Hvor længe var/er du på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Kaufie

Lisbeth85 skriver:

Ja, det er også lidt det jeg tænker... så vil måske have de 11 uger NU alligevel... selvom det er hårdt, så kommer den tid bare ALDRIG nogensinde igen!

Hvad med at undersøge om I kan komme tilbage på nedsat tid - og så bruge den resterende barsel på den måde?

Jeg arbejder 30 timer og er på barsel 7 timer om ugen. Officielt hedder det en dag om ugen, men jeg afvikler det så således, at jeg går tidligt hver dag, så jeg kan hente efter middagsluren. Således er det "kun" formiddagstimerne jeg går glip af og har masser af tid med ungerne om eftermiddagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Halbschön

4 måneder... Jeg gik fra 1.10.09. Havde termin 2.10.09. Fødte 17.10.09.. Og startede 01.02.10.. Så 4 måneder og 3,5 fra jeg fødte

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

Pernille08 skriver:

Min barsel startede 3 december , min barsel slutte 18 november .
Jeg blev sygemeldt på fuldtid d 12 august .
Og skal holde 6 ugers ferie efter endt barsel så jeg starter arbejde igen 2 januar .
Så jeg har gået hjemme 1 år og 4 måneder lige knapt .

Hvordan er det med så lang en barsel? Hårdt, tilpas? Og har dit barn været i institution imens?

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

Kaufie skriver:

Hvad med at undersøge om I kan komme tilbage på nedsat tid - og så bruge den resterende barsel på den måde?

Jeg arbejder 30 timer og er på barsel 7 timer om ugen. Officielt hedder det en dag om ugen, men jeg afvikler det så således, at jeg går tidligt hver dag, så jeg kan hente efter middagsluren. Således er det "kun" formiddagstimerne jeg går glip af og har masser af tid med ungerne om eftermiddagen.

Jamen det var også derfor, at jeg fik udskudt de 11 uger, så jeg kunne starte stille og roligt op, og alligevel have tid med min søn efter arb.

Men min arbejdssituation har gjort det lidt umuligt. Hvis jeg ikke får fast job, så kan jeg ikke bruge de 11 uger jo Og det ser ret sort ud, må jeg sige...

Anmeld

5. maj 2011

Caroline86

jeg havde ret præcis 12 måneders barsel...

Jeg gik fra, efter min speciale eksamen, præcis 14 dage inden Laura kom til verden d.4. februar 2010 og jeg startede igen 1. februar 2011 Det var sådan det passede med mit studie og jeg er super glad for at have haft så lang barsel og håber på at kunne holde ligeså lang barsel med den næste

Anmeld

5. maj 2011

JacobsMoar

Jeg gik på barsel 1. september 2010 (sygemelding, ca. 14 dage før jeg egentlig skulle på barsel)
Fødte 25. oktober 2010 
Jacob starter DP 1. september 2011
Jeg starter arbejde 27. september 2011

Altså har jeg gået hjemme 13 mdr, men har stemt 11 mdr, da jeg regner fra jeg fødte

Var det overhoved til at forstå ?  

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

KarinaB. skriver:

Jeg gik på barsel 1. september 2010 (sygemelding, ca. 14 dage før jeg egentlig skulle på barsel)
Fødte 25. oktober 2010 
Jacob starter DP 1. september 2011
Jeg starter arbejde 27. september 2011

Altså har jeg gået hjemme 13 mdr, men har stemt 11 mdr, da jeg regner fra jeg fødte

Var det overhoved til at forstå ?  

Ja, jeg er helt med

Anmeld

5. maj 2011

JacobsMoar

Lisbeth85 skriver:

Ja, jeg er helt med

Anmeld

5. maj 2011

Kaufie

Lisbeth85 skriver:

Jamen det var også derfor, at jeg fik udskudt de 11 uger, så jeg kunne starte stille og roligt op, og alligevel have tid med min søn efter arb.

Men min arbejdssituation har gjort det lidt umuligt. Hvis jeg ikke får fast job, så kan jeg ikke bruge de 11 uger jo Og det ser ret sort ud, må jeg sige...

Nej, det er korrekt.

Jeg var så heldig, at min nuværende arbejdsgiver gik med til at skrive min resterende barselstid efter den store ind i min kontrakt. Det er en ting man kan bruge i lønforhandlingen - men ja, det kræver selvfølgelig at du kommer i en situation hvor der skal forhandles løn. 

Anmeld

5. maj 2011

Lisbeth85

Kaufie skriver:

Nej, det er korrekt.

Jeg var så heldig, at min nuværende arbejdsgiver gik med til at skrive min resterende barselstid efter den store ind i min kontrakt. Det er en ting man kan bruge i lønforhandlingen - men ja, det kræver selvfølgelig at du kommer i en situation hvor der skal forhandles løn. 

Ja, det er det. Ville sådan ønske, at jeg bare kunne få et job pr. 1/8, men ja... der er ikke rigtig brug for os lærere for tiden. Men det skal nok komme... hvis bare man liiige kan få foden indenfor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.