Akut sectio...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.903 visninger
50 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

sandratobias

Måske et dumt spørgsmål er det akut kejsersnit eller..??

Hvis ja så er det godt nok pinligt for mig, for så har gået og troet at jeg har fået planlagt kejsersnit... I hele 4 år.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

SussieThyssen

sandratobias skriver:

Hvis ja så er det godt nok pinligt for mig, for så har gået og troet at jeg har fået planlagt kejsersnit... I hele 4 år.. 

ja..det er akut kejsersnit
Hvad får dig til at tro du har fået pks?

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. maj 2011

sandratobias

SussieThyssen skriver:

ja..det er akut kejsersnit
Hvad får dig til at tro du har fået pks?

Kærligst
Sussie

ej hvor er det pinligt.. 

Jamen jeg troede jeg havde fået planlagt, da jeg vidste hvornår det sku være.. Dag og tidspunkt og det hele.. Godt nok kun dagen før, men alligevel.. 

Anmeld

1. maj 2011

SussieThyssen

sandratobias skriver:

ej hvor er det pinligt.. 

Jamen jeg troede jeg havde fået planlagt, da jeg vidste hvornår det sku være.. Dag og tidspunkt og det hele.. Godt nok kun dagen før, men alligevel.. 

Lige præcis hvornår lægerne anser det for akut eller ej, ved jeg ikke rigtigt, men jeg antager, at de har hastebestemt at du skulle have kejsersnittet dagen efter..og at det helst skulle være så hurtigt som muligt..derfor akut.
Havde du nu fået det planlagt et stykke tid i forvejen, så ville det have været planlagt.
Jeg har selv fået pks, og det blev fastlagt 14 dage før datoen...men jeg havde været indstillet til det ca 1 mdr i forvejen, fordi de erkendte at den yngste nok ville blive alt for stor.

Anmeld

1. maj 2011

sandratobias

SussieThyssen skriver:

Lige præcis hvornår lægerne anser det for akut eller ej, ved jeg ikke rigtigt, men jeg antager, at de har hastebestemt at du skulle have kejsersnittet dagen efter..og at det helst skulle være så hurtigt som muligt..derfor akut.
Havde du nu fået det planlagt et stykke tid i forvejen, så ville det have været planlagt.
Jeg har selv fået pks, og det blev fastlagt 14 dage før datoen...men jeg havde været indstillet til det ca 1 mdr i forvejen, fordi de erkendte at den yngste nok ville blive alt for stor.

Fik at vide den 25 april, omkring kl 14 at næste dag kl. 8 ville der blive fortaget kejsersnit.. ( uge 31+2 )

ej hvor er det da bar pinligt.. i 4 år.. 

Mange tak for svaret.. Så blev jeg da det klogere...

Anmeld

1. maj 2011

bullerbassen

I mine papirere står der også akut secio, men det syntes jeg bestemt ikke det var. Da vi stille og roligt blev gjordt klar. Fra beslutningen blev truffet til de var ude - gik der vel ca 1 time til 1½. Så syntes ikke det var akut.

Men tro det er rigtigt som sussie siger , når det er en beslutning som bliver truffet og kejsersnit indtræffet kort til efter ar det akut..

I dit tilfælde vel også nået før tid - så er det vel akut

Anmeld

1. maj 2011

sandratobias

bullerbassen skriver:

I mine papirere står der også akut secio, men det syntes jeg bestemt ikke det var. Da vi stille og roligt blev gjordt klar. Fra beslutningen blev truffet til de var ude - gik der vel ca 1 time til 1½. Så syntes ikke det var akut.

Men tro det er rigtigt som sussie siger , når det er en beslutning som bliver truffet og kejsersnit indtræffet kort til efter ar det akut..

I dit tilfælde vel også nået før tid - så er det vel akut

Oka.. jeg zyz nu at når man får at vide kl. 14 at næste morgen kl. 8 sker det, så zyz jeg da ikk det virker meget akut...

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

sandratobias skriver:

ja Sectio betyder kejsersnit

Anmeld

1. maj 2011

signe.

sandratobias skriver:

jeg fik også akut kejsersnit, en fredag, og fik at vide om torsdagen at det ville foregå til middag den næste dag.. Jeg skal måske have planlagt kejsersnit denne gang 2 uger før termin(MÅSKE)

Anmeld

1. maj 2011

signe.

sandratobias skriver:

Oka.. jeg zyz nu at når man får at vide kl. 14 at næste morgen kl. 8 sker det, så zyz jeg da ikk det virker meget akut...

Det er nok ment akut i den forstand at babyen SKAL ud, og at man ikke venter på en fødsel evt selv går i gang.. mit var akut, for at redde mit liv, men det var ikke sådan at det lige skete i løbet af 2 timer.. fik at vide de torsdag at de ville tage ham ud fredag til middag, for der var jeg så dårlig at de ikke ville kunne vente længere... ved denne graviditet snakker de om planlagt kejsersnit, for at forhindrer jeg bliver dårlig i slutningen af graviditeten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.