Akut sectio...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

Klumpe-dumpe

signe. skriver:

jeg fik også akut kejsersnit, en fredag, og fik at vide om torsdagen at det ville foregå til middag den næste dag.. Jeg skal måske have planlagt kejsersnit denne gang 2 uger før termin(MÅSKE)

Der er 3 stadier for kejsersnit:Grønt kejsersnit, Barnet skal ud inden 24 timer. (altså det du har fået)Gult kejsersnit, Barnet skal ud inden 30 min. (Man får spinalblokade og faderen/anden pårørende må være tilstedet ved indgrebet)Rødt kejsersnit, Barnet skal ud inden 10 min. du bliver lagt i fuld narkose og der må ikke være pårørende tilstedet under indgrebet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

sandratobias

Der er 3 stadier for kejsersnit:Grønt kejsersnit, Barnet skal ud inden 24 timer. (altså det du har fået)Gult kejsersnit, Barnet skal ud inden 30 min. (Man får spinalblokade og faderen/anden pårørende må være tilstedet ved indgrebet)Rødt kejsersnit, Barnet skal ud inden 10 min. du bliver lagt i fuld narkose og der må ikke være pårørende tilstedet under indgrebet.Så vær du blot glad for at dit var et grønt, så du kunne nå at vænne dig til tanke om at det ville ske.For gult og rødt er ikke rart, hverken for moderen eller den pårørende

Mange tak for svar..  selvom jeg ikk lige ved om den var til mig..  

Er glad for jeg havde lidt tid til at ku "vænne" mig til tanken.. Men at det var 2 måneder for tidligt havde jeg ikk regnet med, så det kom alligevel som et chok.. 

Anmeld

1. maj 2011

Klumpe-dumpe

sandratobias skriver:

Mange tak for svar..  selvom jeg ikk lige ved om den var til mig..  

Er glad for jeg havde lidt tid til at ku "vænne" mig til tanken.. Men at det var 2 måneder for tidligt havde jeg ikk regnet med, så det kom alligevel som et chok.. 

Jow jow den var skam til dig ;) Ja det er altid et chok, når de kære små pus skal ud før tid. Det var det også da jeg fik min datter. Men jeg ville også bare forklare de forskellige kejsersnit former.

Anmeld

1. maj 2011

sandratobias

Rose <3 skriver:

Jow jow den var skam til dig Ja det er altid et chok, når de kære små pus skal ud før tid. Det var det også da jeg fik min datter. Men jeg ville også bare forklare de forskellige kejsersnit former.

Det er oz dejligt du ville bruge tid på det... For har ikk kendskab til det... Og troede at når man vidste det lidt før at så var det planlagt, oz fordi jeg havde fået dag og kl at vide...

Anmeld

1. maj 2011

Klumpe-dumpe

sandratobias skriver:

Det er oz dejligt du ville bruge tid på det... For har ikk kendskab til det... Og troede at når man vidste det lidt før at så var det planlagt, oz fordi jeg havde fået dag og kl at vide...

Hvis det er et "RIGTIGT" planlagt kejsersnit, så får man det af vide min. 2 uger før.Det er jo heller ikke nemt at vide alt, men det er jo netop derfor baby.dk er til, så man kan blive så meget klogere ;)

Anmeld

1. maj 2011

sandratobias

Rose <3 skriver:

Hvis det er et "RIGTIGT" planlagt kejsersnit, så får man det af vide min. 2 uger før.Det er jo heller ikke nemt at vide alt, men det er jo netop derfor baby.dk er til, så man kan blive så meget klogere

Ja det er jo nemlig det.. Derfor er jeg oz glad for siden..  

Anmeld

2. maj 2011

Bare-mig

Jeg har ikke læst tråden færdig, så ved ikke om dette er skrevet. Men der er 3 grader af sectio. Et grad 3 sectio er et mere planlagt sectio som kan vente til der er tid osv. grad 2 så skal barnet være ude 20 min (mener jeg) efter lægen har ordineret det. Og grad 1 så trykker vi på alarm knappen på fødegangen som alamere operations gangen om at vi kommer og så løber vi bare med mor ned til sectio!Til TS: selvom du fik af vide dagen før hvornår du skulle komme, er det stadig "akut" sectio, da barnet jo skal ud i den nærmeste fremtid

Anmeld

2. maj 2011

signe.

sandratobias skriver:

Åhh for dælen, ja så kan jeg da godt se de er bekymret.. Men håber da for dig (hvis du selv vil) at du selv kan få lov at føde... For det er en kæmpe oplevelse zyz jeg..

Hvor langt er du henne nu da..?? 

jeg er i uge 19 og går til fuld kontrol 1 gang om ugen, da jeg har fået symptomer på SSF.. har forhøjet blodtryk...

Anmeld

2. maj 2011

sandratobias

signe. skriver:

jeg er i uge 19 og går til fuld kontrol 1 gang om ugen, da jeg har fået symptomer på SSF.. har forhøjet blodtryk...

Øv da.. Er jeg da ked af at høre.. Men dejligt nok de er obs på dig.. Er det "kun" blodtrykket eller..??? 

Anmeld

2. maj 2011

sandratobias

Mor til Maj skriver:

Jeg har ikke læst tråden færdig, så ved ikke om dette er skrevet. Men der er 3 grader af sectio. Et grad 3 sectio er et mere planlagt sectio som kan vente til der er tid osv. grad 2 så skal barnet være ude 20 min (mener jeg) efter lægen har ordineret det. Og grad 1 så trykker vi på alarm knappen på fødegangen som alamere operations gangen om at vi kommer og så løber vi bare med mor ned til sectio!Til TS: selvom du fik af vide dagen før hvornår du skulle komme, er det stadig "akut" sectio, da barnet jo skal ud i den nærmeste fremtid

Mange takker for svar..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.