her på matriklen har vi også kun dr´s kanaler og tv2. Tror 90 % af vores tv-tid foregår på dr2. Har virkelig intet behov for at se diverse reality-shows eller se på semi-kendte der spiser en middag sammen.
Jeg synes at 11oo kr er mange penge at betale 2 gange om året, især dengang jeg var studerende. MEN jeg er meget bevidst om hvad vi rent faktisk får for pengene. At DR udvidede med nye kanaler er mange mennesker ligeglade med, men jeg synes at de med en kanal som drK netop udviser public service. Jeg ser sjældent kanalen, men kender flere der nyder at kunne se et helaftensprogram om en opera eller romerriget ell lign. (At de så lader tv3 og diverse andre om reality shows osv passer mig fint).
Jeg synes som mange andre at licensen burde betales over skatten. Så sikrer man sig at alle betaler og ingen kan snyde udenom og snylte. Får fnidder af den klassiske "jamen-jeg-synes-det-er-dyrt-og-gider-derfor-ikke-betale"-mentalitet. Tænk om vi alle havde den indgang til de ting vi nu engang betaler til i vores samfund. Tænk om vi så kunne fravælge at betale til andres kontanthjælp, fedmeoperationer, plejehjemsophold osv bare fordi det ikke var en service vi selv stod og havde brug for nu og her.
Helt ærligt, se nu lidt ud over kanten af egen næsetip, tak 
Anmeld