Inde på facebook køre en side der hedder....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

slettet_7530

Medielicens
Hvis du har et eller flere af disse apparater, skal du betale medielicens:

• Tv eller tilsvarende apparat
  • Computer med adgang til internet eller et andet netværk med en download hastighed på 256 Kbit/s eller derover
  • Computer med enhed, for eksempel tv-tuner, som kan modtage tv via radiobølger eller netværk 
  • Mobiltelefon med internetadgang
  • PDA'er og andre enheder, der trådløst kan modtage og gengive billedprogrammer og -tjenester

Radiolicens
En radio er også dækket af medielicensen, men hvis du udelukkende har radio, skal du kun betale radiolicens.

Virksomheder og institutioner skal ikke betale radiolicens.

Licens er forudsætningen for at holde DRs programmer og tjenester fri af politisk indblanding, og fri af reklamer og kommercielle interesser.
Og uden licensen, havde vi ikke vores orkestre, danske drama serier og børneudsendelser i verdensklasse. Vi kunne ikke udvikle undervisningsprogrammer; og vi kunne ikke sikre uafhængige nyheder i radioen, på TV, Tekst-TV og dr.dk hver dag året rundt.

Reglerne for licens kan læses i Bekendtgørelsen om licens. Den udarbejdes af Folketinget og deraf fremgår blandt andet hvem der skal betale licens, for hvilke apparater og hvor meget der skal betales.

Bekendtgørelsen er tilgængelig online på retsinformation.dk:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Clisolka

Maja84 skriver:

Jeg synes det er dyrt, men betaler min lovpligtige licens, og bliver så harm over folk som ikke betaler specielt hvis de stadig ser kanalerne, det er jo det samme som feks at snakke i telefon på andres regning

Jeg kan godt forstå man synes det er latterligt, og synes da også det burde være valgfrit, mod at man så bare ikke skulle kunne se licens kanalerne, men kan nu også sagtens se hvorfor de har valgt at gøre som de gør, da der jo skal være noget tv for alle, og de rammer jo meget bredt. Den er svær, men ja betale, det synes jeg man skal, så længe det er vedtaget at det er lovpligtigt.

Kunne ikke have skrevet det bedre selv 

Anmeld

2. maj 2011

Becks

Nej, jeg har ikke tænkt mig og afmelde og så stadig se tv.. Jeg synes det er snyd og bedrag!

Har en veninde der forrige år, fik en regning på 55.000,- fordi hun ikke havde betalt licens i 5 år.. Og hun kunne ikke bevise, at hun IKKE var sortseer.. Jeg grinte bare af hende - Det er jo hendes egen skyld!!!!!

Anmeld

2. maj 2011

Sof

misslea skriver:

Ja - Licens er da hunde dyrt, MEN jeg betaler selvfølgelig alligevel! Det er lovpligtigt såfremt man hører radio, ser tv eller er på internettet! Jeg kunne ikke drømme om st SNYDE..... og mener heller ikke, at det er okay at grad-bøje" loven og lade være med at betale, fordi man ikke ser DR 1 og DR 2!

Ja - det var bare min holdning!

Helt enig, jeg betaler også selvom jeg synes det er dyrt og sjældent ser det, men det er jo lovpligtigt 

Anmeld

2. maj 2011

Steph_Laurits

Bas skriver:

Jeg har lige opsagt vores Yousee pakke, da vi betalte 1700 kr hver kvatal. Vi havde både mellem pakken og tyrkisk+. Men lige nu har vi fået parbol op, og vi har kun tyrkiske kanaler, skal jeg så stadig betale licens? Nogen der ved det.

Du bruger jo internet og har måske også en tlf der kan gå på nettet, samt et anlæg i stuen eller bilen der kan spille radio. Det er også en del af licens!

Så ja du skal betale licens, selvom du har parabol!

Anmeld

2. maj 2011

Ayasmor

Kender ikke lige til den omtale side.. Jeg hører til en af dem der også synes at det er hundedyrt, og så mig også helst fri fra at betale licensen. MEN dog betaler jeg stadig troligt min licens. Det er lovpligtigt, og det er ikke op til mig at gradbøje loven. Skulle jeg så bare begynde at køre efter mit eget hovede i trafikken, når nu færdselsloven er som den er, bare fordi jeg ikke lige synes at hastighedsgrænserne på eks. motorveje er fornuftige?? Ej den holder jo heller ikke

Anmeld

2. maj 2011

Dinna88

Tutter skriver:

Nej, jeg har ikke tænkt mig og afmelde og så stadig se tv.. Jeg synes det er snyd og bedrag!

Har en veninde der forrige år, fik en regning på 55.000,- fordi hun ikke havde betalt licens i 5 år.. Og hun kunne ikke bevise, at hun IKKE var sortseer.. Jeg grinte bare af hende - Det er jo hendes egen skyld!!!!!

Hold da op. Det burde andre lære af!!
Jeg håber at allt der snylter sig udenom får et kæmpe smæk, præcis som de fortjener! 

Anmeld

2. maj 2011

TheLittleOne

Maja84 skriver:

Jeg synes det er dyrt, men betaler min lovpligtige licens, og bliver så harm over folk som ikke betaler specielt hvis de stadig ser kanalerne, det er jo det samme som feks at snakke i telefon på andres regning

Jeg kan godt forstå man synes det er latterligt, og synes da også det burde være valgfrit, mod at man så bare ikke skulle kunne se licens kanalerne, men kan nu også sagtens se hvorfor de har valgt at gøre som de gør, da der jo skal være noget tv for alle, og de rammer jo meget bredt. Den er svær, men ja betale, det synes jeg man skal, så længe det er vedtaget at det er lovpligtigt.

Helt enig...

Anmeld

2. maj 2011

Lullaby

Selvfølgelig betaler jeg licens. Jeg opdrager mine børn til at være ærlige og ikke bryde loven og så ville det være så ufattelig dobbeltmoralsk at bryde den selv.

Anmeld

2. maj 2011

Diana...

Sophie26 skriver:

rør mig ik x-factor = lort ligesom licens

Du har sådan en pæn måde at sige det på 

Jamen hvad så med DIT internet og DIN telefon er det også LORT? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.