Blærebetændelse efter samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

LSU

modesty skriver:

Slap af, alle kan få svamp. Alle HAR faktisk svamp, et eller andet sted i kroppen, det er en naturlig del af vores system. Det kan så give sig til udtryk i kønsorganerne (langt oftest hos kvinder) nogle gange. Tit pga hormonelle forandringer, nedsat immunforsvar, hvis ens bakterieflora bliver fucked (som hvis man f.eks tager antibiotika) o.s.v. Det lyder dog usandsynligt at du har fået det af ham, da inkubationsperioden næppe kan være så kort som 5-6 timer. Og svamp bliver ikke tit overført ved sex. Men sex kan måske have "provokeret" det frem hvis det har ligget og ulmet i din krop. Pga ændret bakterieflora.

Underligt at din læge ikke kunne give dig svar på blærebetændelse med det samme, man plejer bare at tisse i en kop og så kan de tjekke det på to minutter.

Nå, men det lyder nu mere som svamp hvis dine skamlæber kløer. Som en anden sagde, køb Canesten på apoteket, det er ikke på recept. Men det er ikke sikkert det virker, måske skal du have noget skrappere fra din læge.

Lige præcis.. Ro på kvinder!

Jeg døjer minimum emd svamp 1 gang hver 2. måned og det er næppe min kæreste der smitter mig.

Jeg giver dig helt ret her... Så tak for at du sparede mig for en masse skriveri

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

LSU

Anonym skriver:

Jeg har skrevet det så pænt som man nu engang kan....

Hej X. Du har smittet mig med svamp! Lige efter vi var sammen har jeg haft en voldsom kløen som bare er blevet værre og værre. Jeg fik taget en urinprøve som har vist, at jeg har svamp. Jeg fik at vide at manden oftest er bærer uden selv, at mærke noget til det. Du bør derfor blive tjekket for det skidt der.

Det er altså ikke sikkert at det er ham der har smittet dig...Få nu styr på hvordan svamp kan bryde ud, inden du slynger om dig med beskyldninger!

Anmeld

3. maj 2011

ESV

Der findes en normal bakterieflora på huden, der når den bliver hvor den skal ikke er til skade men til gavn, MEN når den bakterieflora kommer hen steder hvor den ikke hører til kan der opstå infektioner, bla i forbindelse med samleje. Det har intet med mandes hygiejne at gøre.

Og så er bakterier rigtig gode til at tilpasse sig så de kan blive hvor de ikke hører hjemme.

Men hvis det klør så meget som du siger vil jeg mene du er ramt af underlivssvamp og det kan du virkelig løse meget meget nemt ved at købe cannesten på apoteket, det fåes som salve og som stik pille, er det rigtig slemt kan du lave en kombi så er kløen væk inden for et døgn (det er den i hvert fald på mig når jeg har det.)

Men hvis du har hyppig vandladningstrang og det svier når du tisser kan det meget vel være en underlivs/blærer infektion.

Anmeld

3. maj 2011

ESV

Anonym skriver:

Jeg har svamp....   Og jeg har skrevet til fyren at han nok burde tjekke sig godt og grundigt ....

Øhhhh hvem har sagt det er ham der har smittet dig... Det har noget at gøre med ph værdier renlighed hos dig osv osv osv.. Mange er også bare ultra sensitive i underlivs regionen og får det i tide og utide... så pas på med beskyldningerne det er langt fra sikker det er hans skyld du nu har svamp, og så vær glad for du fejler noget der er nemt at behandle og er som behandlet er relativt harmløst..

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Pv86 skriver:

Det er altså ikke sikkert at det er ham der har smittet dig...Få nu styr på hvordan svamp kan bryde ud, inden du slynger om dig med beskyldninger!

Mon det er et tilfælde, at det begyndte at klø allerede 5-6 timer efter vi havde sex?

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Øhhhh hvem har sagt det er ham der har smittet dig... Det har noget at gøre med ph værdier renlighed hos dig osv osv osv.. Mange er også bare ultra sensitive i underlivs regionen og får det i tide og utide... så pas på med beskyldningerne det er langt fra sikker det er hans skyld du nu har svamp, og så vær glad for du fejler noget der er nemt at behandle og er som behandlet er relativt harmløst..

Mon det er et tilfælde, at det begyndte at klø allerede 5-6 timer efter vi havde sex?

Anmeld

3. maj 2011

LSU

Anonym skriver:

Som en anden har skrevet har det noget med din ph værdi at gøre. Jeg har svamp hver 2. Måned i gennemsnit... Og min kæreste har haft det én gang på fire år. Så det er ikke ham der smitter mig. Så din partner behøver bestemt ikke have svamp. Det er bare din krop der reagerer på den ubeskyttede sex. :-)

Anmeld

3. maj 2011

modesty

Som jeg allerede har skrevet, og som flere andre kommenterer:

Det lyder dog usandsynligt at du har fået det af ham, da inkubationsperioden næppe kan være så kort som 5-6 timer. Og svamp bliver ikke tit overført ved sex. Men sex kan måske have "provokeret" det frem hvis det har ligget og ulmet i din krop. Pga ændret bakterieflora.

Anmeld

3. maj 2011

Madam Blå

Jeg har haft ubeskyttet samleje og var hos lægen i dag for at tage en urinprøve da jeg lige siden samlejet har haft en ubehagelig svien i underlivet. Lægen kan først give mig svar på prøven i morgen men han mener det er blærebetændelse og siger at man sagtens kan få det hvis man har haft ubeskyttet sex. Mit spørgsmål er om det kommer af at manden er uhygiejnisk eller hvad?

Jeg har haft blærebetændelse seriøst over 100 gange.. Og blev ved med at få det, indtil en læge fortæller mig, at jeg skal gå ud og tisse efter samleje, da jeg derved kan fjerne bakterierne omkring urinrøret..

Og den er sikker - hvis jeg ikke tisser temmelig hurtigt efter sex, så har jeg blærebetændelse.. 

RETTELSE: Hihi - læs dog inden du skriver Kristina!

Anmeld

3. maj 2011

Annette A

Hej

Hos os hjælper det at han lige vasker sig inden vi går i gang med noget og jeg også gør. Den ene gang vi ikke gjorde fik jeg blærebetændelse, så tror bare man er meget modtagelig overfor det allermindste af bakterieangreb..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.