Blærebetændelse efter samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

så er det nok ham. Yiiiikes

Hvor ulækkert.... Føj for den lede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Anonym trådstarter

olivia1009 skriver:

Har du kamille te?

Du skal nok lige bede din ven blive tjekket også

Hvad siger man i sådan en situation?? Hey du har givet mig svamp dit klamme svin eller??

Anmeld

2. maj 2011

olivia1009

Ha Ha  tja... godt spørgsmål. Der er vist ingen "fin" måde at sige det på.

Men hvis du har kamille te så lav en balje og sæt dig i den i 10 min. Har du æg? Ved godt at det lyder skørt men det er lige lidt 1 hjælp til du kan komme til læge i morgen

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

olivia1009 skriver:

Ha Ha  tja... godt spørgsmål. Der er vist ingen "fin" måde at sige det på.

Men hvis du har kamille te så lav en balje og sæt dig i den i 10 min. Har du æg? Ved godt at det lyder skørt men det er lige lidt 1 hjælp til du kan komme til læge i morgen

Tak Ja jeg har æg men jeg kan godt holde ud til i morgen... må dog indrømme at jeg er meget spændt på at høre hvad resultaterne siger i morgen... pyyyh

Anmeld

2. maj 2011

olivia1009

Go bedring. Og pøj pøj 

Anmeld

2. maj 2011

modesty

Hvor ulækkert.... Føj for den lede

Slap af, alle kan få svamp. Alle HAR faktisk svamp, et eller andet sted i kroppen, det er en naturlig del af vores system. Det kan så give sig til udtryk i kønsorganerne (langt oftest hos kvinder) nogle gange. Tit pga hormonelle forandringer, nedsat immunforsvar, hvis ens bakterieflora bliver fucked (som hvis man f.eks tager antibiotika) o.s.v. Det lyder dog usandsynligt at du har fået det af ham, da inkubationsperioden næppe kan være så kort som 5-6 timer. Og svamp bliver ikke tit overført ved sex. Men sex kan måske have "provokeret" det frem hvis det har ligget og ulmet i din krop. Pga ændret bakterieflora.

Underligt at din læge ikke kunne give dig svar på blærebetændelse med det samme, man plejer bare at tisse i en kop og så kan de tjekke det på to minutter.

Nå, men det lyder nu mere som svamp hvis dine skamlæber kløer. Som en anden sagde, køb Canesten på apoteket, det er ikke på recept. Men det er ikke sikkert det virker, måske skal du have noget skrappere fra din læge.

Anmeld

2. maj 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Jeg har haft ubeskyttet samleje og var hos lægen i dag for at tage en urinprøve da jeg lige siden samlejet har haft en ubehagelig svien i underlivet. Lægen kan først give mig svar på prøven i morgen men han mener det er blærebetændelse og siger at man sagtens kan få det hvis man har haft ubeskyttet sex. Mit spørgsmål er om det kommer af at manden er uhygiejnisk eller hvad?

Nej, det fordi efter samleje kommer der bakterier op i dit urinrør, derfor er det vigtigt at du ALTID tisser efter sex! så kan du have alt det ubeskyttet sex du vil, uden du får blærebetændelse.  

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Slap af, alle kan få svamp. Alle HAR faktisk svamp, et eller andet sted i kroppen, det er en naturlig del af vores system. Det kan så give sig til udtryk i kønsorganerne (langt oftest hos kvinder) nogle gange. Tit pga hormonelle forandringer, nedsat immunforsvar, hvis ens bakterieflora bliver fucked (som hvis man f.eks tager antibiotika) o.s.v. Det lyder dog usandsynligt at du har fået det af ham, da inkubationsperioden næppe kan være så kort som 5-6 timer. Og svamp bliver ikke tit overført ved sex. Men sex kan måske have "provokeret" det frem hvis det har ligget og ulmet i din krop. Pga ændret bakterieflora.

Underligt at din læge ikke kunne give dig svar på blærebetændelse med det samme, man plejer bare at tisse i en kop og så kan de tjekke det på to minutter.

Nå, men det lyder nu mere som svamp hvis dine skamlæber kløer. Som en anden sagde, køb Canesten på apoteket, det er ikke på recept. Men det er ikke sikkert det virker, måske skal du have noget skrappere fra din læge.

Han sagde at hvis det ik var blærebetændelse så skulle jeg undersøges i livmoderen. Han spurgte endda om personen jeg havde sex med kom fra provinsen eller? Så jeg ved ik hvad han har haft i tankerne.... Tror måske det er den med at der sprædes flere kønsygdomme i de større byer o.l

Anmeld

2. maj 2011

modesty

Han sagde at hvis det ik var blærebetændelse så skulle jeg undersøges i livmoderen. Han spurgte endda om personen jeg havde sex med kom fra provinsen eller? Så jeg ved ik hvad han har haft i tankerne.... Tror måske det er den med at der sprædes flere kønsygdomme i de større byer o.l

I livmoderen? What? LOL, han lyder godt nok som en sær læge. Medmindre han selvfølgelig har en grund til at vide at det ikke er svamp (hvilket klart lyder som det mest oplagte). Lavede han en smear prøve på dig? Kørte en vatpind el. lign. ved skeden for at tjekke PH værdi? Eller noget andet for at udelukke svamp?

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

modesty skriver:

I livmoderen? What? LOL, han lyder godt nok som en sær læge. Medmindre han selvfølgelig har en grund til at vide at det ikke er svamp (hvilket klart lyder som det mest oplagte). Lavede han en smear prøve på dig? Kørte en vatpind el. lign. ved skeden for at tjekke PH værdi? Eller noget andet for at udelukke svamp?

Livmoderen... altså han sagde at hvis det ik var blærebetændelse så skulle jeg tjekkes gynokologisk. Og nej jeg skulle kun aflevere urinprøve, blev ik tjekket vi fik bare en snak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.