Troede et øjeblik jeg fik et hjerteanfald

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Anonym skriver:

Jeg føler bare ikke jeg har angst og ved heller ikke hvad det skulle være kommet af

Det følte og vidste jeg heller ikke.Det kan jo komme af 1000 ting og vise sig på mange måder.Synes i hvert fald du skal snakke med din læge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Pernilleh skriver:

Det følte og vidste jeg heller ikke.Det kan jo komme af 1000 ting og vise sig på mange måder.Synes i hvert fald du skal snakke med din læge.

Tak for din hjælp, det vil jeg helt sikkert gøre

Anmeld

8. maj 2011

Pernilleh

Anonym skriver:

Tak for din hjælp, det vil jeg helt sikkert gøre

Det var så lidt.Held og lykke med det,og du er meget velkommen til at kontakte mig privat hvis du har nogen spørgsmål eller vil snakke eller noget

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Pernilleh skriver:

Det var så lidt.Held og lykke med det,og du er meget velkommen til at kontakte mig privat hvis du har nogen spørgsmål eller vil snakke eller noget

Tak

Anmeld

8. maj 2011

Dictes mor

Solstråle2011 skriver:

Hmm.. ku godt lyde lidt som et panikanfald eller panikangst som det også kaldes.. Et hjerteanfald er det nok næppe, så ville du også have smerter i brystet og evt. den ene arm (venstre)

Kvinder har ikke altid de tegn på et hjerteanfald, det er stort set kun mænd, der har de tegn du taler om. Hos kvinder er det ofte anerledes. Læs her:

http://www.yesanswer.com/da/what-are-the-symptoms-of-heart-attack-in-women-and-how-is-heart-attack-diagnosed.html

Symptomer hos kvinder er ofte:

* nakke og skulder smerter,

* mavesmerter,

* kvalme,

* opkastning,

* træthed, og

* åndenød

Derfor vil jeg råde trådstarter til at kontakte vagtlægen, ikke fordi jeg tror, at det har været et hjerteanfald, men better safe than sorry. Jeg har læst en artikel om at kvinder er mindre tilbøjelige til at ville gå til læge, hvorfor man ofte finder de alvorlige ting senere hos kvinder end hos mænd.

Anmeld

8. maj 2011

Betteisen

Hejsa.

Det behøver ikke nødvendigvis være panikangst. Du kan have haft et forbigående tilfælde af takycardi (hurtig hjerterytme) og det kan give nøjagtig de samme symptomer. Sådan et forbigående tilfælde har de fleste mennesker vist oplevet....

Smider lige et link (og bliv nu ikke nervøs over de mulige årsager som står skrevet). Som sagt har de fleste haft det (inklusive mig selv og jeg har hverken panikangst eller nogle af de andre årsager de skriver)

Sker det igen med svedetur, bleghed, klamtsved, smerter ved brystbenet, i halsen og ve arm) så er det en helt anden sag.

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=14898

MVH louise

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Dictes mor skriver:

Kvinder har ikke altid de tegn på et hjerteanfald, det er stort set kun mænd, der har de tegn du taler om. Hos kvinder er det ofte anerledes. Læs her:

http://www.yesanswer.com/da/what-are-the-symptoms-of-heart-attack-in-women-and-how-is-heart-attack-diagnosed.html

Symptomer hos kvinder er ofte:

* nakke og skulder smerter,

* mavesmerter,

* kvalme,

* opkastning,

* træthed, og

* åndenød

Derfor vil jeg råde trådstarter til at kontakte vagtlægen, ikke fordi jeg tror, at det har været et hjerteanfald, men better safe than sorry. Jeg har læst en artikel om at kvinder er mindre tilbøjelige til at ville gå til læge, hvorfor man ofte finder de alvorlige ting senere hos kvinder end hos mænd.

Åh nej

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Betteisen skriver:

Hejsa.

Det behøver ikke nødvendigvis være panikangst. Du kan have haft et forbigående tilfælde af takycardi (hurtig hjerterytme) og det kan give nøjagtig de samme symptomer. Sådan et forbigående tilfælde har de fleste mennesker vist oplevet....

Smider lige et link (og bliv nu ikke nervøs over de mulige årsager som står skrevet). Som sagt har de fleste haft det (inklusive mig selv og jeg har hverken panikangst eller nogle af de andre årsager de skriver)

Sker det igen med svedetur, bleghed, klamtsved, smerter ved brystbenet, i halsen og ve arm) så er det en helt anden sag.

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=14898

MVH louise

Jeg havde koldsved i mens det skete, og imens jeg sov vågnede jeg og var drivvåd over hele kroppen..

Mit "anfald" varede i 20-22 min. Åh bliver mere og mere bekymret nu, må ringe til lægevagten hvis jeg tør

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Pernilleh skriver:

Jeg ringede til lægevagten for lidt siden.. Var sgu blevet pænt nervøs. Han blev lidt bekymret da jeg fortalte hvor høj den havde været. Og gik meget op i om den var normal nu osv. Den ligger på 85 slag i min. nu.

Jeg fortalte ham at jeg har astma, og at jeg har den følelse i kroppen lige inden jeg skal have et astmaanfald. Men jeg må IKKE tage min medicin, da det i forevejen kan give lidt hjertebanken.

Han ville rigtig gerne se mig, men vi har aftalt at jeg tager til egen læge imorgen og bliver kigget på, af folk jeg har tillid til. Jeg har dog fået et akut nr. til ham som jeg skal ringe på hvis det kommer igen eller hvis der sker andet, så skal jeg ikke vente igennem en lang evt. tlf kø..

Jeg har lagt videoen på youtube, som jeg optog lige inden det sluttede

Anmeld

9. maj 2011

Pernilleh

Anonym skriver:

Jeg ringede til lægevagten for lidt siden.. Var sgu blevet pænt nervøs. Han blev lidt bekymret da jeg fortalte hvor høj den havde været. Og gik meget op i om den var normal nu osv. Den ligger på 85 slag i min. nu.

Jeg fortalte ham at jeg har astma, og at jeg har den følelse i kroppen lige inden jeg skal have et astmaanfald. Men jeg må IKKE tage min medicin, da det i forevejen kan give lidt hjertebanken.

Han ville rigtig gerne se mig, men vi har aftalt at jeg tager til egen læge imorgen og bliver kigget på, af folk jeg har tillid til. Jeg har dog fået et akut nr. til ham som jeg skal ringe på hvis det kommer igen eller hvis der sker andet, så skal jeg ikke vente igennem en lang evt. tlf kø..

Jeg har lagt videoen på youtube, som jeg optog lige inden det sluttede

Det ser godtnok voldsomt ud,og må da også indrømme at jeg tror ikke et panik anfald varer så længe...

Det er rigtig godt du ringede,men altså,helt ærligt,hvis det var mig ville jeg nok enten tage på skadestuen eller få en læge hjem at kigge på mig.

Det er længe,og som jeg forstår det er det sket flere gange? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.