Mi skriver:
Jeg er hjemmegående, og har været det siden August sidste år.
Vi havde bare ikke lyst til at leve så stresset som vi gjorde, og ville hellere undvære nogle materialistiske goder, som tid til hinanden og børnene. Så jeg sagde mit arbejde op, trak den yngste ud af vuggestuen og går nu hjemme med hende. De to store går i skole, og kommer så hjem fra skole hver dag, og går altså ikke i SFO. Maja går så i legestue tre formiddage om ugen.
Egentlig har vi ikke mærket nogen forskel i hverdag økonomisk, men vi kan da ikke bare lige gå ud og bruge 2000kr fordi vi har lyst til et eller andet.
Det er den bedste valg vi har truffet for vores familie ind til nu
Børnene nyder det, jeg nyder det og manden nyder at være familieforsørger (der går lidt urmand i det
)
Vi blev enige om at det skulle prøves, og at hvis jeg ikke kunne affinde mig med det, eller økonomien blev for stram, så måtte jeg jo bare melde mig ledig og prøve at finde et nyt job. Så egentlig kunne det ikke gå helt galt.
Jeg har så startet en lille webshop op, så har jeg det at gå op i 
Overvejer du at blive hjemmegående?
www.stjerneleg.dk
Ja jeg overvejer at blive hjemmegående med et lille job ved siden af evt. en 10 timer om ugen. Synes bare det er lidt svært at tage beslutningen og så fordi man så tit for den er; Jamen vil du ik ud og tjene dine egne penge? Og føle du bidrager med noget til fælleskabet?
Og så skal man til at sige; jo ja tja bidrager jo så på så mange andre måder...
Nogle gange får man jo så helt dårlig samvittighed overfor sig selv..tænker nåja også rigtigt.. og nu har jeg jo brugt tre år på uni bla bla bla..
Synes bare jeg har fundet du af at jeg egentlig fungerer rigtig godt som hjemmegående og med et lille bijob hvor jeg kan holde mit fag ved lige vil dte bare være perfekt. 
En gang havde jeg det sådan at jeg skulle da ud og være leder og alt mulig, men efter to gange alvorlig sygdom i den nærmeste familie, er der bare andre værdier der tæller.