Kunne du være hjemmegående?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Gaia

MedRogn skriver:

Jeg har været hjemmegående i et halvt års tid, sådan da. Vi har rigtig god økonomi, manden er selvstændig (og arbejder for det meste også deltid). 

Jeg var træt af (det var et psykisk hårdt arbejde) mit daværende arbejde, og så blev min mand og jeg enige om at jeg godt kunne trække nogle måneder ud af mit liv til at gå at finde ud af hvad jeg havde lyst til at foretage mig. Det gjorde jeg så, og nu har jeg så for to måneder siden startede nyt job som jeg er rigtig glad for!

Når vi for vores barn er planen at jeg, efter barsel, kun skal arbejde max. 15 timer om ugen. 

Det ville jeg gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Rosa

Nej, absolut ikke. Jeg glæder mig til at komme ud og bruge min uddannelse! 

Anmeld

9. maj 2011

Københavnermor

Gaia skriver:

Det ville jeg gerne

Så er det jo bare at finde ud af hvordan det kan lykkedes.. 

Jeg glæder mig over at jeg har muligheden for at bruge god tid på mit barn, og hjælpe til at den får en god tryg start på livet..! 

Anmeld

9. maj 2011

Carina1977

jeg har ikke selv valgt at blive hjemmegående, men røg på en førtidspension

Så jo jeg kunne godt være hjemmegående

Syntes det var ret kedeligt i starten....man skulle jo lige ind i en god rytme. Nu er der ingen problemer.

Anmeld

9. maj 2011

otlitrom

Rosa skriver:

Nej, absolut ikke. Jeg glæder mig til at komme ud og bruge min uddannelse! 

Helt enig!

Jeg vil dog ikke have noget imod at arbejde 30 timer f.x. Jeg er alt for socialt anlagt til at gå hjemme. Jeg må kede mig i mit eget selskab

Anmeld

9. maj 2011

Cris

Det kunne jeg sagtens. Og faktisk er jeg, for jeg er jobsøgende   Lige nu arbejder jeg mellem 2-4 gange om ugen gennem hele sommeren, men efter september skal jeg søge igen.

I vores samfundt i den vestlige verden er det sådan, at vi skal have et job til at have en identitet og til at kunne bruge vores tid. Og så handler self. også om penge. Inden jeg boede i Indien kunne jeg ikke forstille mig et liv uden arbejde. Efter at have boet to og halv år i Indien og har observeret mange forskellige kvinder fra mange nationaliteter, kan jeg se, at der findes også et godt liv uden at skal på arbejde   Men vores økonomi er ikke god nok til det. Alt er for dyrt i DK og man skal gå på arbejde.

Hvis jeg kunne være hjemme uden at arbejde, så ville jeg gerne bruge min tid på: photographi, dans, yoga, meditation, healing, lære at sy, lære at lave mad (mest sådan nogle eksotiske og nye ting) jeg ville planlægge forskellige aktiviteter til børnene og så ville jeg gerne finde et godt og spændende sted for at hjælpe som frivillig. I Indien har jeg være på børnehjem og det er dejligt at bare kunne hjælpe. Så jeg kan sagtens få tiden til at gå uden arbejde!

Det er sjovt at da jeg stoppede fra mit arbejde for vi skulle rejse (og stadig i dag) er der mange der spørger: Gud! Hvad laver du hele dagen! Og jeg bliver chokeret at se, at der er så mange mennesker med så lidt fantasi! Jeg afleverer børnene ca kl09.30 og de bliver hentet mellem 15 og 16 (sjælend kl16, men nogle gange skal man nå et eller andet i byen eller noget og så bliver det lidt sent) Hvis jeg skal handler så kommer jeg hjem kl10 om morgenen. Så fra kl10 til kl15 ved du ikke, hvad du skal lave? Det er ikke så mange timer. Jeg synes, at det er trist, at der er nogle som ikke kan finde på at bruge deres tid...

Men jeg vil også sige, at jeg aldrig har haft et ønske job. Jeg har aldrig vidst, hvad jeg skulle lave. Der er nogle som siden de var unge ved de, hvad de skal. Mange elsker deres job. Hvis jeg f.eks vidste, at jeg elskede at være syeplejerske eller en turistguide eller hvad man nu brænder for, så er self. dejligt at være på arbejde. Så tror jeg, at jeg helst ville ønske at kunne være på arbejde i mellem 20 og 30 timer om ugen, så der stadig er ro om morgenen og aftene når man skal aflevere og hente og at der stadig er lidt tid til alle de mange andre spændende ting ved siden af :-D 

Anmeld

9. maj 2011

Mi

Gaia skriver:

Ja jeg overvejer at blive hjemmegående med et lille job ved siden af evt. en 10 timer om ugen. Synes bare det er lidt svært at tage beslutningen og så fordi man så tit for den er; Jamen vil du ik ud og tjene dine egne penge? Og føle du bidrager med noget til fælleskabet?

Og så skal man til at sige; jo ja tja bidrager jo så på så mange andre måder...

Nogle gange får man jo så helt dårlig samvittighed overfor sig selv..tænker nåja også rigtigt.. og nu har jeg jo brugt tre år på uni bla bla bla..

Synes bare jeg har fundet du af at jeg egentlig fungerer rigtig godt som hjemmegående og med et lille bijob hvor jeg kan holde mit fag ved lige vil dte bare være perfekt.

