Det kunne jeg sagtens. Og faktisk er jeg, for jeg er jobsøgende
Lige nu arbejder jeg mellem 2-4 gange om ugen gennem hele sommeren, men efter september skal jeg søge igen.
I vores samfundt i den vestlige verden er det sådan, at vi skal have et job til at have en identitet og til at kunne bruge vores tid. Og så handler self. også om penge. Inden jeg boede i Indien kunne jeg ikke forstille mig et liv uden arbejde. Efter at have boet to og halv år i Indien og har observeret mange forskellige kvinder fra mange nationaliteter, kan jeg se, at der findes også et godt liv uden at skal på arbejde
Men vores økonomi er ikke god nok til det. Alt er for dyrt i DK og man skal gå på arbejde.
Hvis jeg kunne være hjemme uden at arbejde, så ville jeg gerne bruge min tid på: photographi, dans, yoga, meditation, healing, lære at sy, lære at lave mad (mest sådan nogle eksotiske og nye ting) jeg ville planlægge forskellige aktiviteter til børnene og så ville jeg gerne finde et godt og spændende sted for at hjælpe som frivillig. I Indien har jeg være på børnehjem og det er dejligt at bare kunne hjælpe. Så jeg kan sagtens få tiden til at gå uden arbejde!
Det er sjovt at da jeg stoppede fra mit arbejde for vi skulle rejse (og stadig i dag) er der mange der spørger: Gud! Hvad laver du hele dagen! Og jeg bliver chokeret at se, at der er så mange mennesker med så lidt fantasi! Jeg afleverer børnene ca kl09.30 og de bliver hentet mellem 15 og 16 (sjælend kl16, men nogle gange skal man nå et eller andet i byen eller noget og så bliver det lidt sent) Hvis jeg skal handler så kommer jeg hjem kl10 om morgenen. Så fra kl10 til kl15 ved du ikke, hvad du skal lave? Det er ikke så mange timer. Jeg synes, at det er trist, at der er nogle som ikke kan finde på at bruge deres tid...
Men jeg vil også sige, at jeg aldrig har haft et ønske job. Jeg har aldrig vidst, hvad jeg skulle lave. Der er nogle som siden de var unge ved de, hvad de skal. Mange elsker deres job. Hvis jeg f.eks vidste, at jeg elskede at være syeplejerske eller en turistguide eller hvad man nu brænder for, så er self. dejligt at være på arbejde. Så tror jeg, at jeg helst ville ønske at kunne være på arbejde i mellem 20 og 30 timer om ugen, så der stadig er ro om morgenen og aftene når man skal aflevere og hente og at der stadig er lidt tid til alle de mange andre spændende ting ved siden af :-D
Anmeld