Blærebetændelse efter samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2011

modesty

Livmoderen... altså han sagde at hvis det ik var blærebetændelse så skulle jeg tjekkes gynokologisk. Og nej jeg skulle kun aflevere urinprøve, blev ik tjekket vi fik bare en snak.

Okay, en gynækologisk undersøgelse i det her tilfælde er ikke i livmoderen men i skeden. Det lyder som sagt som svamp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Så var der besked fra lægen: Der var ingen blærebetændelse i urinen, men der var meget svamp (candida), som er naturligt forekommende i skeden, men at der er så meget i urinprøven tyder på at du har overvækst i skeden, hvilket stemmer med du har kløe forneden. Jeg har sendt recept på apoteket på svampebehandling med fluconazol 150 mg som engangsdosis, kan evt gentages på 3. dag. Men hvis underlivssmerten tiltager eller ikke svinder, da skal du komme til gynækologisk undersøgelse sidst på ugen som aftalt.

Anmeld

3. maj 2011

Corn

Anonym skriver:

Jeg har haft ubeskyttet samleje og var hos lægen i dag for at tage en urinprøve da jeg lige siden samlejet har haft en ubehagelig svien i underlivet. Lægen kan først give mig svar på prøven i morgen men han mener det er blærebetændelse og siger at man sagtens kan få det hvis man har haft ubeskyttet sex. Mit spørgsmål er om det kommer af at manden er uhygiejnisk eller hvad?

Hvis ikke jeg går ud og tisser ret kort tid efter sex, så får jeg blærebetændelse, og den er sikker hver gang... Og det er selvom vi farer på hinanden lige efter badet.

Anmeld

3. maj 2011

Muffinmus

man kan få det af alle slags sex, med eller uden beskyttelse. Især hvis man bruger glidecreme osv:-)

Man SKAL tisse efter al sex,, for at rense ud i øvrigt...også gerne et bad.

Anmeld

3. maj 2011

Mor til L&S

Anonym skriver:

Jeg har haft ubeskyttet samleje og var hos lægen i dag for at tage en urinprøve da jeg lige siden samlejet har haft en ubehagelig svien i underlivet. Lægen kan først give mig svar på prøven i morgen men han mener det er blærebetændelse og siger at man sagtens kan få det hvis man har haft ubeskyttet sex. Mit spørgsmål er om det kommer af at manden er uhygiejnisk eller hvad?

Et godt råd herfra: Gå på toilet og tisse efter samleje og så er du godt på vej til ikke at få blærebetændelse

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Mor til Liva skriver:

Et godt råd herfra: Gå på toilet og tisse efter samleje og så er du godt på vej til ikke at få blærebetændelse

Så var der besked fra lægen: Der var ingen blærebetændelse i urinen, men der var meget svamp (candida), som er naturligt forekommende i skeden, men at der er så meget i urinprøven tyder på at du har overvækst i skeden, hvilket stemmer med du har kløe forneden. Jeg har sendt recept på apoteket på svampebehandling med fluconazol 150 mg som engangsdosis, kan evt gentages på 3. dag. Men hvis underlivssmerten tiltager eller ikke svinder, da skal du komme til gynækologisk undersøgelse sidst på ugen som aftalt.

Anmeld

3. maj 2011

de-wett

Anonym skriver:

Hvad siger man i sådan en situation?? Hey du har givet mig svamp dit klamme svin eller??

jeg ville tage kontakt til ham hvis det er svamp og fortælle ham at han altså har svamp og har smittet dig med det. Man kan jo godt sige det på en pæn måde.

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg har svamp....   Og jeg har skrevet til fyren at han nok burde tjekke sig godt og grundigt ....

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

de-wett skriver:

jeg ville tage kontakt til ham hvis det er svamp og fortælle ham at han altså har svamp og har smittet dig med det. Man kan jo godt sige det på en pæn måde.

Jeg har skrevet det så pænt som man nu engang kan....

Hej X. Du har smittet mig med svamp! Lige efter vi var sammen har jeg haft en voldsom kløen som bare er blevet værre og værre. Jeg fik taget en urinprøve som har vist, at jeg har svamp. Jeg fik at vide at manden oftest er bærer uden selv, at mærke noget til det. Du bør derfor blive tjekket for det skidt der.

Anmeld

3. maj 2011

de-wett

Anonym skriver:

Jeg har skrevet det så pænt som man nu engang kan....

Hej X. Du har smittet mig med svamp! Lige efter vi var sammen har jeg haft en voldsom kløen som bare er blevet værre og værre. Jeg fik taget en urinprøve som har vist, at jeg har svamp. Jeg fik at vide at manden oftest er bærer uden selv, at mærke noget til det. Du bør derfor blive tjekket for det skidt der.

hehe  ja man kan vist ikke sige det pænene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.