være ret spændende at høre hvorfor I der går hjemme har valgt det sådan

Er slet ikk en type der kan gå hjemme hele dagen ..  Bare det jeg er på barsel nu kan gøre mig helt bims i låget, og glæder mig til at starte i skole til august  Ikk fordi jeg ikk nyder at være hjemme med min datter, men kan ikk bare gå og tulle rundt herhjemme, og derfor blir jeg oss sindssyg glad da jeg fik at vide at min datter kunne komme i DP fra 1/7,. ikk fordi jeg har helt vildt meget lyst til at aflevere hende og undvære hende en hel dag, men fordi vi begge to har brug for at komme ud til nogle andre mennesker, og savne hinanden

Har stor respekt for dem der kan gå hjemme  Jeg kan bare ikk .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

aarhusmor

Lige nu har jeg det som en drøm. Jeg studerer til pædagog på et fjernstudie, så jeg er kun hjemmefra 2 dage om måneden. Jeg laver opgaver hjemme og snakker med mine studiekammerater over nettet og Skype. Og det passer mig særdeles godt.

Jeg har ikke mere SU tilbage når jeg er færdig, men tænker at jeg kan tage 15-20 timer om ugen og læse kandidat.

Og om jeg så vil gå hjemme efter det ved jeg ikke, eller forske eller sådan noget

jeg er 40 år og har arbejdet fuld tid fra jeg var 15 år. Så det her er luksus og helbreddet gør også at jeg ikke kan klare mere arbejde end max 25 timer om ugen.

Men det er hårdt på ren su. Men vi overlever

Anmeld

9. maj 2011

Mor til Ella

SØS skriver:

Nej - det ville jeg ikke have lyst til. Jeg har taget en lang uddannelse, som jeg gerne vil bruge. Jeg har har brug for at være andet end mor. Derudover synes jeg faktisk også, at folk der har fået betalt en uddannelse på statens regning har pligt til, i et vist omfang i hvert fald, at bruge den og derved give tilbage til samfundet.

Line.

Hvor har du bare ret....

Anmeld

9. maj 2011

Hansen97

Min drøm er at arbejde nogle få timer og så ellers tage mig af hus og børn..

Jeg har været igennem nogle ting i livet som gør at jeg er utrolig sårbar og tager alt til mig, så dette ville være det optimale for mig...

Desværre tillader økonomien ikke dette

Anmeld

9. maj 2011

Københavnermor

Jeg har været hjemmegående i et halvt års tid, sådan da. Vi har rigtig god økonomi, manden er selvstændig (og arbejder for det meste også deltid). 

Jeg var træt af (det var et psykisk hårdt arbejde) mit daværende arbejde, og så blev min mand og jeg enige om at jeg godt kunne trække nogle måneder ud af mit liv til at gå at finde ud af hvad jeg havde lyst til at foretage mig. Det gjorde jeg så, og nu har jeg så for to måneder siden startede nyt job som jeg er rigtig glad for!

Når vi for vores barn er planen at jeg, efter barsel, kun skal arbejde max. 15 timer om ugen. 

Anmeld

9. maj 2011

Aves.

MedRogn skriver:

Jeg har været hjemmegående i et halvt års tid, sådan da. Vi har rigtig god økonomi, manden er selvstændig (og arbejder for det meste også deltid). 

Jeg var træt af (det var et psykisk hårdt arbejde) mit daværende arbejde, og så blev min mand og jeg enige om at jeg godt kunne trække nogle måneder ud af mit liv til at gå at finde ud af hvad jeg havde lyst til at foretage mig. Det gjorde jeg så, og nu har jeg så for to måneder siden startede nyt job som jeg er rigtig glad for!

Når vi for vores barn er planen at jeg, efter barsel, kun skal arbejde max. 15 timer om ugen. 

Det lyder som et drømme scenarie....

Anmeld

9. maj 2011

Københavnermor

Eva. skriver:

Det lyder som et drømme scenarie....

Jeg klager absolut heller ikke.. 

Anmeld

9. maj 2011

DLM

er hjemmegående lige nu, men skal forhåbentlig starte nede i en vuggestue som jeg har fået praktikplads i har fra den 16. så det glæder jeg mig til

Anmeld

9. maj 2011

Mor til Ella

Gaia skriver:

Hej

Kom til at tænke på, hvor mange kvinder der er derude som egentlig godt kunne tænke sig at være hjemmegående. Så laver da lige en lille afstemning, og nåja så kunne de også være ret spændende at høre hvorfor I der går hjemme har valgt det sådan

Personligt ville jeg blive sær af at gå hjemme, men kender heller ikke andre der gør det, så det ville bestemt ikke være noget for mig, men engang håber jeg da ikke at skal arbejde så meget som nu.

Anmeld

9. maj 2011

Gaia

Mi skriver:

Jeg er hjemmegående, og har været det siden August sidste år.

Vi havde bare ikke lyst til at leve så stresset som vi gjorde, og ville hellere undvære nogle materialistiske goder, som tid til hinanden og børnene. Så jeg sagde mit arbejde op, trak den yngste ud af vuggestuen og går nu hjemme med hende. De to store går i skole, og kommer så hjem fra skole hver dag, og går altså ikke i SFO. Maja går så i legestue tre formiddage om ugen.

Egentlig har vi ikke mærket nogen forskel i hverdag økonomisk, men vi kan da ikke bare lige gå ud og bruge 2000kr fordi vi har lyst til et eller andet.

Det er den bedste valg vi har truffet for vores familie ind til nu  Børnene nyder det, jeg nyder det og manden nyder at være familieforsørger (der går lidt urmand i det)

Vi blev enige om at det skulle prøves, og at hvis jeg ikke kunne affinde mig med det, eller økonomien blev for stram, så måtte jeg jo bare melde mig ledig og prøve at finde et nyt job. Så egentlig kunne det ikke gå helt galt.

Jeg har så startet en lille webshop op, så har jeg det at gå op i

Overvejer du at blive hjemmegående?

www.stjerneleg.dk

Ja jeg overvejer at blive hjemmegående med et lille job ved siden af evt. en 10 timer om ugen. Synes bare det er lidt svært at tage beslutningen og så fordi man så tit for den er; Jamen vil du ik ud og tjene dine egne penge? Og føle du bidrager med noget til fælleskabet?

Og så skal man til at sige; jo ja tja bidrager jo så på så mange andre måder...

Nogle gange får man jo så helt dårlig samvittighed overfor sig selv..tænker nåja også rigtigt.. og nu har jeg jo brugt tre år på uni bla bla bla..

Synes bare jeg har fundet du af at jeg egentlig fungerer rigtig godt som hjemmegående og med et lille bijob hvor jeg kan holde mit fag ved lige vil dte bare være perfekt.

En gang havde jeg det sådan at jeg skulle da ud og være leder og alt mulig, men efter to gange alvorlig sygdom i den nærmeste familie, er der bare andre værdier der tæller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.