Anonym skriver:
Hej allesammen.. 
Jeg måtte lige skrive, da det satte nogle tanker igang, noget min mor fortalte igår. Hun havde talt med en venninde, hvis søn har været min barndomsven, så vi har kendt hinanden hele livet, bortset fra at vi bor geografisk længere væk fra hinanden nu og derfor ikke ses så tit. Men sagen er at jeg er gravid med barn nr. 2 og da min kæreste og jeg for nyligt var til md-scanning fik vi af vide, det var en lille dreng. Vi har en dreng i forvejen. Vi sagde ok til at få kønnet af vide, da lægen spurgte nogle gange til det, men vi sagde først når han havde gennemscannet baby, da det jo var det væsentlige at vide først om alting nu også var som det skulle være ifølge lægen.. Ikke desto mindre var det da sjovt at få det af vide. Første dreng vidste vi jo ikke var en dreng før han blev født.
Men altså min mor snakker med denne venninde og siger baby er sund og rask ifølge lægen og at det er en dreng. Venninden udbryder til dette: "Ej blev hun så ikke skuffet! Det gjorde jeg da jeg fik (sin søns navn)."
Det var hendes dreng nr. 2 da hun fik ham. Jeg sad med åben mund da min mor sagde det for hvor var det da en ubehagelig tanke at have. Først og fremmest at hun siger det om sin egen søn og dernæst at antage at en anden ville føle det samme, fordi hun måske allermest altid har ønsket sig en pige.
Så tænkte jeg på om andre har oplevet eller hørt om noget lignende? Jeg kan da godt fornemme at mange tænker lidt, når man har snakket køn, at det jo sjovest at få en af hver. Jeg tænker bare, at man er taknemmelig for overhovedet at kunne få børn og at de så bliver sunde og raske er det næste privilegie. Kønnet er jo ret ligegyldigt og syntes det var rigtig grimt sagt..
Men der er jo nok dem der går mere op i det end andre, men synes bare ikke man kan sige sådan noget..
Jeg er 100% enig med dig.
Alene det at få et sundt og velskabt barn burde gennemsyre en, og ikke tanken om kønnet.
Selvfølgelig er det ok at ønske sig en pige eller dreng, sådan inderst inde, men ligefrem at blive skuffet...ja så fortjener man overhovedet ikke at få børn.
Det minder mig om en skrækkelig historie min far fortalte for mange år siden.
Jeg var ikke ret gammel, da jeg hørte den, men den rystede mig ikke desto mindre, og gjorde et uudsletteligt indtryk på mig.
Min far sad dengang i det man kaldte "Børneværnet". Det var et udvalg i de enkelte kommuner, som de ledende politikere og andre spidser i sognene var indvalgt i, og de tog sig så af de mange forskellige sager vedr. børns tarv.
Det gode ved det var jo, at de var lokalkendte og derfor kunne tage hånd om de enkelte familier og deres børn, sådan at de hurtigt fik spottet problemfamilerne og kunne give dem den hjælp og støtte, de havde brug for.
Nå men der var så denne ellers velettablerede familie med to drenge, som man ikke ellers havde nogen problemer med. Konen blev gravid med nr 3..og det blev en lille pige. Og tænk..forældrene var rasende over at få en pige 
De misrøgtede hende i den grad, at man til sidst valgte at gå ind og fjerne hende. Hvad det stakkels barn var blevet udsat for er ikke småting, men da man greb ind og hentede hende i hjemmet, sad hun låst inde i et skab i sin egen afføring og havde ikke fået mad i et par døgn. Hun var skind og ben og gennemmishandlet..havde haft flere brud gennem tiden på diverse knogler og den slags.
Mens drengene derimod blev passet og plejet og fik alt hvad de pegede på.
Nå men Nemesis overså ikke sin søde hævn.
For sommeren efter sejlede begge drenge ud i en jolle, som de så kæntrede med, og de druknede begge.
Lige pludseligt, så var forældrene jo uden børn og ville pludseligt gerne have datteren igen, men nix..det fik de heldigvis ikke.
Konen blev endnu engang gravid, og de fik...en pige.
Men her var de hurtige fra børneværnet og skred ind og fjernede hende med det samme....heldigvis.
Jeg har siden tænkt over, at det i grunden var mærkeligt, at man ikke også fjernede drengene, men som min far sagde, så var det jo noget underligt noget, for de havde det supergodt.
Dengang havde man jo heller ikke forsket så meget i alt det man ved i dag, så man greb jo nok tingene lidt anderledes an ud fra de forudsætninger man nu engang havde.
Min far ville godt nok også have fjernet drengene, men der blev han så nedstemt.
Men som sagt..jeg giver dig helt ret, man bør være taknemmelig for de børn man får og ikke skele til kønnet.

Kærligst
Sussie