Inde på facebook køre en side der hedder....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

132319

Tullen85 skriver:

Tror det er mere et smagsspørgsmål, end indholdet, for overskrifter plejer mere eller mindre at være de samme...

Tror det handler meget om det er svært at bevise om folk er sortseer, men må ikke gå ind i deres lejligheder uden en retskendelse, og tv/internet-selvskaberne har tavshedspligt om kundeforhold. Tror det ville være dyrer at gøre mere for at finde sortseere end de ville få indtjent.

Er enig om at man skal betale når det nu er lovpligtigt, men gør stadig ondt helt ind til benet at man i sådan et moderne samfund som danmark stadig har en tvunget puplic service kanal. Som jeg ikke mener man kan kalde det længere, med de dårlige programmer, genudsendelser og ramasjang osv. Synes det er utrolig mange penge pr hustand til utrolig lidt.

Desuden burde der være en studenter rabat, ligesom der er en pensionist rabat, for 180 kr er mange penge for en studerende... Men det er vist en anden debat..

Bestemt er det en smags sag. Jeg synes der kommer mange nye programmer og Ramasjang er en af favoritkanalerne herhjemme. Men ja, det er helt vildt dyrt men dog lovpligtigt og jeg følger loven som med så meget andet :-) jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan finde ud af om folk ejer et medieapperat. Når man køber elektronik i dag, bliver det jo registreret og såfrem man står som ejer af noget må man også formode at det er noget folk bruger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

ZamanogDania

132319 skriver:

Det er faktisk dyere at betale hver måned :-) Jeg gør det også da jeg er elendig til at få betalt den halvårlige regning men på årsbasis betaler je en del mere end normalt. Når min budgetkonto kører stabilt igen, tilmelder jeg mig halvårlig betaling igen :-)

Nej det er ikke dyrt at betale om månedet. Det er samme pris. Jo du betaler omkring 5 kr i gebyr. Det står der på deres hjemmeside. Så du skal ikke tænke på at det er dyrer

Anmeld

1. maj 2011

Sphynxlover

132319 skriver:

Jeg opgiver hermed at debattere mere med dig. Du er meget uviden om hvad pengene bliver brugt til, ærgerligt.

Det er fint nogle af jer er tilfredse - men bare fordi i er det skal alle dem som ikke er det da ikke bare finde sig i regninger på 2200 om året, vi benytter ik deres radio kanaler eller tv-programmer.

de kan ik tage patent på internet eller mobilerne eller tv'et for den sags skyld det er totalt voldtægt af folks frihed, de kan jo ikke lukke nogle af delene kun deres egne rådne kanaler.

Derfor skal det være valgfrit om man vil ha deres lort - ligesom du heller ik bare kan tage tv1000 før du har en modtager.

den eneste grund til der blir set igennem fingrende med deres kurrupte metoder er fordi staten er ligeså kurrupte som de er.

Så jer der syntes det er fint nok osv.. rend mig dybt i røven, hvis det virkelig føles så korrekt for jer er det vel også fint jeg hermed gir jer mulighed for at benytte mit toilet 24/7 365 - og sender en regning på 200kr månedligt til alle hustande i dk fordi de har muligheden for at benytte den og jeg adminstrere det.

Anmeld

1. maj 2011

Wimmie

Jeg synes da også det er træls at man skal betale så mange penge for medielicensen, men sådan er loven nu engang, så naturligvis betaler jeg. Det er jo lidt svært at løbe fra når man bor i en husstand med TV, 2 computere, radio, bil med radio og 2 mobiltelefoner. Dog ser vi aldrig TV og har ikke engang tv-kanaler/antenne og principielt er jeg da også imod at skulle betale til noget bare fordi man "har muligheden for at benytte det."

Jeg synes godt nok også det er usselt at snyde sig udenom når det nu er lovpligtigt, men visse ytringer fra visse brugere i denne debat kommer ikke bag på mig; når man tidligere har indrømmet at snyde med andre ting som strider imod loven, så er det nok bare den holdning man har til det samfund man lever i.

Jeg synes bare det er enormt pinligt som flere skriver herinde - nogle synes jeg virkelig lyder som forkælede teenagere og ikke voksne kvinder der skal forestille at være forbilleder for jeres børn/kommende børn - lær da endelig dem at det er ok at snyde sig udenom loven

Anmeld

1. maj 2011

132319

Det er fint nogle af jer er tilfredse - men bare fordi i er det skal alle dem som ikke er det da ikke bare finde sig i regninger på 2200 om året, vi benytter ik deres radio kanaler eller tv-programmer.

de kan ik tage patent på internet eller mobilerne eller tv'et for den sags skyld det er totalt voldtægt af folks frihed, de kan jo ikke lukke nogle af delene kun deres egne rådne kanaler.

Derfor skal det være valgfrit om man vil ha deres lort - ligesom du heller ik bare kan tage tv1000 før du har en modtager.

den eneste grund til der blir set igennem fingrende med deres kurrupte metoder er fordi staten er ligeså kurrupte som de er.

