Hvor længe var/er du på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Lisbeth85

KaLee skriver:

Lidt over 9 måneder og så 2 ugers ferie oveni, som jeg skulle nå at bruge :-)

SÅ alt i alt blev det til knapt 10 måneder, men har stemt 9, da det var den deciderede barsel.

Jeg har 7-8 uger til gode - ved dog ikke om jeg nogensinde får brugt dem. For jeg står til at blive arbejdsløs om nogle måneder, og så ved jeg ikke hvor længe der går før jeg får job. eller om jeg starter på uddannelse..

Men det er noget med at de kan stå til han bliver 7 - så har knapt 5 år at løbe på endnu..

(er også alene med knægten)

Jeg har fået at vide, at det er indtil børnene er 9 år, at de kan stå gemt Måske det kommer an på ens job.. hvad ved jeg?  Min moster brugte sine 8 uger på EN gang med sin ældste datter lige inden hun fyldte 9. SÅ 2 mdr. hvor hun bare ahvde tid med hende - de nød det begge fuldt ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Lisbeth85

Eva. skriver:

Jeg tror på det man giver kom dobbelt igen...og ja, det er da hårdt, men for mig har det bare ikke været et tema...det var sådan det var, det er så kort tid og så er der tid til at dyrke sig selv....for mig er og var det, det hele værd.

Uh, som du dog kan Hihi... ja, jeg håber du har ret, at det kommer dobbelt igen Og hvis ikke, så går det nok også. Jeg mener dog, at en mor, som er glad og har overskud, er at foretrække fremfor en mor, som bare 'er der', fordi det er bedst for barnet.

Barnets ve og vel først og fremmest... men måske vi så skulle have ladet være med alt det der ligestilling og frem på arbejdsmarkedet, og så bare være blevet hjemme?

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

Lisbeth85 skriver:

Uh, som du dog kan Hihi... ja, jeg håber du har ret, at det kommer dobbelt igen Og hvis ikke, så går det nok også. Jeg mener dog, at en mor, som er glad og har overskud, er at foretrække fremfor en mor, som bare 'er der', fordi det er bedst for barnet.

Barnets ve og vel først og fremmest... men måske vi så skulle have ladet være med alt det der ligestilling og frem på arbejdsmarkedet, og så bare være blevet hjemme?

Jeg forstår ikke lige den der med ligestilling i forhold til at børn ikke har godt af at smides ud i pasning som små...det handler ikke om det er en med diller eller tissekone der har barnet, det handler om at barnet er hjemme ved en af primærpersonerne...

Og ja, hvis man bliver sur og trist af at have sit barn hjemme, så skal man da ikke...det bliver jeg nu ikke og har aldrig oplevet det...jeg synes det er en gave at have tid med mine unger og jeg ville blive virkelig trist hvis jeg skulle sende mine unger ud i 7-9 timer dagligt for at blive passet af andre...men sådan er vi jo så forskellige..man skal gøre som man mener er bedst...jeg har bare taget børnene med ud og træne eller løbe eller hvad jeg nu skulle..

Anmeld

5. maj 2011

eElak

Lisbeth85 skriver:

Jeg har fået at vide, at det er indtil børnene er 9 år, at de kan stå gemt Måske det kommer an på ens job.. hvad ved jeg?  Min moster brugte sine 8 uger på EN gang med sin ældste datter lige inden hun fyldte 9. SÅ 2 mdr. hvor hun bare ahvde tid med hende - de nød det begge fuldt ud

SEjt... 2 år mere at løbe på... :-)

Men det er så på dagpenge, og det har jeg ikke lige råd til pt... selvom det kunne være hyggeligt :-D

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

Eva. skriver:

Jeg forstår ikke lige den der med ligestilling i forhold til at børn ikke har godt af at smides ud i pasning som små...det handler ikke om det er en med diller eller tissekone der har barnet, det handler om at barnet er hjemme ved en af primærpersonerne...

Og ja, hvis man bliver sur og trist af at have sit barn hjemme, så skal man da ikke...det bliver jeg nu ikke og har aldrig oplevet det...jeg synes det er en gave at have tid med mine unger og jeg ville blive virkelig trist hvis jeg skulle sende mine unger ud i 7-9 timer dagligt for at blive passet af andre...men sådan er vi jo så forskellige..man skal gøre som man mener er bedst...jeg har bare taget børnene med ud og træne eller løbe eller hvad jeg nu skulle..

Er aldrig sur og trist med ham Håber jeg ikke du fik tolket af det, som jeg skrev? Er glad for ham, elsker ham og nyder hvert sekund. Det ændrer dog ikke på det faktum, at det (nok for begge parter!) er godt med lidt time out i ny og næ Har fået ham passet hos mine forældre fra dag til dag 2 gange, og det har været skønt. Så bliver batterierne lige ladet ekstra op, man savner ham inderligt og når man ser ham igen, kommer det største smil... smelt smelt

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

KaLee skriver:

SEjt... 2 år mere at løbe på... :-)

Men det er så på dagpenge, og det har jeg ikke lige råd til pt... selvom det kunne være hyggeligt :-D

Hihi... ja, to år mere, ikke så ringe endda. Når du har overskuddet og økonomien til det, så kan du nyde dit barn uden arb. eller andet

Anmeld

5. maj 2011

Rosa

Jeg var på barsel i 9 måneder og det var helt perfekt. Jonte var så klar da han startede i vuggeren og har elsket det lige siden  En måned før han skulle starte havde jeg det elendigt og syntes slet slet ikke at han var klar - men på den sidste måned gik det stærkt og han sprang lige ud i institutionslivet med den vildeste energi og trivedes fra dag et, så alle mine bekymringer var forsvundet som dug for solen allerede efter de første par dage  

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

Rosa skriver:

Jeg var på barsel i 9 måneder og det var helt perfekt. Jonte var så klar da han startede i vuggeren og har elsket det lige siden  En måned før han skulle starte havde jeg det elendigt og syntes slet slet ikke at han var klar - men på den sidste måned gik det stærkt og han sprang lige ud i institutionslivet med den vildeste energi og trivedes fra dag et, så alle mine bekymringer var forsvundet som dug for solen allerede efter de første par dage  

Årh, hvor dejligt Min søn er også rigtig god til at møde andre både voksne og børn, så hvis jeg finder job, er han også omkring de 9 mdr. Dejligt med en god oplevelse

Anmeld

5. maj 2011

mortilnoahogmelina

Lisbeth85 skriver:

Hvordan er det med så lang en barsel? Hårdt, tilpas? Og har dit barn været i institution imens?

Han skal først starte institution til november .
Hmm nogen dage ønsker jeg lidt man bare gik på arbejde .
Dagene er jo meget ens formet .
Stå op give mad , lege lidt sove lur mad lege sove mad lege . OSv osv .
SÅ jeg synes da godt det kan være lidt kedeligt nogen gange men nyde da os de nye ting der hele tiden sker .

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

Pernille08 skriver:

Han skal først starte institution til november .
Hmm nogen dage ønsker jeg lidt man bare gik på arbejde .
Dagene er jo meget ens formet .
Stå op give mad , lege lidt sove lur mad lege sove mad lege . OSv osv .
SÅ jeg synes da godt det kan være lidt kedeligt nogen gange men nyde da os de nye ting der hele tiden sker .

Hihi... kan godt følge dig. Sørger også selv for at komme en del ud, for ellers bliver man sgu skør i bolden Hvis det hele kun er baby, bleer og babysnak, så får man hurtigt nok Elsker at være ude, og se andre nyde min søn også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.