Hvor længe var/er du på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor længe var/er du på barsel?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.175 visninger
51 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Lisbeth85

Hvor lang tid var/er du på barsel?

Jeg er skolelærer, så har valgt at starte til august igen, når børnene starter. Dvs. ca. 9 måneder for mit vedkommende. Jeg har så udskudt 11 uger, men nu er problemet jo så, at jeg er flyttet til Herning, og der er bare ingen lærerjobs pt. SÅ overvejer at forlænge min barsel, så jeg måske holder det hele på én gang. Men det giver så barsel på næsten et år. Pyha, synes det er længe, og jeg er jo alene med min dreng, så det er ret hårdt.

Skriv gerne hvorfor du valgte, som du gjorde, når du har stemt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

lukasmor

46 uger

Anmeld

5. maj 2011

Clisolka

Lisbeth85 skriver:

Hvor lang tid var/er du på barsel?

Jeg er skolelærer, så har valgt at starte til august igen, når børnene starter. Dvs. ca. 9 måneder for mit vedkommende. Jeg har så udskudt 11 uger, men nu er problemet jo så, at jeg er flyttet til Herning, og der er bare ingen lærerjobs pt. SÅ overvejer at forlænge min barsel, så jeg måske holder det hele på én gang. Men det giver så barsel på næsten et år. Pyha, synes det er længe, og jeg er jo alene med min dreng, så det er ret hårdt.

Skriv gerne hvorfor du valgte, som du gjorde, når du har stemt

Jeg kommer til at være på barsel i godt og vel et års tid - jeg gik fra i august måned (havde 4 ugers ferie inden barslen startede) og skal tilbage sidst i september/starten af oktober  

Så jeg har taget den fulde barsel  alene af den grund, at jeg vil nyde hende mens hun er så lille, det er en tid jeg aldrig får tilbage + det er slut når jeg starter på arbejde igen 

Anmeld

5. maj 2011

sarahb

9 mdr fra han blev født til jeg startet fordi manden har haft 10 uger sammen med os. Så han tog 10 uger fra mig. Og det har været såååå skønt at kunne gå og nyde begge vores unger sammen..

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

BB78 skriver:

Jeg kommer til at være på barsel i godt og vel et års tid - jeg gik fra i august måned (havde 4 ugers ferie inden barslen startede) og skal tilbage sidst i september/starten af oktober  

Så jeg har taget den fulde barsel  alene af den grund, at jeg vil nyde hende mens hun er så lille, det er en tid jeg aldrig får tilbage + det er slut når jeg starter på arbejde igen 

Ja, det er også lidt det jeg tænker... så vil måske have de 11 uger NU alligevel... selvom det er hårdt, så kommer den tid bare ALDRIG nogensinde igen!

Anmeld

5. maj 2011

Kaufie

Jeg har stemt 8 mdr - idet jeg går ud fra du mener tiden EFTER babys fødsel (jeg gik fra 6 uger før+ en uge over tid)

Naja er fra 4. dec og jeg starter medio august - jeg er sekretær på Uni, så denn primære grund er, at jeg har 14 dages overlap inden de studerende kommer rendende. 

Jeg havde også "kun" 8 mdr barsel med min den store - jeg var ledig, men fik tilbudt fast job, hvis jeg kunne starte pr en bestemt dato - og der var William lige 8 mdr.

Jeg synes 8 mdr er passende - det er lige før separationsangsten sætter ind, så det er nemmere at køre dem ind - og så dur jeg bare ikke til at gå hjemme i ret meget længere tid.

Når jeg kommer tilbage på job er det så til gengæld kun på 30 timer - dvs jeg kan hente efter middagslur.

Anmeld

5. maj 2011

Holbæktrunten

Planlægger at skulle have de 46 uger jeg har ret til efter fødslen - samt de 8 uger før - har ikke noget valg med dem, da jeg desværre er sygemeldt...

Det har så til gengæld den fordel at jeg næste år står med 12 ugers ferie, så regner med at forlænge barslen med minimum 8 uger... Og evt få resten udbetalt. Jeg har termin sidst i august, og vil SÅ gerne have hele den dejlige somer næste år med min knægt  Får måske aldrig muligheden igen.

Anmeld

5. maj 2011

Clisolka

Lisbeth85 skriver:

Ja, det er også lidt det jeg tænker... så vil måske have de 11 uger NU alligevel... selvom det er hårdt, så kommer den tid bare ALDRIG nogensinde igen!

Lige præcis... Jeg var også meget i tvivl om jeg kun skulle have et ½ års barsel, men har ikke fortrudt det 

Anmeld

5. maj 2011

mortilnoahogmelina

Min barsel startede 3 december , min barsel slutte 18 november .
Jeg blev sygemeldt på fuldtid d 12 august .
Og skal holde 6 ugers ferie efter endt barsel så jeg starter arbejde igen 2 januar .
Så jeg har gået hjemme 1 år og 4 måneder lige knapt .

Anmeld

5. maj 2011

Mor til L&S

Hej

Jeg forlængede min barsel med min ferie så fra hun blev født 1 år

Jeg har virkelig nydt det år og ville bruge mit barsel imens hun var lille.. Meen til sidst kunne man også godt mærke at man gerne ville igang med arbejde igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.