Hvor længe var/er du på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

eElak

Lidt over 9 måneder og så 2 ugers ferie oveni, som jeg skulle nå at bruge :-)

SÅ alt i alt blev det til knapt 10 måneder, men har stemt 9, da det var den deciderede barsel.

Jeg har 7-8 uger til gode - ved dog ikke om jeg nogensinde får brugt dem. For jeg står til at blive arbejdsløs om nogle måneder, og så ved jeg ikke hvor længe der går før jeg får job. eller om jeg starter på uddannelse..

Men det er noget med at de kan stå til han bliver 7 - så har knapt 5 år at løbe på endnu..

(er også alene med knægten)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Majeha

Startede barsel 3. nov.'08 Han blev født 8. nov.  Sluttede barsel i august '09, da jeg blev tilbudt job med ansættelse med det samme, så fik akut dp plads til knægten der. Så det var 9 måneders barsel her 

Anmeld

5. maj 2011

Clisolka

Kaufie skriver:

Hvad med at undersøge om I kan komme tilbage på nedsat tid - og så bruge den resterende barsel på den måde?

Jeg arbejder 30 timer og er på barsel 7 timer om ugen. Officielt hedder det en dag om ugen, men jeg afvikler det så således, at jeg går tidligt hver dag, så jeg kan hente efter middagsluren. Således er det "kun" formiddagstimerne jeg går glip af og har masser af tid med ungerne om eftermiddagen.

For mit vedkommende kan det ikke betale sig at tage det sidste på nedsat tid 

Anmeld

5. maj 2011

2babygirls

Lisbeth85 skriver:

Hvor lang tid var/er du på barsel?

Jeg er skolelærer, så har valgt at starte til august igen, når børnene starter. Dvs. ca. 9 måneder for mit vedkommende. Jeg har så udskudt 11 uger, men nu er problemet jo så, at jeg er flyttet til Herning, og der er bare ingen lærerjobs pt. SÅ overvejer at forlænge min barsel, så jeg måske holder det hele på én gang. Men det giver så barsel på næsten et år. Pyha, synes det er længe, og jeg er jo alene med min dreng, så det er ret hårdt.

Skriv gerne hvorfor du valgte, som du gjorde, når du har stemt

Jeg har stemt 1+, da jeg jo blev sygmeldt i uge 26, og man har jo barsel fra 4 uger før (havde jeg) og så slutter den kort før hun bliver 11 mdr.

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

Lisbeth85 skriver:

Hvor lang tid var/er du på barsel?

Jeg er skolelærer, så har valgt at starte til august igen, når børnene starter. Dvs. ca. 9 måneder for mit vedkommende. Jeg har så udskudt 11 uger, men nu er problemet jo så, at jeg er flyttet til Herning, og der er bare ingen lærerjobs pt. SÅ overvejer at forlænge min barsel, så jeg måske holder det hele på én gang. Men det giver så barsel på næsten et år. Pyha, synes det er længe, og jeg er jo alene med min dreng, så det er ret hårdt.

Skriv gerne hvorfor du valgte, som du gjorde, når du har stemt

Jeg holdt så længe den kunne trække....jeg mener ikke børn under 2½/3 år bør passes ude hvis det er muligt at lade være og jeg tror på det bedste for dem er at være hjemme og ikke mindst når man ser på hvad der bydes vores børn af pasningstilbud...mine var alle tre omkring 1½ år før de kom ud og så var jeg studerende og gav dem korte dage og mange fridage..

Hvis du kan, så ville jeg klart trække den...

Anmeld

5. maj 2011

Frøken J.

Jeg tager et år fra September til september. Det er det eneste, der giver mening ift. mit studie Kan ikke starte halvårligt på et semester, så 3. semester starter kun om efteråret. Og da jeg føder nu her til efteråret, er jeg nødvendigvis nødt til at vente et år på igen at kunne gå på 3. semester, og det har jeg det fint med Det er dog ærgerligt at det netop er børne udviklingspsykologi jeg når at gå glip af

Det betyder så faktisk, at jeg har en studiepause på næsten 1,5 år pga. jeg har sommerferie fra 8. juni. Vildt!

Anmeld

5. maj 2011

LISBETH:-)

Min datter blev født 25/5 2010 og jeg har barsel frem til 8/6 2011 så lidt over 1 år. Hun er dog startet i vuggestue i mandags hvor hun så er 11 mdr gammel.

Jeg har valgt at holde et helt år fordi jeg synes det er bedst for børn at være hjemme hos deres mor så længe som muligt. Samtidig synes jeg at det er synd og aflevere børn i 8-10 mdr's alderen hvor seperationsangsten er værst.

Anmeld

5. maj 2011

funklestjernmoren

Hej,

Alma er født den 2.2.2011 -  netop dagen hvor min barsel i graviditeten skulle har været startet som planlagt.

Jeg er også lærer (på en efterskole) og har bestemt mig at starte til august igen. Barselen ender dog den 30.juni da sommerferien skal indberegnes. Så har jeg altså en del uger tilbage nå nu vi trænger til en længere orlov en gang.

Og så skal jeg også sige, at faren tage "resten" af barsel til 2.april næste år indtil funklestjernen kommer i DP.

Solskins hilsen,

Katharina

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

Eva. skriver:

Jeg holdt så længe den kunne trække....jeg mener ikke børn under 2½/3 år bør passes ude hvis det er muligt at lade være og jeg tror på det bedste for dem er at være hjemme og ikke mindst når man ser på hvad der bydes vores børn af pasningstilbud...mine var alle tre omkring 1½ år før de kom ud og så var jeg studerende og gav dem korte dage og mange fridage..

Hvis du kan, så ville jeg klart trække den...

Ja, det er jeg også selv blevet mere og mere tilhænger af. MEN igen... det er hårdt at være alene! Som skolelærer har man også ret korte dage ofte, så vil også hente ham fra institution, så tidligt som muligt - og når det er muligt. Men jeg vil også have tid til indkøb, træning des lige inden. Det er altså også vigtigt at huske sig selv, for at være en god mor

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

Lisbeth85 skriver:

Ja, det er jeg også selv blevet mere og mere tilhænger af. MEN igen... det er hårdt at være alene! Som skolelærer har man også ret korte dage ofte, så vil også hente ham fra institution, så tidligt som muligt - og når det er muligt. Men jeg vil også have tid til indkøb, træning des lige inden. Det er altså også vigtigt at huske sig selv, for at være en god mor

Jeg tror på det man giver kom dobbelt igen...og ja, det er da hårdt, men for mig har det bare ikke været et tema...det var sådan det var, det er så kort tid og så er der tid til at dyrke sig selv....for mig er og var det, det hele værd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.