Akut sectio...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

signe.

bullerbassen skriver:

I mine papirere står der også akut secio, men det syntes jeg bestemt ikke det var. Da vi stille og roligt blev gjordt klar. Fra beslutningen blev truffet til de var ude - gik der vel ca 1 time til 1½. Så syntes ikke det var akut.

Men tro det er rigtigt som sussie siger , når det er en beslutning som bliver truffet og kejsersnit indtræffet kort til efter ar det akut..

I dit tilfælde vel også nået før tid - så er det vel akut

akut behøver ikke betyde at de bare "flænser" (undskyld) en op og hiver barnet ud, dedt skal jo stadig gøres professionelt og uden farer for mor og barn.. mit var også MEGET stille og roligt, og jeg var endda død syg, men det er jo akut så snart at lægerne tage stilling til at barnet skal ud, hvis man jo ikke har været velvidende om et planlagt kejsersnit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

sandratobias

signe. skriver:

jeg fik også akut kejsersnit, en fredag, og fik at vide om torsdagen at det ville foregå til middag den næste dag.. Jeg skal måske have planlagt kejsersnit denne gang 2 uger før termin(MÅSKE)

Mange tak for svar..  

Vil du slet ikk prøve at føde selv..?? 

Anmeld

1. maj 2011

Nessie

De kaldte mit et akut 2 kejsersnit, fordi han skulle ud i løbet af kort tid, men ikke så akut, at de skulle smide alt hvad de havde i hænderne og afsted.

Blev lige nysgerrig og kiggede i mine papirer

Der står "Sectio type 2"

Anmeld

1. maj 2011

sandratobias

Nessie skriver:

De kaldte mit et akut 2 kejsersnit, fordi han skulle ud i løbet af kort tid, men ikke så akut, at de skulle smide alt hvad de havde i hænderne og afsted.

Blev lige nysgerrig og kiggede i mine papirer

Der står "Sectio type 2"

Hvor står det henne..??? Altså på hvilket papir...??

Anmeld

1. maj 2011

Nessie

sandratobias skriver:

Hvor står det henne..??? Altså på hvilket papir...??

Det er en udskrift af fødselsforløbet, der står både antal graviditeter, og hvornår jeg er lagt ind med strimmel (af et par omgange), og til slut står der om selve fødslen/kejsersnittet, apgar score, og (for mit vedkommende) hvad der var galt med moderkagen.
Egentlig meget rart at have, selvom meget af det er latin og forkortelser

Anmeld

1. maj 2011

Nessie

Har lige kigget igen

Det er indlæggelsespapirer fra fødegangen, nåede kun lige at komme derop før de endeligt besluttede at kejsersnit var bedst.
Derefter gik der kun en halv times tid, inden jeg var klar til kejsersnit.
Det skal lige siges at jeg havde ligget på jordemorstuen fra 8-13 og igen fra 15 til 16. Daniel blev taget ved kejsersnit kl 17.04

Anmeld

1. maj 2011

sandratobias

Nessie skriver:

Det er en udskrift af fødselsforløbet, der står både antal graviditeter, og hvornår jeg er lagt ind med strimmel (af et par omgange), og til slut står der om selve fødslen/kejsersnittet, apgar score, og (for mit vedkommende) hvad der var galt med moderkagen.
Egentlig meget rart at have, selvom meget af det er latin og forkortelser

oka... ved mig står der han er forløst v. subakut sectio i uge 31+2 pga svangerskabsforgiftning (bar på latin) og IUGR... Og så apgar 9/1 10/5... Andet står der ikk... 

Anmeld

1. maj 2011

Nessie

sandratobias skriver:

oka... ved mig står der han er forløst v. subakut sectio i uge 31+2 pga svangerskabsforgiftning (bar på latin) og IUGR... Og så apgar 9/1 10/5... Andet står der ikk... 

Det er nok forskelligt hvor meget man får med hjem så, det er nu også kun 2 sider, og den sidste med fødselsoplysninger er nok den vigtigste

Anmeld

1. maj 2011

sandratobias

Nessie skriver:

Det er nok forskelligt hvor meget man får med hjem så, det er nu også kun 2 sider, og den sidste med fødselsoplysninger er nok den vigtigste

har fået et gult stykke papir, og så over dagene efter fødslen.. 

Anmeld

1. maj 2011

Nessie

sandratobias skriver:

har fået et gult stykke papir, og så over dagene efter fødslen.. 

Det har vi så ikke fået. Vi lå der i 5 dage, og blev fulgt af sygeplejerskerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.