Jeg har gået hjemme i nu 7 år, mens vores fem børn har været små.......og jeg har nydt hvert et sekund.
Min mand har så i den periode, været ene forsørger. Så er der nogle der skriver om man føler man IKKE bidrager til økonomien mv....men det gør man jo da. Min mand har jo fået mit ubrugte fradrag, og får jo på den måde udbetalt en lidt højere løn. Vi har sagtens kunne få det til at løbe rundt. Ingen børn skulle jo ud og passes, hvilket jo er en ret dyr post i en familie. Derudover har vi sat næring efter tæring. Vi handler stort ind 1 gang om ugen, hvilket sparrer os for ret mange penge. Vi har ikke skulle bruge bilen så meget, og det har sparret os for mange reperationer og ikke mindst udgiften til diesel.
Børnene må kun gå til en fritidsaktivitet. Det har de fint accepteret....de fleste har jo aldrig været vantil andet og de store har fritidsjob i stedet
Vores børn har ikke taget "skade" af den manglene omgang med andre børn i samme alder, tværtimod er alle mine børn store familie mennesker og meget sociale. Selvfølgelig nyder de, når de starter i skole, at være sammen med vennerne, men mens de har været små, har de ikke savnet det....igen har de jo ikke været vantil andet.
Nu er vores den yngste på vej til at blive 4 år, og jeg ved at der ikke kommer flere børn her, så jeg er begyndt at arbejde 15 timer om ugen. Men det er nu mest for min egen skyld. Bette manden er sendt i børnehave, de andre i skole.....hvor jeg ikke er itvivl om at det har været godt for dem og mig, at jeg har kunne være hjemme....er jeg dog noget mere itvivl om det her "stresset hverdag", er godt for dem.
Hvis man sætter "stresset hverdag" op mod "mangel på jævnalderene børn"......tror jeg klart på, at ungerne tager mere skade af det første
, end at gå hjemme sammen med mor.
Anmeld