Altså, når det gælder den allernærmeste familie: Hvis de kender jer rigtig godt, så mærker de også, når I holder noget skjult/lyver/ikke siger hele sandheden. Og så kan fantasien begynde at løbe, og den er ofte værre end virkeligheden. Det er vel trods alt ikke ulovligt, det I gør. I tillæg kan den slags på længere sigt ødelægge tilliden mellem folk, fordi man mærker, at der er noget/at personen ændrer sig - og en dag ved man ikke, hvor meget man kan stole på folk længere. Ikke morsomt! Så selvom det er vanskeligt, så tror jeg nok, jeg i sidste ende ville lade familien forstå, hvad biintægten kommer fra. Hellere det end at en svoger el. lign pludselig en dag har faldet over hemmeligheden ved et tilfælde... Men man kan jo vælge, hvordan man gør det. Ofte vil det jo være nok med et hint og en omskrivning. Jeg ville nok ikke gå i detailler, nej....
Til alle udenom de allernærmeste ville jeg nok bruge en hvid løgn om en ekstrajob - hvis de er så frække, at de spørger. Jeg tror ikke, det holder at sige at I har vundet i lotto, for det kan man jo ikke blive ved med over længere tid.
Anmeld