Blærebetændelse efter samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.594 visninger
53 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg har haft ubeskyttet samleje og var hos lægen i dag for at tage en urinprøve da jeg lige siden samlejet har haft en ubehagelig svien i underlivet. Lægen kan først give mig svar på prøven i morgen men han mener det er blærebetændelse og siger at man sagtens kan få det hvis man har haft ubeskyttet sex. Mit spørgsmål er om det kommer af at manden er uhygiejnisk eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg har haft ubeskyttet samleje og var hos lægen i dag for at tage en urinprøve da jeg lige siden samlejet har haft en ubehagelig svien i underlivet. Lægen kan først give mig svar på prøven i morgen men han mener det er blærebetændelse og siger at man sagtens kan få det hvis man har haft ubeskyttet sex. Mit spørgsmål er om det kommer af at manden er uhygiejnisk eller hvad?

er du gravid?

når man er gravid har man en øget mængde progesteron i blodet, dette hormonstof gør at den glatte muskulatur slapper mere af. Urinrøret er bl.a. en del af dette, og derved har bakterier lettere ved at komme op i urinrøret og give blærebetændelse... tis derfor altid efter sex! sådan at bakterierne skylles ud, hvis det er muligt

man kan også have en slap bækkenbunds muskulatur og så har bakterierne lettere ved at smutte op...

Det har ikke noget at gøre med hvor renlig man er. Bakterier er der ALTID massere af. Særligt ved kønsdelene

Anmeld

2. maj 2011

hekran

Havde også det problem i starten med min mand  Fik vist 5 gange blærebetændelse oveni hinanden. 

Gode råd fra mig:

Gå på toilet efter samleje og 'tøm ud'
Drik et stort glas vand

Det hjalp i hvert fald mig. Håber du slipper en anden gang. Det har vist ikke noget med mandens hygiejne, men når både hans sæd og dit udflåd skal trives i nærheden af din blære, så opstår der automatisk en masse bakterier. Nemme råd holde blærebetændelsen på afstand  

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

er du gravid?

når man er gravid har man en øget mængde progesteron i blodet, dette hormonstof gør at den glatte muskulatur slapper mere af. Urinrøret er bl.a. en del af dette, og derved har bakterier lettere ved at komme op i urinrøret og give blærebetændelse... tis derfor altid efter sex! sådan at bakterierne skylles ud, hvis det er muligt

man kan også have en slap bækkenbunds muskulatur og så har bakterierne lettere ved at smutte op...

Det har ikke noget at gøre med hvor renlig man er. Bakterier er der ALTID massere af. Særligt ved kønsdelene

Nej det håber jeg da ikke....

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Havde også det problem i starten med min mand  Fik vist 5 gange blærebetændelse oveni hinanden. 

Gode råd fra mig:

Gå på toilet efter samleje og 'tøm ud'
Drik et stort glas vand

Det hjalp i hvert fald mig. Håber du slipper en anden gang. Det har vist ikke noget med mandens hygiejne, men når både hans sæd og dit udflåd skal trives i nærheden af din blære, så opstår der automatisk en masse bakterier. Nemme råd holde blærebetændelsen på afstand  

Tak...

Anmeld

2. maj 2011

olivia1009

Har hørt at det kaldes "honnymoon-syndrom" ? Vi har et par i familien der har det . De får ofte betændelse efter sex.

Go bedring

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

olivia1009 skriver:

Har hørt at det kaldes "honnymoon-syndrom" ? Vi har et par i familien der har det . De får ofte betændelse efter sex.

Go bedring

Det svier så meget at når jeg skal tørre mig efter toiletbesøg, så for jeg lyst til at blive ved og ved med at tørre...

Anmeld

2. maj 2011

olivia1009

Svamp??

Anmeld

2. maj 2011

olivia1009

Nu spørger jeg dumt måske ...svier blærebetændelse i skamlæberne?

Anmeld

2. maj 2011

mn

Anonym skriver:

jeg har lige haft blærebetændelse 2 gange i træk hvor jeg fik at vide af lægen at det bl.a. kunne komme af hvis man havde sex og ikke gik på wc stort set lige efter og forsøgte at tisse lidt eller vasker sig grundigt, det har intet med om han er renlig eller ikke, men at det ikke er den samme ph-værdi manden og kvinden har imellem benene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.