Det kan man da ikke sige!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

mullesmith2

Jeg græder også hvis jeg ikke får en pige næste gang... men har også 2 drenge + et bonusbarn der er dreng så nu er det ikke sjov mere  Ej det er jo ligemeget hvad det bliver, men man vil da gerne prøve at have en af hver og så kan man jo godt blive lidt skuffet over det hvis det ikke bliver, men det betyder jo ikke at man ikke vil elske det barn man får uanset hvad det er for en der kommer til verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Hanne_mor

What!!??

Ej come on... Jeg synes det er noget underligt noget at sige. Det kan da godt være men i en stille stund har ænsket sig børn af begge køn. Men aldrig i livet om det skal sige til hverken venner eller til børnene selv!

Børn er en gave!

Anmeld

26. april 2011

LinLin

Anonym skriver:

Helt sikkert. Det er et ømfindigt emne. Fordi man skal jo helst mene det rette. At barnet skal være sundt og raskt. Så det har jeg også tænkt. Det lyder jo netop ikke så godt at sige noget andet. Det er bare ligsom med dem der har yndlingsbørn. Det jo synd for barnet hvis det ikke føler sig godt nok. Men kan godt se det er et ømtåleligt område for selvfølgelig hælder alle nok til noget og det kan jo ikke altid falde i alles smag det køn barnet har.. Måske ønsker manden og kvinden noget forskelligt og ikke alle vil sige det højt.. Noget må man måske nøjes med at tænke og så ikke sige højt..

Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg helst har villet have drenge - heller ikke herinde (det er blevet diskuteret en del gange efterhånden!) - jeg har bare altid selv været en drengepige og er klart mere til konstruktioner og klatren i træer end jeg er til teselskaber med dukkerne

Men det betyder jo ikke at det ikke er vigtigst at de børn man får er sunde og raske! Og heller ikke at jeg ville fravælge en pige hvis det var muligt

Anmeld

26. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Albertesmor skriver:

Jeg tror helt ærligt det er de færreste der kan sige sig fri for at have ønsket sig en af modsatte køn, ved graviditet nummer 2

Jeg "ønskede" mig faktisk endnu en pige ved 2.graviditet

Hvis/når nr. 3 kommer til, så ville det da ikke gøre noget med en pige mere... men en dreng er naturligvis også velkommen

Anmeld

26. april 2011

A.

ja men det er jo ikke noget man skal hidse sig over..det er jo ganske normalt at man bliver " skuffet" hvis man har håbet på en anden køn det er ikke noget unormalt alle steder man hører og læser står det at det er en alm. reaktion..

Anmeld

26. april 2011

Ciss

Jeg synes, det er en ting, at ønske sig et bestemt køn - og så at blive lidt skuffet, når det ikke er det. Det er noget helt andet at sige om et af sine børn - en navngivet, levende person - at man er skuffet over at vedkommende ikke er modsat køn, somom han/hun ikke er god nok som han/hun er!

Jeg ville være dybt såret, hvis min mor sagde det om mig.....

Jeg traf engang en dame som underviste på universitetet. Hun fortalte frit til de studerende, at fødsler var grusomme, og at hun  alligevel gerne gjorde det om igen for sin datter - men aldrig i livet for sin søn, for han var ikke det værd. Jeg var lamslået. Jeg fatter ikke, at en mor kan sige den slags om sine børn - og slet ikke til en stor gruppe mennesker, som hun egentlig ikke kender..... Stakkels, stakkels dreng!

Uanset, om børnene er "rigtigt" køn eller ikke så er det da små fantastiske mennesker, som man kommer til at elske ud over alle grenser.

Anmeld

26. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

DAs mor skriver:

Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg helst har villet have drenge - heller ikke herinde (det er blevet diskuteret en del gange efterhånden!) - jeg har bare altid selv været en drengepige og er klart mere til konstruktioner og klatren i træer end jeg er til teselskaber med dukkerne

Men det betyder jo ikke at det ikke er vigtigst at de børn man får er sunde og raske! Og heller ikke at jeg ville fravælge en pige hvis det var muligt

The selskaber med dukkerne...hahaha.... det er sjovt du nævner det. Sådan en pige har min den store aldrig været... Hun har altid været meget til naturen, og det at cykle, løbe på løbehjul, tegne med farvekridt, hoppe på trampolin osv udenfor.. Hun er bestemt ikke en "dukke pige", selvom hun elsker at gå i kjoler

Anmeld

26. april 2011

Tvillingemor80

Jeg forstår ikke den tankegang, jeg vil elske at få nummer 3 pige, men vil også elske at få en søn.. Har virkelig ikke et ønske om det ene mere end det annede ..

Anmeld

26. april 2011

LinLin

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

The selskaber med dukkerne...hahaha.... det er sjovt du nævner det. Sådan en pige har min den store aldrig været... Hun har altid været meget til naturen, og det at cykle, løbe på løbehjul, tegne med farvekridt, hoppe på trampolin osv udenfor.. Hun er bestemt ikke en "dukke pige", selvom hun elsker at gå i kjoler

Hehe Det kunne jo også være jeg fik en pige der lignede mig selv - men der er større "risiko" for pusse-nusse-leg og lyserødt med piger end med drenge

- og selvfølgelig skulle jeg nok "lære" det og hun ville have været elsket lige så højt som mine drenge er, men jeg vil alligevel helst have drenge

Anmeld

26. april 2011

SpunkenJo

Albertesmor skriver:

Jeg tror helt ærligt det er de færreste der kan sige sig fri for at have ønsket sig en af modsatte køn, ved graviditet nummer 2

Sådan har jeg det også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.