Så jer der syntes det er fint nok osv.. rend mig dybt i røven, hvis det virkelig føles så korrekt for jer er det vel også fint jeg hermed gir jer mulighed for at benytte mit toilet 24/7 365 - og sender en regning på 200kr månedligt til alle hustande i dk fordi de har muligheden for at benytte den og jeg adminstrere det.

Måske skulle du finde dig et andet land at bo i, når nu Danmark åbenbart er sådan et kurrupt folkefærd.Et land hvor du kan slippe for licens men til gengæld skal betale formuer for at gå til lægen og være på hospitalet. God fornøjelse med det.

Anmeld

1. maj 2011

Mor010711

Sophie26 skriver:

Jeg er ikke tilfreds. Jeg hader at skulle betale det latterlige høje beløb for noget som jeg sjældent bruger. Men uanset, så er det nu en gang sådan loven er. Nogen synes også at hastighedsgrænsen på motorvejen er for lav, skal de så ikke staffes når de kører for stærkt fordi loven ikke falder sammen med hvad deres egen holdning er?

Anmeld

1. maj 2011

Mi

132319 skriver:

Det handler vel om hvor man er i sit liv. Personligt vil jeg hellere se en indholdsfuld tvavis og en god dokumentar fremfor Paradise Hotel og programmer om folk der skal giftes eller tabe sig.

Kunne ikke være mere enig. Vi kan kun tage dr og tv2 for de viser da noget med indhold

Anmeld

1. maj 2011

carneval

her på matriklen har vi også kun dr´s kanaler og tv2. Tror 90 % af vores tv-tid foregår på dr2. Har virkelig intet behov for at se diverse reality-shows eller se på semi-kendte der spiser en middag sammen.

Jeg synes at 11oo kr er mange penge at betale 2 gange om året, især dengang jeg var studerende. MEN jeg er meget bevidst om hvad vi rent faktisk får for pengene. At DR udvidede med nye kanaler er mange mennesker ligeglade med, men jeg synes at de med en kanal som drK netop udviser public service. Jeg ser sjældent kanalen, men kender flere der nyder at kunne se et helaftensprogram om en opera eller romerriget ell lign. (At de så lader tv3 og diverse andre om reality shows osv passer mig fint).

Jeg synes som mange andre at licensen burde betales over skatten. Så sikrer man sig at alle betaler og ingen kan snyde udenom og snylte. Får fnidder af den klassiske "jamen-jeg-synes-det-er-dyrt-og-gider-derfor-ikke-betale"-mentalitet. Tænk om vi alle havde den indgang til de ting vi nu engang betaler til i vores samfund. Tænk om vi så kunne fravælge at betale til andres kontanthjælp, fedmeoperationer, plejehjemsophold osv bare fordi det ikke var en service vi selv stod og havde brug for nu og her.

Helt ærligt, se nu lidt ud over kanten af egen næsetip, tak

Anmeld

1. maj 2011

Mi

carneval skriver:

her på matriklen har vi også kun dr´s kanaler og tv2. Tror 90 % af vores tv-tid foregår på dr2. Har virkelig intet behov for at se diverse reality-shows eller se på semi-kendte der spiser en middag sammen.

Jeg synes at 11oo kr er mange penge at betale 2 gange om året, især dengang jeg var studerende. MEN jeg er meget bevidst om hvad vi rent faktisk får for pengene. At DR udvidede med nye kanaler er mange mennesker ligeglade med, men jeg synes at de med en kanal som drK netop udviser public service. Jeg ser sjældent kanalen, men kender flere der nyder at kunne se et helaftensprogram om en opera eller romerriget ell lign. (At de så lader tv3 og diverse andre om reality shows osv passer mig fint).

Jeg synes som mange andre at licensen burde betales over skatten. Så sikrer man sig at alle betaler og ingen kan snyde udenom og snylte. Får fnidder af den klassiske "jamen-jeg-synes-det-er-dyrt-og-gider-derfor-ikke-betale"-mentalitet. Tænk om vi alle havde den indgang til de ting vi nu engang betaler til i vores samfund. Tænk om vi så kunne fravælge at betale til andres kontanthjælp, fedmeoperationer, plejehjemsophold osv bare fordi det ikke var en service vi selv stod og havde brug for nu og her.

Jeg kunne ikke være mere enig  

Anmeld

1. maj 2011

Sphynxlover

carneval skriver:

det der med at se ud over egen næsetip er for langt ude.. det er ligemeget om det er lovpligtigt, kig på hvordan loven tvinger betalingen - det er elendigt skruet sammen, det som gjorde det fuldstændigt fuldendt var da det blev medielicens..

det her har ikke en skid med sundhedsektoren at gøre - der er masser af gratis underholdning og man burde ha "freedom of choise"

men det med frihed til at vælge, har dr skåret midt over med utallige girokort til danskerne

ligemeget hvordan man vender og drejer det er det friheds berøvelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.