Hvorfor en i-phone....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

2xlykke

Eva. skriver:

Tusind tak for dit svar...åh, så må det jo næsten være det..

Min søn har kun haft en mobil telefon og den har han stadig og hans computer der snart er 4 år gammel har han også passet på..jeg har modsat ham ødelagt en del computere og endnu flere mobiler...så han er super fornuftig...virkelig for meget næsten.

Han er iek troende så holder en lidt større fest for ham her når han bliver 14 år, ellers ville han ikke få så dyr en gave, har jeg desværre ikke råd til...men jeg synes han skal forkæles lidt, han kræver intet og har været en svær tid igennem..udover det så er der ingen far til ham, så han mangler jo en del i forhold til hans brødre og det er som ikke det økonomiske jeg tænker på, men alle de weekender hvor de små tager til deres far der sidder jeppe bare herhjemme med en mor...  nå, men altså...jeg synes han fortjener det..han er en god unge..

Jamen så siger jeg da bare: Go for it... og spørg endelig hvis der er noget du vil vide. Lyder godt nok til at han er en rigtig god dreng og når han passer så fint på sine ting, så har han da helt sikkert fortjent det. 

Og jeg kan sagtens følge din tankegang i forhold til hans svære kår. Det er ikke økonomien i det, men det at kunne give ham med noget som virkelig vil glæde ham. Må selvfølgeligt være ekstra svært at leve uden en far, når ens søskende har en de tager til. Men det lyder nu til at han har en rigtig skøn mor og er en heldig dreng trods alt. 

Håber i får en skøn fest og at hvad gaven end bliver, at den falder i smag og at moren har en stor glæde ud af at give den også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

eElak

Eva. skriver:

Han nævnte den i starten da vi talte om ønsker og så tror jeg faktisk han fandt ud af hvor meget den kostede og trak i land lidt...pengene skal han bruge til en spillecomputer, så på den måde er der jo noget han vil bruge dem til og som han ønsker sig..

Men synes jo også det er meget godt at være med, sammen med de andre og hvad de har...så der er et fællesskab om det også, de skal jo følge tiden og det der sker....dem der skal vide noget om alt det..

ja ok - så kan jeg godt forstå dine overvejelser... :-)

held og lykke med valget

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

2xlykke skriver:

Jamen så siger jeg da bare: Go for it... og spørg endelig hvis der er noget du vil vide. Lyder godt nok til at han er en rigtig god dreng og når han passer så fint på sine ting, så har han da helt sikkert fortjent det. 

Og jeg kan sagtens følge din tankegang i forhold til hans svære kår. Det er ikke økonomien i det, men det at kunne give ham med noget som virkelig vil glæde ham. Må selvfølgeligt være ekstra svært at leve uden en far, når ens søskende har en de tager til. Men det lyder nu til at han har en rigtig skøn mor og er en heldig dreng trods alt. 

Håber i får en skøn fest og at hvad gaven end bliver, at den falder i smag og at moren har en stor glæde ud af at give den også.

Hvor er du sød...tusind tak...

Og kan altså godt være jeg tager dig på ordet og spørger ind til noget omkring den, jeg er jo helt lost i forhold til sådan en...men får da lyst til selv at købe en nu..

Tusind tak for dit svar...og sådan en skal han have...nu er beslutningen taget...hvilken farve er mon in som 14 årig dreng..

Anmeld

4. maj 2011

2xlykke

Eva. skriver:

Hvor er du sød...tusind tak...

Og kan altså godt være jeg tager dig på ordet og spørger ind til noget omkring den, jeg er jo helt lost i forhold til sådan en...men får da lyst til selv at købe en nu..

Tusind tak for dit svar...og sådan en skal han have...nu er beslutningen taget...hvilken farve er mon in som 14 årig dreng..

Anytime.. spørg bare...

Og mht. farven så er den jo lige, for en uge siden kommet i hvid.. og kan du få fat i den, så skal det heeeelt klart være den. Jeg ville SÅ gerne have den i hvid. Det er jo i virkeligheden Apples farve, så hvorfor den først er kommet i den farve nu ved jeg virkelig ikke. Meen han vil være én af de første der har den i den farve så . Men ellers er den jo så i sort. En god ting er at få en beskyttelsesfilm med og evt. sådan en gummirem til at sætte om. Den beskytter den mod stød osv.

Og ja, sørg for at undersøge abonnementerne. Det han har brug for er nok fri sms og mms og så noget data. Den har jo Wifi, hvilket vil sige at han kan gå på trådløst net i huset, hvis i har det, så han vil nok kunne klare sig med 500-1000 mb om måneden, hvilket i dag kan fåes til en fornuftig pris.

Kh. Mia

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

2xlykke skriver:

Anytime.. spørg bare...

Og mht. farven så er den jo lige, for en uge siden kommet i hvid.. og kan du få fat i den, så skal det heeeelt klart være den. Jeg ville SÅ gerne have den i hvid. Det er jo i virkeligheden Apples farve, så hvorfor den først er kommet i den farve nu ved jeg virkelig ikke. Meen han vil være én af de første der har den i den farve så . Men ellers er den jo så i sort. En god ting er at få en beskyttelsesfilm med og evt. sådan en gummirem til at sætte om. Den beskytter den mod stød osv.

Og ja, sørg for at undersøge abonnementerne. Det han har brug for er nok fri sms og mms og så noget data. Den har jo Wifi, hvilket vil sige at han kan gå på trådløst net i huset, hvis i har det, så han vil nok kunne klare sig med 500-1000 mb om måneden, hvilket i dag kan fåes til en fornuftig pris.

Kh. Mia

Tusind tak for dit svar...vil gå ned og se om jeg kan få fat i en hvid til ham.. og så lige høre med det der beskyttelsesnoget....og så forsikring også.. åh, der er jo meget at tænke på..

Anmeld

4. maj 2011

2xlykke

Ja, det er der... men du kan købe beskyttelsesfilm og div. beskyttelsesting på nettet, meget billigere end i mobilbutikken. Prøv evt. Mytrendyphone eller søg på beskyttelse til iphone 4. Så kommer det i hobetal...

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

2xlykke skriver:

Ja, det er der... men du kan købe beskyttelsesfilm og div. beskyttelsesting på nettet, meget billigere end i mobilbutikken. Prøv evt. Mytrendyphone eller søg på beskyttelse til iphone 4. Så kommer det i hobetal...

Åhh, tusind tak...det vil jeg gøre...mange tusind tak for hjælpen..

Anmeld

4. maj 2011

2xlykke

Var da bestemt så lidt 

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

2xlykke skriver:

Var da bestemt så lidt 

Anmeld

4. maj 2011

JustMe

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår pointen i at købe ham en SÅ dyr telefon, hvis han ikke rigtig har vist interesse for det og reelt har andre ønsker? Men det er måske fordi jeg selv er (og også var som ung) træt af, at folk gav mig gaver, de troede jeg måske/sikkert ville blive glad for i stedet for at lytte efter, hvad jeg reelt ønskede mig.

Hvis han ønsker sig penge til en spillecomputer og på den anden side ikke har vist interesse for smartphones (sådan lyder det på mig i de indlæg, du har beskrevet), så kan jeg personligt ikke se vindingen i at give ham én.

Det er ikke kritik på nogen måde, og jeg synes det er super, at du undersøger "marked og holdninger", inden du kaster dig ud i det; men jeg forstår det bare ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.