En gang havde jeg det sådan at jeg skulle da ud og være leder og alt mulig, men efter to gange alvorlig sygdom i den nærmeste familie, er der bare andre værdier der tæller.

Jeg har stadig faglige amitioner, men de skal altså ikke abolut realiseres mens mine børn er små. Jeg har stadig RIGTIG mange år tilbage på arbejdsmarkedet, når mine børn bliver større, så jeg skal nok nå det.

Jeg hører faktisk kun herindefra om det der med at man ikke bidrager til fællesskabet. Men vores kommune spare mange penge ved at de ikke skal betale vuggestueplads og sfo til mine børn, meget mere end jeg nogensinde har betalt i skat. Og jeg har og skal også igen ud og arbejde og betale skat. Der er mange som modtager sociale ydelser en del af deres arbejdsliv, det gør jeg ikke. Jeg modtager ikke en krone fra staten i "løn", så jeg har det helt fint med vores beslutning.

Min drøm er også at jeg skal have nogle få timer hver uge, når Maja skal begynde i børnehave. Eller at jeg evt skal starte på en ny uddannelse.

Da mine tvillingepiger var små var jeg ved at blive sindsyg af at være på barsel. Jeg ville bare ud og bruge min uddannelse og være pædagog. Meeeeeen nu med tre børn og to travle job, så ser verden altså meget anderledes ud.

Jeg tror aldrig at man fortryder at have prøvet det, og hvad er det væreste der kan ske? I kunne jo sætte jer ned og regne på, hvad det vil betyde økonomisk for jer, og gøre op om i er klar til at leve for det beløb. Og så skal du selfølgelig også være klar til at tage de evt karrieremæssige tilbageslag det giver at være væk fra sit fag i nogle år.

Jeg kan i hvert fald kun anbefale det

www.stjerneleg.dk

Anmeld

9. maj 2011

morethanperfect

Ja jeg ville elske det ! 

Anmeld

9. maj 2011

Rosa

kitty skriver:

Helt enig!

Jeg vil dog ikke have noget imod at arbejde 30 timer f.x. Jeg er alt for socialt anlagt til at gå hjemme. Jeg må kede mig i mit eget selskab

Jeg keder mig aldrig i dit selskab 

Anmeld

9. maj 2011

Mi

Cris skriver:

Det kunne jeg sagtens. Og faktisk er jeg, for jeg er jobsøgende   Lige nu arbejder jeg mellem 2-4 gange om ugen gennem hele sommeren, men efter september skal jeg søge igen.

I vores samfundt i den vestlige verden er det sådan, at vi skal have et job til at have en identitet og til at kunne bruge vores tid. Og så handler self. også om penge. Inden jeg boede i Indien kunne jeg ikke forstille mig et liv uden arbejde. Efter at have boet to og halv år i Indien og har observeret mange forskellige kvinder fra mange nationaliteter, kan jeg se, at der findes også et godt liv uden at skal på arbejde   Men vores økonomi er ikke god nok til det. Alt er for dyrt i DK og man skal gå på arbejde.

Hvis jeg kunne være hjemme uden at arbejde, så ville jeg gerne bruge min tid på: photographi, dans, yoga, meditation, healing, lære at sy, lære at lave mad (mest sådan nogle eksotiske og nye ting) jeg ville planlægge forskellige aktiviteter til børnene og så ville jeg gerne finde et godt og spændende sted for at hjælpe som frivillig. I Indien har jeg være på børnehjem og det er dejligt at bare kunne hjælpe. Så jeg kan sagtens få tiden til at gå uden arbejde!

Det er sjovt at da jeg stoppede fra mit arbejde for vi skulle rejse (og stadig i dag) er der mange der spørger: Gud! Hvad laver du hele dagen! Og jeg bliver chokeret at se, at der er så mange mennesker med så lidt fantasi! Jeg afleverer børnene ca kl09.30 og de bliver hentet mellem 15 og 16 (sjælend kl16, men nogle gange skal man nå et eller andet i byen eller noget og så bliver det lidt sent) Hvis jeg skal handler så kommer jeg hjem kl10 om morgenen. Så fra kl10 til kl15 ved du ikke, hvad du skal lave? Det er ikke så mange timer. Jeg synes, at det er trist, at der er nogle som ikke kan finde på at bruge deres tid...

Men jeg vil også sige, at jeg aldrig har haft et ønske job. Jeg har aldrig vidst, hvad jeg skulle lave. Der er nogle som siden de var unge ved de, hvad de skal. Mange elsker deres job. Hvis jeg f.eks vidste, at jeg elskede at være syeplejerske eller en turistguide eller hvad man nu brænder for, så er self. dejligt at være på arbejde. Så tror jeg, at jeg helst ville ønske at kunne være på arbejde i mellem 20 og 30 timer om ugen, så der stadig er ro om morgenen og aftene når man skal aflevere og hente og at der stadig er lidt tid til alle de mange andre spændende ting ved siden af :-D 

Hahaha den høre jeg også: "Jamen kan du godt få tiden til at gå? Keder du dig ikke?" Jeg har tre børn og et stort hus. Tiden går såmænd helt af sig selv og jeg får aldrig lov til at kede mig, selvom det faktisk kunne være rart ind i mellem

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.